Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ استاندار فارس گفت: کودکان به شدت به سویه امیکرون مبتلا می‌شوند و تخت‌های آی سی یو کودکان  در استان فارس پر شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه در جلسه فوق‌العاده ستاد کرونایی استان که امشب برگزار شد با بیان اینکه اصناف باید استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و واکسیناسیون را مورد توجه قرار دهند، اظهارداشت: واحد‌های صنفی باید به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط خریداران هم توجه داشته باشند تا ناچار به تعطیلی اصناف نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه برگزاری هرگونه مراسم و جشن در محیط‌های سربسته در شهرهای قرمز کرونایی ممنوع است، گفت: کودکان به شدت به سویه امیکرون مبتلا می‌شوند و تخت‌های آی سی یو کودکان پر شده است.

وی با بیان اینکه سرایت کرونا به کودکان عمدتاً از طرف والدین است، تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان فارس باید برای تکمیل واکسیناسیون برنامه‌ریزی جدی داشته باشند.

استاندار فارس اظهارداشت: در شهرهای نارنجی یک سوم و در شهرهای قرمز کرونایی نصف کارکنان دولت دورکاری خواهند داشت اما کارکنان بانک‌ها، دفاتر پیشخوان خدمات دولت و مراکز درمانی به صورت کامل حضور خواهند داشت.

ایمانیه با بیان اینکه شهربازی‌ها، مراکز تفریحی و خانه‌های بازی در همه مراکز باید تعطیل شوند، ادامه داد: رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی و فست‌فودها باید به صورت بیرون بر فعالیت و صندلی‌های خود را جمع‌آوری کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس تصریح کرد: سالن‌های سینماها و تئاتر باید با نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ظرفیت 30 درصدی فعالیت کنند و هنرمندان هم حتما ماسک بزنند؛ زیرا حالت نمادین برای مردم دارد.

جولان امیکرون در بین کودکان/ تست کرونای 758 نفر در سمنان مثبت شدجولان امیکرون در اصفهان با ابتلای بیش از 2550 نفر تنها در یک روز/ کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی نگران کننده استافزایش 100 درصدی مراجعین سرپایی مبتلا به کرونا در استان خراسان رضوی /خطر ابتلا شدید به امیکرون در واکسن نزده‌ها بیشتر است

وی ادامه داد: کمیته علمی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اظهارنظر کرده‌اند که در این نوبت از همه‌گیری کرونا، پنج روز قرنطینه کافی است و افراد پس از بازگشت به کار تا 5 روز مراقبت جدی برای زدن ماسک داشته باشند.

انتهای پیام/424 /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۳۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، بهزيستي در اين طرح کار ارجاع و پرداخت کمک هزينه براي جراحي و خريد عينک را بر عهده دارد.
شهبازي مدير کل بهزيستي استان کرمانشاه گفته :طرح غربالگري بينايي در سنين طلايي 3 تا 6 سال موجب ميشود تا با تشخيص و درمان زود هنگام مشکلات بينايي / از معلوليت کم بينايي و نابينايي پيشگيري شود .
به گفته شهبازي قرار است بهزيستي استان کرمانشاه درصورت نياز کودکان به درمانهاي بعدي /مانند جراحي وعينک براي خانواده هاي تحت پوشش همه هزينه ها و براي ديگر خانواده ها هم بخشي از هزينه ها را پرداخت کند
آنطور که شهبازي مي گويد پارسال 66 هزار کودک کرمانشاهي در پوشش طرح غربالگري بينايي قرار گرفتند . از اين شمار 700 کودک که نيازمند درمان هاي بعدي بودند به مراکز تخصصي ارجاع شدند کمک هزينه هاي درمان از 2 تا سي ميليون تومان به آنان پرداخت شده است .
غربالگري بينايي و شنوايي نوزادان و کودکان و همچنين غربالگري ژنتيک از راهکاري هاي پيشگيرانه بهزيستي براي کاهش و درمان معلوليت هاي جسمي و حرکتي است .
پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مانند اعتياد آموزش هاي پيش از ازدواج و مهارت هاي زندگي هم در بخش آموزش دنبال ميشود

دیگر خبرها

  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه