Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@06:24:51 GMT

جنجال در افتتاحیه المپیک زمستانی؛ پوتین خوابید!

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۴۰۱۶

جنجال در افتتاحیه المپیک زمستانی؛ پوتین خوابید!

ولادمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی پکن جنجال به پا کرد. 

به گزارش "ورزش سه"، المپیک زمستانی پکن در میان هیاهو و حواشی بسیار سرانجام کارش را آغاز کرد و در همان ساعات اولیه خبرساز شد. 


پوتین که برای شرکت در این مراسم به چین رفته بود در حین رژه کشورهای حاضر در این مسابقات به خواب رفت و این موضوع از نگاه دوربین‌ها دور نماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


این موضوع به طور خاص در زمانی رخ داد که رژه کشور اوکراین شروع شده بود و با توجه به روابط نه چندان خوب این دو کشور در روزهای اخیر، به نظر می‌رسد که شاید چندان هم اتفاقی نبوده باشد. 


با این حال زمانی که ورزشکاران کشور روسیه برای رژه در زمین حاضر شدند، پوتین کاملا سرحال بود، از جایش برخاست و برای آنها دست تکان داد تا حمایتش را نشان داده باشد. 


رییس جمهور روسیه در حالی برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مسابقات به پکن سفر کرده که ورزشکاران این کشور عملا اجازه حضور در این مسابقات زیر پرچم روسیه را ندارند. 

 

 


کمیته بین المللی المیپک در سال 2019 این کشور را به دلیل دوپینگ گسترده و سازمان یافته در بین ورزشکارانش به مدت چهار سال از حضور در المپیک محروم کرد. به همین دلیل ورزشکاران روسیه یا نام کمیته المپیک روسیه فعالیت می‌کنند. 


پیش از این مقامات کشورهایی چون آمریکا، بریتانیا و دیگر کشورهای بزرگ تصمیم گرفته بودند که در اعتراض به آزارهای حقوق بشری چین و رفتاری که دولت این کشور با مردم اویغور دارد در این مراسم شرکت نکنند. به این ترتیب پوتین بلندمرتبه‌ترین مقامی بود که در این مراسم شرکت داشت. 


گفته می‌شود دلیل سفر پوتین به پکن حمایتی است که چین در جریان درگیری مسکو با اوکراین از آنها داشته است. 

 

 


یکی دیگر از لحظات جنجالی این مراسم وقتی بود که ورزشکاران تایوان با نام چین تایپه در رژه حضور پیدا کردند. این در حالی است که مردم این کشور حکومتی مستقل و خودخوانده دارند اما چین آنها را استانی سرکش و یاغی از کشور خودش می‌داند. 


ورزشکاران تایوان پیش از این تهدید کرده بودند که به دلیل نام انتخابی حاضر به حضور در رژه نیستند اما مقامات برگزار کننده گفتند که آنها باید در این مراسم شرکت کنند.

المپیک زمستانی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: المپیک زمستانی المپیک زمستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۴۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه امروز وارد سودان می‌شود تا با رئیس شورای حاکمیتی این کشور درباره گسترش روابط دوجانبه گفت‌وگو کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌‎الملل خبرگزاری تسنیم، « احمد ابراهیم مفضل» رئیس سرویس امنیت عمومی سودان هفته گذشته به روسیه رفت تا در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی شرکت کند. وی در حاشیه این نشست با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور آفریقا دیدار و درباره تحولات سیاسی ونظامی در سودان با او گفت‌وگو کرد.

« میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه این کشور در راس یک هیئت بلندپایه دیپلماتیک امروز وارد سودان می‌شود تا با ژنرال «عبدالفتاح برهان» رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش درباره گسترش روابط دوجانبه و سایر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سودان، در این سفر دو روزه، بوگدانوف با «مالک عقار» معاون رئیس شورای حاکمیتی ، وزیران امور خارجه و معادن به همراه سایر مقامات سودانی دیدار و در خصوص  تقویت همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو خواهد کرد.

کشتی نظامی روسیه برای نخستین بار وارد بندر سودان شد

هدف از سفر هیئت بلندپایه روسیه به سودان، گسترش روابط دوجانبه در تمام زمینه‌ها از طریق فعال سازی ساختار رایزنی و هماهنگی است.

ژنرال برهان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل که در شهریور ماه گذشته در نیویورک برگزار شد با « سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار و درباره فعال سازی روابط دوجانبه، تحولات سودان و نقش مسکو در کمک به سودان و حمایت از صلح و ثبات در آن گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد