Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@10:00:56 GMT

موضع دولت‌ های جهان در مقابل رمزارزها چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۴۰۰۲

‍‍‍‍‍‍

کانادا انگلستان ژاپن کشور چین استرالیا سنگاپور اتحادیه اروپا کره جنوبی کشور هند

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛

ایالات متحده آمریکا:

با وجود تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران رمزارزها و شرکت‌های فعال حوزه بلاکچین در آمریکا این کشور هنوز یک چارچوب نظارتی واضح برای طبقه‌بندی این دارایی‌ها ایجاد نکرده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) رمزارزها را معمولا به عنوان یک کمیت امنیتی در نظر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که کمیسیون معاملات آتی (CFTC) بیت‌کوین را یک دارایی (کالا) معرفی می‌کند و وزارت خزانه‌داری آن‌ را یک ارز می‌شناسد. صرافی‌های رمزارزها در این کشور تحت نظارت قانون رازداری بانکی (BSA)  قرار دارند و باید در شبکه‌ی اجرای جرایم مالی (FinCEN) ثبت‌نام کنند. آن‌ها همچنین ملزم به رعایت تعهدات مبارزه با پولشویی (AML) و مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) هستند. در همین حال، سازمان تعیین درآمد داخلی آمریکا (IRS)، رمزارزها را به عنوان دارایی‌های به اهداف مالیات بر درآمد فدرال، طبقه‌بندی می‌کند.

سرمایه‌گذارن رمزارزها برای شفاف‌سازی بیشتر مقررات در آمریکا، بهتر است به بررسی پرونده قضایی پرمخاطبی مانند پرونده‌ بین رپیل و کمیسیون بورس و اوراق بهادادر این کشور مبنی بر اینکه ریپل یک نوع ورقه بهادار است، بپردازند. همچنین بررسی پرونده‌ تهدیدات آژانس مبنی بر شکایت از صرافی Coinbase ، می‌تواند شما را با وضعیت بازار رمز ارزها در آمریکا بیشتر آشنا کند.

کانادا

در کانادا قانون‌گذارها عموماً موضعی فعال در قبال رمزارزها اتخاذ کرده‌اند. به طوری که کانادا اولین کشوری بود که صندوق قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین (ETF) را در فوریه 2021 تایید کرد. علاوه بر این، مدیران اوراق بهادار این کشور (CSA) و نهاد تنظیم مقررات صنعت سرمایه‌گذاری آن (IIROC) تصریح کرده‌اند که پلتفرم‌های معاملات رمزارزها و معامله‌گران این دارایی‌ها باید از مقررات منطقه‌ای تبعیت کنند. همچنین کانادا شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها را به عنوان مشاغل خدمات پولی (MSB) طبقه‌بندی می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد که در مرکز تحلیل تراکنش‌های مالی و گزارش‌های این کشور (FINTRAC)  ثبت‌نام کنند. کشور کانادا ازنقطه نظر مالیاتی با رمزارزها مانند دیگر دارایی‌ها رفتار می‌کند.

انگلستان

انگلستان رمزارزها را به عنوان دارایی اما نه پول قانونی در نظر می‌گیرد. در این کشور صرافی‌های فعال رمزارزها باید در اداره کمیسیون رفتار مالی بریتانیا (FCA) ثبت‌نام کنند و از ارائه خدمات در راستای تجارت مشتقات رمزارزها منع شده‌اند. همچنین نهاد ناظر به فعالیت صرافی‌ها، الزامات مربوط به رمزارزها در رابطه با شناخت مشتری خود (KYC) و تعهدات مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم (AML/CFT)  را صراحتاً بیان کرده است. در این کشور مالیات برعایدی سرمایه و فعالیت‌های مربوط به رمزارزها به طرفین مبادلات و قراردادها بستگی دارد.

ژاپن

کشور ژاپن رویکردی مترقی و توسعه‌دهنده نسبت به رمزارزها دارد و آن‌ها را به عنوان دارایی‌های قانونی، تحت قانون خدمات پرداخت (PSA) به رسمیت می‌شناسد. با این وجود صرافی‌های رمزارزها در این کشور باید در آژانس خدمات مالی (FSA) ثبت‌نام کرده و از تعهدات ‌AML/CFT پیروی کنند. ژاپن سودهای تجاری حاصل از رمزارزها را به عنوان «درآمد متفرقه» تلقی می‌کند و بر این اساس از سرمایه‌گذاران مالیات دریافت می‌کند.

کشور چین

این قدرت جهانی در حال ظهور، رمزارزها را به عنوان ارز قانونی نمی‌شناسد. با این حال، آن‌ها را به عنوان دارایی‌ به منظور تعیین ارث طبقه‌بندی می‌کند. بانک مردمی چین (PBOC) صرافی‌های رمزارزها را از فعالیت در این کشور منع کرده است و بیان می‌کند که این صرافی‌ها تأمین مالی عمومی را بدون تأیید، تهسیل می‌بخشند. بایننس، بزرگترین صرافی رمزارزها در جهان، ابتدا در چین راه اندازی شد، اما در سال ۲۰۱۷ به دنبال سرکوب مقررات رمزارزها در این کشور، دفتر مرکزی خود را به جزایر کیمن منتقل کرد. علاوه بر این، چین استخراج بیت‌کوین را در ماه می ۲۰۲۱ ممنوع کرد و بسیاری از افرادی را که در این حوزه فعالیت می‌کردند را به توقف کامل فعالیت خود یا نقل مکان به جاهای با محیطی نظارتی و تحت کنترل مطلوب‌تر، مجبور کرد.

استرالیا

 

استرالیا هم مانند کانادا موضع نسبتاً فعالانه‌ای نسبت به مقررات رمزارزها اتخاذ کرده است. این کشور رمزارزها را به عنوان دارایی‌ قانونی طبقه‌بندی می‌کند بنابراین متعاقباً آن‌ها را مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌داند. صرافی‌ها برای فعالیت در استرالیا آزاد هستند، مشروط به اینکه در مرکز تجزیه و تحلیل و گزارش‌ تراکنش‌های مالی استرالیا (AUSTRAC) ثبت‌نام کرده و تعهدات AML/CFT مربوطه را رعایت کنند. در سال 2019 کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC) لایحه‌ی الزامات نظارتی را برای عرضه اولیه‌ی رمزارزها (ICO) معرفی کرد. طبق این لایحه صرافی‌هایی که پروژ‌های، با مکانیزم حفظ حریم خصوصی عرضه می‌کنند، ممنوع از فعالیت خواهند بود.

سنگاپور

مانند بریتانیا، این کشور جزیره‌ای رمزارزها را به عنوان دارایی، اما نه به عنوان ارز قانونی طبقه‌بندی می‌کند. مرجع پولی کشور سنگاپور (MAS) صرافی‌ها را همانطور که در قانون خدمات پرداخت (PSA) ذکر شده است، مجوز فعالیت می‌دهد. از آنجایی که عایدی سرمایه بلندمدت در سنگاپور مشمول مالیات نمی‌شود، بنابراین این کشور به یک پناهگاه امن برای رمزارزها شهرت یافته است. با این وجود کشور سنگاپور از شرکت‌هایی که به طور منظم با رمزارزها معامله می‌کنند، مالیات می‌گیرد و سود ناشی از این مالیات را به عنوان درآمد تلقی می‌کند.

اتحادیه اروپا

در اکثر کشورهای اتحادیه اروپا (EU) رمزارزها قانونی هستند، هر چند که حاکمیت و چگونگی مبادلات در آن‌ها وابسته به تک تک کشورهای عضو اتحادیه است. مالیات در کشورهای اتحادیه اروپا متفاوت است و از 0% تا 50% متغیر است. در سال‌های اخیر، دستورالعمل‌های پنجم و ششم قانون اتحادیه اروپا در رابطه با مبارزه با پول‌شویی (5AMLD & 6AMLD) اجرایی شده‌اند. طبق این دستورالعمل‌ها تعهدات  KYC، CFT و الزامات گزارش‌های استاندارد، باید رعایت شوند.

در سپتامبر ۲۰۲۰ کمیسیون اروپا، مقررات بازار دارایی‌های رمزنگاری شده (MiCA) را پیشنهاد کرد. طبق این مقررات چارچوبی برای افزایش حمایت از مصرف‌کننده و رفتار شفاف صنعت رمزارزها ایجاد شده است. همچنین MiCA الزامات گرفتن مجوز جدید، برای فعالیت در این حوزه را معرفی کرده است.

کشورهای دیگر هم موضع‌های متفاوتی نسبت به رمز ارزها دارند، برای مثال؛

کره جنوبی

کره جنوبی رمزارزها را قانونی یا به عنوان دارایی‌ مالی در نظر نمی‌گیرد. از این رو معاملات رمزارزها در این کشور از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند. سرویس نظارت مالی کره جنوبی (FSS) بر مقررات تبادل رمزارزها نظارت دارد و صرافی‌های این حوزه مشمول تعهدات سخت‌گیرانه AML/CFT هستند. از سپتامبر 2021، صرافی‌های رمزارزها و سایر ارائه ‌دهندگان خدمات دارایی‌های دیجیتال باید در واحد اطلاعات مالی کره (KFIU) در قسمت کمیسیون خدمات مالی (FSC)  ثبت‌نام کنند و فعالیت‌های خود را به این نهاد گزارش دهند.

کشور هند

هند نیز یکی دیگر از کشور‌های فعال حوزه رمز‌ارز‌ها است. اما این کشور هم مانند بسیاری از کشورهای دیگر، تا چند مدتی پیش رمزارزها را پول قانونی نمی‌‌دانست. با این وجود هیئت مرکزی مالیات‌های مستقیم (CBDT) کشور هند معتقد بود، سرمایه‌گذاران این حوزه باید مالیات بر سود معاملات رمزارزها را بپردازند. در سال 2018 بانک مرکزی هند (RBI)، موئسسات مالی را از انجام معاملات با رمزارزها منع کرد. اما دیوان عالی هند این تصمیم را در مارس 2020 لغو کرد. در اوایل سال 2021، این کشور قانونی را پیشنهاد کرد که طبق این قانون صدور، نگهداری، استخراج و تجارت رمزارزها به غیر از رمزارزهای تحت حمایت دولت، غیرقانونی تلقی شد. دولت هند به تازگی مقررات مالیاتی جدیدی را برای رمزارزها پیشنهاد کرده است. طبق این مقررات دارایی‌های دیجیتال با مالیات بر درآمد ۳۰ درصد، مشمول مالیات می شوند. طبق گزارش‌ها، رمزارز بانک مرکزی‌ هند CBDC، متناظر با روپیه، ارز ملی این کشور، در سال مالی آینده راه‌اندازی خواهد شد.

 

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد ارز دیجیتال رمز ارز بازار رمز ارزها دارایی دیجیتال سرمایه گذاری رمز ارز بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط جهش بازار رمزارزها / بیت‌کوین مجددا وارد کانال ۴۰ هزار دلاری شد ویژگی های پول جدید ملی پیشنهاد دولت نظامی میانمار برای زندانی کردن کاربران رمزارز ریزش بازار رمزارزها متوقف شد مالزی در حال ارزیابی فواید ساخت یک رمزارز ملی پرونده ریپل در سال ۲۰۲۲ بسته می شود؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها موضع دولت‌ های جهان در مقابل رمزارزها چیست؟ فرزاد مجیدی در اختیار کمیته انضباطی استقلال گران قیمت ترین تلویزیون اسنوا چند؟ (جدول) مشکلات اینماد برای نظام مجوز دهی کشور قیمت مسکن در تهران؛ امروز ۱۵ بهمن جهش بازار رمزارزها / بیت‌کوین مجددا وارد کانال ۴۰ هزار دلاری شد افزایش ارتفاع موج دریای خزر و خلیج فارس افزایش حقوق سربازان مشروط شد احتمال بارش برف در ارتفاعات شمالی تهران اجاره خانه در مرزداران چند؟ کشف راه امیدوار کننده برای درمان دیابت شناسایی سویه جدید اچ آی وی در هلند بنگاه‌ های مسکن شلوغ‌ تر از همیشه! / ماجرا چیست؟ قربانیان کرونا در هند از مرز نیم میلیون نفر عبور کرد اسکوچیچ مربی خوبی است برای باشگاه نه تیم ملی صدور ۵۳۷۵ بنگاه پروانه بهره‌ برداری داور باید یک پنالتی به سود هوادار می گرفت در تیم ملی کشتی آرامش نداشتم تصویری از قاتل شهید رنجبر پس از دستگیری نگاهی به پرونده بانک آینده و ایران‌مال؛ غول ورشکسته واکنش سخنگوی دولت به صادرنشدن روادید آمریکای تیم کشتی ایران ادعای رویترز درباره فروش نفت ایران حمایت رییس جمهور از اجرای رتبه بندی معلمان جزییات اعزام ۴ فضانورد به ایستگاه فضایی + عکس درخت رنگین کمان + عکس سقوط آزاد سهام فیس بوک احتمال افزایش مصرف بنزین به ۱۲۰ میلیون لیتر در عید ۱۴۰۱ توییت روابط عمومی بانک مرکزی درباره پرونده بانک های متخلف زندگی در اروپا چقدر گران تر شد؟ طلا و سکه ارزان شد ایران از طریق چین به کره جنوبی نفت صادر می کند تلاش اردوغان برای نزدیکی به اسرائیل دالان باریک توسعه اقتصادی ایران / نسخه نجات یک اقتصاددان برجسته مشکلات اینماد برای نظام مجوز دهی کشور روایت یک نماینده مجلس از وزرایی که برنامه خودشان را یک دور هم نخوانده بودند! مانعی برای رشد شاخص نیست حواشی سفر رییسی به مسکو همچنان بی پاسخ! ایرانسل اپراتور برتر گروه ام تی ان شد بانک ها پول ندارند تا وام بدون ضامن بدهند / همین بلا را سر بورس هم آوردند جدیدترین قیمت های برنج پرحاشیه؛ تا ۱۰۷هزار تومان هم به فروش می رسد! هشدار سازمان هواشناسی برای وقوع کولاک قیمت برنج در مرز ۹۰ هزار تومان (جدول) گوشی ارزان قیمت سامسونگ چند؟ (جدول) سیستم خودران (اتو پایلوت) تسلا جهان ما را اینگونه می‌بیند! به سیمرغ فکر نمی‌ کنم کدام بانک‌ ها وام بدون ضامن می دهند؟ نجات حلزون از یک گیاه گوشتخوار +فیلم لیگ برتر فوتبال / هوادار تهران یک - استقلال تهران دو بهترین زمان اعمال محدودیت در کشور قبل از قله ابتلاست هم صدا شویم؛ احیای بورس از توهم تا واقعیت DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارز دیجیتال رمز ارز بازار رمز ارزها دارایی دیجیتال سرمایه گذاری رمز ارز عنوان دارایی صرافی های رمزارزها طبقه بندی اتحادیه اروپا سرمایه گذاری ثبت نام کنند بازار رمز دارایی ها کره جنوبی بیت کوین صرافی ها رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد

دولت هلند جمعه اعلام کرد، در صورتی که آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا پیشنهاد‌ها برای تقویت بی‌طرفی خود را اجرا کند، ازسرگیری کمک‌ها به این نهاد را بررسی می‌کند.

به گزارش رویترز، دولت هلند گفت که در ماه ژانویه کمک‌های سالانه خود را به آنروا داد و قصد ندارد در آینده نزدیک کمک‌های بیشتری ارائه کند.

در پی ادعا‌هایی که رژیم صهیونیستی اسرائیل در ژانویه مبنی بر احتمال مشارکت ۱۲ کارمند آنروا در حملات حماس در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ مطرح کرد، یک گروه تحقیق ایجاد شد. در هفته‌های بعد، بسیاری از کشور‌های حامی مالی آنروا حدود ۴۵۰ میلیون دلار کمک‌های خود به این سازمان را تعلیق یا متوقف کردند.

از آن زمان بسیاری از این کشور‌ها از جمله سوئد، کانادا، ژاپن، اتحادیه اروپا و فرانسه کمک‌های مالی را از سر گرفته اند، اما کشورهایی، چون آمریکا و انگلیس این کار را نکرده‌اند.

نتایج تحقیق مستقل از آنروا که روز دوشنبه منتشر شد، نشان دهنده «بی طرفی» این نهاد بین المللی است و می‌گوید که [رژیم]اسرائیل مدرکی برای ادعا‌های خود در مورد برخی از کارکنان این آژانس ارائه نکرده است. این گزارش می‌افزاید: آنروا همچنان «غیر قابل جایگزین و اجتناب ناپذیر» است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به تازگی گفت که توقف این کمک‌ها به ارگان اصلی کمک‌رسانی در غزه در حالی صورت می‌گیرد که ماه‌ها عملیات نظامی اسرائیل این منطقه را به یک «جهنم بشردوستانه تبدیل کرده است» و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت آن به غذا، آب و خدمات پزشکی و سرپناه نیاز مبرم پیدا کرده اند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • زمان پرداخت «مالیات بر عایدی سرمایه» تعیین شد
  • شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند