Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، از عدم افزایش نرخ بلیط های جشنواره فلم فجر در استان خبر داد و گفت: آماده استقبال از نخبگان و علاقمندان هنر سینما در رشت هستیم و پیش بینی رشد ۲۰۰ درصدی پذیرش شده است.

رضا ثقتی در آیین افتتاحیه اکران همزمان جشنواره فیلم فجر که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با بیان اینکه امسال برای نخستین بار دو نقطه از شهر رشت آماده اکران فیلم های سودای سیمرغ است، اظهار کرد: بر خلاف سال های گذشته که تنها بخشی از فیلم های جشنواره در استان های به روی پرده می رفت، امسال ۹۰ درصد فیلم ها در رشت به نمایش گذاشته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از ۱۵ لغایت ۲۲ بهمن فیلم های جشنواره فجر در سینما ۲۲ بهمن و تالار مرکزی رشت اکران می شود، تصریح کرد: به گونه ای برنامه ریزی شد تا تداخلی بین فیلم ها ایجاد نشود و افراد بتوانند کلیه فیلم ها را ببینند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، از عدم افزایش نرخ بلیط های جشنواره فلم فجر در استان خبر داد و گفت: آماده استقبال از نخبگان و علاقمندان هنر سینما در رشت هستیم و پیش بینی رشد ۲۰۰ درصدی پذیرش شده است.

ثقتی، رشت را یکی از پیشگامان تاسیس سینماهای فاخر کشور دانست و عنوان کرد: متاسفانه وضعیت سینماهای استان خوب نیست و اکثرا تعطیل هستند. در شهر رشت فقط یک سینما در حال پوشش فیلم ها بوده و سینماهای شهرستان ها یکی پس از دیگری تعطیل می شوند.

وی تعطیلی سینما را مربوط به سیاست های دولتی ندانست و یادآور شد: این واقعیت تلخ است که با گذشت سال ها مالکان اصلی سینماها به رحمت خدا رفته اند و وراث علاقه ای به اداره سینما ندارند و لذا در حال حاضر تنها پنج سینمای فعال در استان داریم.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به رویکرد جدید این اداره کل در تعامل با هنرمندان، خاطرنشان کرد: به زودی از مالکان تک تک سینماهای استان دعوت خواهیم کرد و درباره وضعیت فعالیت سینماها با آنان گفت وگو می کنیم، زیرا گیلان مهد هنر سینماست.

وی با بیان اینکه انجمن سینمای جوان در پنج شهر رشت، تالش، انزلی، رودبار و لاهیجان فعالیت می کند، گفت: خوشبختانه دفاتر انجمن سینمای جوان توانسته بخشی از خلاءها را در حوزه اکران خصوصی و آموزش جبران کند.

ثقتی، با اشاره به سهمیه زیاد گیلان در اکران روزانه فیلم های جشنواره فجر، عنوان کرد: روزانه در سه سانس اکران داریم و امیدواریم اختتامیه باشکوهی را نیز برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از کتاب «صد فیلم؛ صد عکس» تالیف بهنام بروجردی و محصول حوزه هنری گیلان رونمایی شد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جشنواره فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها

چهارمین جلسه شورای صنفی نمایش، روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه در خانه سینما برگزار شد.

شورا بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد سه فیلم سینمایی «تاوان» (لایه‌های دروغ) به کارگردانی رامین سهراب‌زاده و تهیه‌کنندگی محسن صرافی به سرگروهی پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز، «نیلگون» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه کنندگی ایرج محمدی با پخش «رسانه فیلمسازان مولود» به سرگروهی سینما فرهنگ و فیلم سینمایی «قلهک» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته با پخش «هدایت فیلم» به سرگروهی پردیس سینمایی ملت را ثبت کرد.

همچنین مقرر شد اکران فیلم‌های سینمایی «تاوان» و «نیلگون» از ۱۹ اردیبهشت در سینما‌های سراسر کشور آغاز شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۹ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۸ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت