Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حامد عاملی در گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ما امروز به بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی برای آگاهی نسل آینده نیاز داریم و قطعاً در این زمینه در ایام دهه فجر برنامه‌های تبیینی و تشریحی برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

وی از افتتاح ۴۱۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان در ایام دهه فجر خبر داد و تصریح کرد: ۶۵ طرح اقتصادی و مابقی پروژه‌ها عمرانی و زیرسازی هستند که با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل به سفر رئیس جمهور بعد از استقرار در استان اشاره کرد و گفت: بعد از حضور در استان در نهم مهرماه ما با برگزاری جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سعی کردیم تا پروژه‌های پیشران و توسعه‌محور استان را احصا کرده و برای تأمین اعتبار مورد نیاز آنها با اولویت پیگیری‌ها را انجام دهیم.

عاملی افزود: از فرصت پیش آمده استفاده کردیم تا سفر رئیس جمهور به استان اردبیل با اولویت انجام شود که اواخر مهرماه این سفر از شمال استان آغاز شد تا ما بتوانیم هم در بودجه سال ۱۴۰۱ و هم سال‌های آینده از منابع سفر بیشتر بهره ببریم.

وی منابع اختصاص یافته به استان را در این سفر ۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: قرار شد ۹ هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی برای طرح‌های اقتصادی پرداخت شود که بخشی از این اعتبارات در نیمه دوم امسال پرداخت شده است.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: این رقم نسبت به بودجه استان در سال گذشته که یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده، یک رقم قابل توجه است و برای سال ۱۴۰۱ بودجه استان ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: از محل مصوبات سفر رئیس جمهور ۳۶۰ میلیارد تومان در یک مرحله، ۴۵ میلیارد تومان هفته گذشته و ۲۵۰ میلیارد تومان نیز برای پروژه‌های زیربنایی استان در هفته‌های پیش رو منابع اختصاص می‌یابد که امیدواریم با تزریق این اعتبارات نقدی روند توسعه استان شتاب بگیرد.

عاملی بیان کرد: در ۶ ماهه اول امسال تنها ۱۷۰ میلیارد تومان منابع نقدی به استان تزریق شده بود که در نیمه دوم سال این رقم به ۶۸۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی اهمیت سفر رئیس جمهور را در تکمیل طرح‌های پیشران نظیر راه آهن اردبیل، بزرگراه‌ها و طرح‌های آبی، خاکی بسیار مهم و تأثیرگذار خواند و اظهار کرد: ما نیازمند احداث بزرگراه شمال به جنوب استان و اتصال به آزادراه کشور داریم که این کار از پارس‌آباد و در قالب پروژه پارس‌آباد به سربند به طول ۲۰ کیلومتر شروع شده است.

عاملی تصریح کرد: در اولین فرصت ۱۰ کیلومتر از این پروژه آماده بهره‌برداری خواهد شد و ۴۰ کیلومتر ادامه این مسیر تا بران که در دست پیمانکار است با تأمین منابع مالی سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی گفت: قرار شد مابقی این مسیر از بران تا کنگرلو و قطعات دیگر تا سه راهی مشگین‌شهر به پیمانکار واگذار شود که مجوز ماده ۲۳ نیز برای ادامه این مسیر گرفته خواهد شد.

عاملی از مجوزدار شدن محور گرمی به بیله‌سوار و استفاده از منابع و ردیف‌های بودجه‌ای کشوری خبر داد و افزود: اتصال این مسیر به سرچم می‌تواند اردبیل را به آزادراه زنجان – قزوین متصل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در محور اردبیل - سرچم پروژه در ۷ قطعه تعریف شده که به غیر از قطعه ۵ و ۶ مابقی این قطعات در دست پیمانکار است و سعی می‌کنیم تا قطعات ۵ و ۶ که کار سخت در مسیر تونل‌هاست با انتخاب پیمانکار به سرعت آغاز شود.

عاملی در مورد راه آهن اردبیل – میانه به عنوان پروژه عظیم اضافه کرد: این مسیر به طول ۱۷۶ کیلومتر در حال اجراست که ۱۱۰ کیلومتر آن ریل‌گذاری شده که از سمت سرچم نیز ۶ کیلومتر ریل‌گذاری در حال انجام است.

وی ۶۰ کیلومتر مسیر سخت این محور ریلی را به ویژه پل‌های خاص و تونل‌ها یادآور شد و بیان کرد: در سفر رئیس جمهور از این پروژه بازدید شد و مقرر است در سال‌های آینده با تأمین منابع مورد نیاز راه آهن اردبیل سرعت بیشتری بگیرد.

عاملی ادامه داد: در تأمین ریل مورد نیاز نیز با راه آهن جمهوری اسلامی ایران رایزنی‌ها انجام شده و در حال تأمین ریل مورد نیاز هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: هیچ وعده‌ای برای افتتاح راه آهن اردبیل در موعد مقرر نمی‌دهم و قرار نیست روزشماری را نیز در این زمینه فعال کنیم.

استاندار اردبیل به ۴ ماه و ۷ روز مسئولیت خود در استانداری اردبیل اشاره کرد و گفت: ما در اکثر حوزه‌ها از متوسط کشوری جایگاه پایین‌تری داریم که تلاش می‌کنیم با همکاری مسئولان کشوری استان را به شاخص متوسط کشوری ارتقا دهیم.

عاملی نمونه این عقب‌ماندگی‌ها در حوزه تعلیم و تربیت، وضعیت راه‌ها، آب شرب و سایر حوزه‌ها یادآور شد و تصریح کرد: ما وضعیت اقتصادی مناسبی نیز نداریم و مهمترین شاخص تولید ناخالص استانی است که ۹ دهم تولید ناخالص کشور مربوط به استان اردبیل است.

وی در ادامه افزود: این میانگین پایین نشان می‌دهد که ما وضعیت معیشتی و سرانه درآمدی پایینی داریم و این امر قطعاً در سایر حوزه‌ها نیز تأثیرگذار است.

عاملی شاخص برخورداری استان از بزرگراه را با ۱۱ درصد در بین رتبه‌های پایین کشوری اعلام کرد و ادامه داد: ما در همه بخش‌ها با یک عقب‌ماندگی مزمن روبه‌رو هستیم که باید در حوزه تعلیم و تربیت، تقویت سرمایه انسانی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و سایر مؤلفه‌ها حرکت مطلوبی را انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: در اکثر شاخص‌ها استان اردبیل جایگاه ۲۲ تا ۲۶ را دارد و ما به گفتمان تحول نیاز اساسی داریم و در این استان باید نگاه حل‌المسایل مورد توجه قرار گیرد.

عاملی اضافه کرد: در کنار تقویت نگاه حل‌المسایل در حوزه‌های مختلف، باید از نگاه‌های تنگ نظرانه به بخش تولید، سرمایه‌گذاری و سایر شاخص‌ها اجتناب کنیم چرا که تنگ نظری بزرگترین آفت در مسیر توسعه است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان بیان کرد: با همدلی، همراهی، وحدت و همگرایی می‌توانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم که قطعاً هر کس بد بینی و دل‌چرکیدنی در استان ایجاد کند، خائن است و نباید این وحدت و همدلی بشکند.

وی مدیریت منابع را در کنار توزیع عادلانه اعتبارات ضروری خواند و اظهار کرد: متأسفانه در گذشته بخشی از منابع این استان به هدر رفته به طوری که با مدیریت غلط طرح‌ها و پروژه‌ها با ارقام اعتباری کم شروع شده به گونه‌ای که ما در استان بیش از ۵۰۰ پروژه زخمی و نیمه‌تمام داریم.

عاملی تصریح کرد: ما به توسعه جهشی در استان نیازمندیم و قطعاً در همه بخش‌ها این نگاه جهشی ضرورتی انکارناپذیر است.

وی از تدوین سند اشتغال استان و حل مشکلات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد و گفت: در سفر به جمهوری آذربایجان سعی کردیم به توسعه روابط، برقراری تعرفه‌های ترجیحی و توسعه ارتباطات فرهنگی و ورزشی کمک کنیم و قطعاً در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها شایسته خواهد بود.

استاندار اردبیل افزود: هم در بخش آبرسانی و هم گازرسانی ما طرح‌های خوبی را در استان در حال اجرا داریم و در کنار آن صنایع خلاق برای استان بسیار مهم است و مسیر تحول استان از ضرورت‌هاست.

کد خبر 5416494

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار اردبیل سید حامد عاملی راه آهن پیروزی انقلاب اسلامی دهه فجر آبرسانی گاز رسانی سفر استانی شورای برنامه ریزی تسهیلات بانکی مشگین شهر بزرگراه آزادراه دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا بارش برف عکس استانها ایلام شیراز همدان آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی راه آهن اردبیل سفر رئیس جمهور میلیارد تومان مورد نیاز پروژه ها حوزه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۴۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه اردبیل: وعده صادق، قدرت ایران را قبولاند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ آیت الله عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل افزود: از آنجا که همه ملت‌ها نفرت عظیمی به اسرائیل دارند قدرت ایران و جرات ایران در انتقام از اسرائیل را در حد وسیعی تحسین می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: وقتی اسرائیل دو هزار نفر را در مجتمع پزشکی ناصر قتل عام و در گور‌های دسته جمعی دفن می‌کند معنایش قطعاً نسل کشی است محاصره نان و دارو قطعاً نسل کشی است و طبق قوانین بین‌المللی حمایت نظامی و مالی از مرتکب نسل کشی جرم است کنگره آمریکا با حمایت مالی از اسرائیل قطعاً مرتکب جرم شده است.
خطیب نماز جمعه اردبیل گفت: این هفته دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از فلسطین، قیام و شاهکار کردند، عطوفت و وجدان انسانی خود را به تماشا گذاشتند؛ بعد از حمله پلیس آمریکا به دانشگاه و دستگیری جمعی از آنها دولت آمریکا باید در صحبت از آزادی و دموکراسی حیا کند.
آیت ا... عاملی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به تاخیر عملیاتی پروژه راهسازی در جاده گرمی- بیله سوار اظهار داشت: جای تاسف است که پروژه دو بانده کردن مسیر گرمی - بیله سوار به دلیل عدم تامین اعتبار دوباره تعطیل شده و من از دولت محترم مصراً می‌خواهیم با لحاظ اهمیت راه‌های استان و تامین بودجه لازم گره‌های ذهنی اهالی را باز کند. 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها به مناسبت روز معلم اظهار داشت: یک جامعه در تمام پیشرفت‌های خود مرهون عنایات معلم است معلم دین خود را با اخلاص به جامعه اداء می‌کند، اما جامعه نیز باید عملاً قدردان باشد؛ در حال حاضر بهترین عنایت به عزیزان معلمین حل مشکلات آنهاست؛ در این باب عنایت به معلمین بازنشسته باید کمتر از شاغلین نباشد.
وی همچنین با گرامیداشت هفته کارگر گفت:گردش چرخ اقتصادی کشور بر دوش کارگران عزیز است و نگاه دولت و کارفرما‌ها به این عزیزان باید این گونه باشد که آنها ولی نعمت کل کشور و کل ملت هستند.

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • «نیست‌وَش» افتتاح شد/ تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد
  • جایگاه شایسته اردبیل در کشتی فرنگی احیا شود
  • افتتاح گود زورخانه شهید ابراهیم هادی در مصلای اردبیل
  • وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند
  • امام جمعه اردبیل: وعده صادق، قدرت ایران را قبولاند
  • زیرساخت های کشتی اردبیل تقویت می شود