Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@19:30:15 GMT

نگرانی از تأخیر در انتصابات جدید در استان

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۴۳۰۹

نگرانی از تأخیر در انتصابات جدید در استان

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان وامام جمعه خرم آباد گفت: یکی از نگرانی‌هایی که در محافل و مجالس گوناگون شنیده می‌شود تأخیری که در انتصابات جدید در کشور و استان با آن روبرو هستیم است.

به   گزارش   خبرگزاری    برنا   از   لرستان   ؛    حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در خطبه های   این هفته  نماز جمعه خرم آباد با اشاره به آیه ۱۵ سوره حدید «فَالْیَوْمَ لَا یُؤْخَذُ مِنْکُمْ فِدْیَةٌ وَلَا مِنَ الَّذِینَ کَفَرُوا ۚ مَأْوَاکُمُ النَّارُ ۖ هِیَ مَوْلَاکُمْ ۖ وَبِئْسَ الْمَصِیرُ» و با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی، خویشتن داری، انجام واجبات و دوری از محرمات ، اظهار کرد: موفقیت و رستگاری دنیا و آخرت وابسته به تقوا و انجام واجبات و ترک محرمات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با اشاره به سخنان و گفتگوی مومنان بهشتی با مجرمان و گناهکاران جهنمی با یگدیگر و بخشی آیات سوره حدید در این رابطه ، افزود: در این آیات مومنان بهشتی گرفتاری مجرمان جهنمی را بیان می کنند، علت اینکه گرفتار جهنم شده اند و راه سعادت را نتوانسته اند کسب کنند را بیان می کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: اولین علتی که از سوی بهشتیان به جهنمی ها مطرح می شود این بوده که خودتان را به هلاکت انداختید، راه کفر را پیمودید، منتظر از بین رفتن اسلام و ندای توحید بودید، در همه چیز شک و تردید داشتید، آرزوهای دور و دراز و دست نیافتنی شما را به خودش مشغول کرد، تا مرگ شما فرا رسید، شیطان شما را فریب داد.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: در دنیا گاهی مجازات اعدام به حبس ابد تبدیل می شود، گاهی عفو باعث می شود حبس ابد به زندان مدت دار تبدیل شود، گاهی زندان مدت دار تبدیل به جزای نقدی می شود، اما در روز قیامت هیچ چیزی جای مجازات را نمی گیرد، مجازات حتمی است، چیزی نیست که انسان آن را پرداخت کند و از مجازات نجات پیدا کند.

او با تاکید بر اینکه جایگاه جهنمی ها آتش است، خدا ولی مومنین است، اما ولی و حاکم جهنمی ها آتش است و این سرانجام بدی است، عنوان کرد: پس با کسب توشه تقوا در اندیشه، گفتار و رفتار خود حدود الهی را در نظر بگیریم، در درون خانواده، جامعه، محیط کار، فعالیت های فردی و اجتماعی اینها را در نظر بگیریم، تقوا است که می تواند انسان را در صفوف مومنان بهشتی قرار بدهد.

امام جمعه خرم آباد  با بیان اینکه در ایام دهه فجر هستیم، تداخل مناسبت دهه فجر و ماه رجب، بر شور و نشاط مردم و جوانان ما افزوده است، گفت: تداخل این مناسبت‌ها و میلاد های ائمه و مناسبت دهه فجر برای همه ما درس آموز است که با اتکا به خداوند متعال و رهبری یک انسان عارف و الهی و اتحاد و همدلی حتماً نصرت الهی را در پی خواهیم داشت.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه امام راحل فرمودند: که من در پیروزی انقلاب اسلامی هیچ نقشی نداشتم، آن کسی که دل‌ها را متحول کرد و مردم را با هم متحد کرد، خداوند متعال بود، افزود: وقتی که ملت با اصناف و اقشار مختلف خود، سربازان، ارتشیان، همافران، شهربانی، کلانتری آن زمان از خواستنی‌های شخصی خودشان گذشتند، خود را ندیدند، خدا را دیدند، ملت را دیدند، دست به دست یک انسان الهی، تربیت شده مکتب اسلام دادند، پیروزی شگفت انگیز در ۲۲ بهمن ۵۷ برای ما رقم خورد.

او ادامه داد: این پیروزی همچنان ادامه دارد و زورگویان عالم را به تکاپو و تشکیل پیمان‌های جدید با دولت‌های سر سپرده وادار کرده و تا کنون هم نتیجه‌ای نداشته است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه شکل و شیوه حضور مردم برای گرامیداشت ۲۲ بهمن از سوی ستاد ملی کرونا اعلام خواهد شد، خاطر نشان کرد: مردم نشان خواهند داد تا تشکیل یک دولت اسلامی به تمام معنا و جامعه اسلامی که آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی در تار و پود آن جامعه رخنه کرده، با پیروی از تدابیر مقام معظم رهبری راه نورانی اسلامی، شهدا، صدیقین، جانبازان و ایثارگران را ادامه خواهند داد.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه یکی از راههای موفقیت که امامین انقلاب اسلامی بر آن تاکید کرده‌اند وحدت و همدلی قوای سه گانه در سطح کشور و استان است ، یادآورشد: این هماهنگی میان قوای مجریه، مقننه و قضائیه در استان نیز ضرورت دارد.

او  با بیان اینکه مردم استان ما انتظار دارند که این انسجام و همدلی را در عمل مشاهده کنند ، ادامه داد: بنابراین انسجام درونی دستگاه‌های اجرایی، قضائی و مقننه در استان در راستای خدمت به مردم، تلاش برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری، کاهش تورم، جلوگیری از گران فروشی، راه اندازی صنایع، کارگاه ها و کارخانه‌های تعطیل شده، پیگیری و اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور، نفی و مقابله با توصیه‌های فرا قانونی، شایسته سالاری، نفی هر گونه جذب نیروی بدون ضابطه، دقت در اجرای پیمانکاری‌ها و… اولویت همه دستگاه‌ها و کارگزاران خدمت گذار در هر سه قوه در استان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: خدمت گذاری به مردم در سایه هماهنگی‌های سه قوه در استان میسر است و مردم فهمیم ما این معنا را به خوبی درک می‌کنند، هر دستگاهی وظیفه روشن و مشخصی دارد، همراه با هماهنگی‌هایی که دستگاه‌های مختلف و همه خدمت گذاران در حاکمیت با یکدیگر دارند و از اهمیت فراوانی برخوردار است نشست، پیوند، اتصال و ارتباط دستگاه‌های حاکمیتی با عموم مردم و گروه‌ها و جریان‌های انقلابی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در استان است.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: در این نشست‌ها گاهی از مردم، نخبگان، جریان‌های هم سو با انقلاب مطالبی را دریافت می‌کنیم که می‌تواند در پیشبرد کار تأثیر گذار باشد افزود: جمهوری اسلامی برای رسیدن به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی نیازمند سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم است و این سرمایه و اعتماد با نشست و گفتگو با مردم و جریان های هم سو با انقلاب اسلامی حفظ می شود.

او  با تاکید بر ضرورت توجه دستگاه‌های حاکمیتی شامل مجریه، قضائیه و مقننه به دغدغه‌های مردم و نگرانی نخبگان، فرهیختگان، گروههای جهادی، انقلابی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی گفت: به این نگرانی ها توجه شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: یکی از نگرانی‌هایی که در محافل و مجالس گوناگون شنیده می‌شود تأخیری که در انتصابات جدید در کشور و استان با آن روبرو هستیم، است.

حجت الاسلام شاهرخی  عنوان کرد: البته اگر استاندار بنای بر انتصاب نداشتند، چون انتصاب یا عدم انتصاب از اختیارات قانونی ایشان است، من سخنی نمی‌گفتم، اما اطلاع دارم که افرادی را برای مدیریت برخی از سازمان‌ها به وزیران مربوطه معرفی کرده‌اند، در حال مطالعه برای معرفی برخی افراد دیگر هم هستند، البته افراد حقیقی و حقوقی در استان خارج از قوه مجریه نیز افرادی را برای پست‌هایی معرفی یا پیشنهاد داده‌اند، ظاهراً پیچیدگی و تأخیر در انتصابات به همین مطلب بر می‌گردد که افرادی خارج از قوه مجریه در تلاش هستند که افراد پیشنهادی خودشان را در این مناصب به کار بگیرند و این همان موضوعی است که مقام معظم رهبری از آن نهی کرده‌اند و گفتند دخالت نشود.

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: اگر به اصل تفکیک قوا و در عین حال، هماهنگی قوا با یکدیگر توجه لازم نشود، کسی پاسخگوی اعمال خلافش نخواهد بود، در این صورت مدیران قبل از آنکه به مسئولان مربوطه خود در استان پاسخگو باشند، خود را مطیع کسانی می‌دانند که در انتصاب آنها دخالت داشته‌اند، این خود موجب آسیب می‌شود.

او  با بیان اینکه خدمت گذار شما مردم، از استاندار محترم درخواست می‌کنم همان طور که با جدیت به دنبال اجرایی کردن مصوبات سفر رئیس محترم جمهوری اسلامی هستند ،گفت: وضعیت استان به گونه ای است که باید از این مرحله با سرعت و دقت عبور کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: بر اساس اطلاعاتی که ما به دست آورده‌ایم به واسطه این تأخیر، برخی از سازمان‌ها در استان در انجام وظایف خود کوتاهی‌هایی می‌کنند، منتظر مسئول جدید هستند، این به استان ضرر می‌زند، نیاز است ما به سرعت از این مرحله عبور کنیم، استاندار محترم با وزیران برای افراد پیشنهادی وارد مذاکره شوند و افرادی که دارای تعهد، دانایی، توانایی، انگیزه، طراوت، نشاط، کار شبانه روزی، علمی و کارشناسی، اهل استفاده از همه ظرفیت‌های داخل و خارج از استان، اهل هماهنگی با سایر قوا، به دور از سهم خواهی را انتخاب کنند و همه ی زیر مجموعه هم دارای این ویژگی ها باشند تا عقب ماندگی‌های استان جبران شود.

حجت الاسلام شاهرخی تاکید کرد: بدیهی است استاندار محترم که خود منتخب دولت سیزدهم است، جریانات هم سو با دولت سیزدهم از استاندار این انتظار را دارند که حداقل به یک یا دو دهه از سوابق افرادی که برای انتصاب‌ها معرفی می‌کنند، توجه کنند، برخی از فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به علت تأخیر در انتصابات و نوع انتصابات و به جهات دیگر نگرانی‌هایی دارند که شایسته است با تشکیل جلسات مشترک این روشنگری‌های لازم صورت بگیرد.

او افزود: نیروهای انقلابی و حزب الهی سرمایه‌های اجتماعی نظام هستند، هر جا لازم بوده در دفاع از نظام اسلامی حضور داشته‌اند، پس استاندار با نشست‌ها، تبادل نظر و روشنگری مانع تفرقه و جدایی شوند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: ائمه جمعه استان هم وظیفه خود می دانند از کارها و فعالیت های تحول زا و مفید حمایت کنند و هم مطالبه گری و عدالت خواهی مبتنی بر اخلاق، منطق، استدلال، همراه با پیشنهادهای سازنده که بتواند تحول همراه با جهش را برای استان را رقم بزند را جزء وظایف خود می‌دانند، و وظیفه نظارتی خود را در راستای حسن اجرای امور به عمل می آورند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا نماز جمعه ولی فقیه مرگ زندان فردی و اجتماعی دهه فجر شور و نشاط امام راحل پیروزی انقلاب ۲۲ بهمن دولت جامعه اسلامی جامعه مقام معظم رهبری جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی سه گانه ایجاد اشتغال فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی سرمایه اجتماعی و سیاسی نظام اسلامی نماز جمعه نماینده ولی فقیه شاهرخی انتصابات جدید نماینده ولی فقیه در لرستان حجت الاسلام شاهرخی دستگاه ها نگرانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۴۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان

بی‌توجهی ترکمنستان به مدیریت کانون‌های بحرانی گردوغبار این کشور در حالی است که یکی از بزرگترین چشمه‌های بحرانی گردوغبار منطقه با ۱۰ میلیون هکتار وسعت، در صحرای قره‌قوم ترکمنستان واقع شده است. این چشمه بحرانی گردوغبار به دلیل جهت باد به سمت ایران، در بهار و تابستان، شهر‌ها و استان‌های شمالی و شمال شرقی ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سال گذشته بود که گرد و غبار صحرای قره قوم ترکمنستان چند روزی آسمان شهر‌های شمالی و شمال شرق را تیره کرد. براین اساس، احتمال تکرار این رویداد در روز‌ها و ماه‌های پیش رو وجود دارد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، علی‌محمد طهماسبی‌بیرگانی، دبیرستادملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار از پیگیری‌ها و رایزنی‌ها با طرف‌های ترکمنستانی خبر داد و اعلام کرد: «کانون بحرانی گرد و غبار این کشور تاثیر مستقیم بر ایران دارد و به دلیل اینکه جهت وزش باد به سمت ایران است، شهر‌های شمالی و شمال شرقی ما را با مشکل مواجه می‌شوند؛ در حالی که ترکمنستان از این کانون‌ها تاثیر چندانی نمی‌گیرد. به همین خاطر سالهاست این کشوردر این زمینه بی توجهی می‌کند و با وجودی که چندین مرحله با طرف ترکمنستانی مکاتبه کرده و جلسات مجازی برگزار کرده‌ایم، اما این کشور برای مدیریت کانون‌های بحرانی صحرای قره قوم پای کار نمی‌آید.»

هیات عراقی به زودی در تهران

دبیرستادملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغباردر خصوص پیگیری‌ها و اقدامات مشترک ایران و عراق درباره مدیریت گردوغبار کانون‌های بحرانی غرب کشور گفت: «به دنبال تفاهم نامه‌ای که سال قبل با معاون وزیر جهاد کشاوررزی عراق به امضا رساندیم، ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت گروهی متشکل از مدیران و کارشناسان عراقی برای پیگیری و انجام عملیات مشترک در این تفاهم نامه به ایران سفر می‌کنند. همچنین هدف از این سفر این است که طرف عراقی اعلام کند در راستای تفاهم نامه چه اقداماتی را به نتیجه رسانده است. چرا که ما پایلوت‌هایی که تعیین کردیم را با همکاری برنامه توسعه ملل متحد، پیش بردیم و مطالعاتی هم برای تعیین اقداماتی که باید در مناطق پایلوت تعیین شده است در دست تهیه است و تا تیرماه به پایان می‌رسد. با پایان این مطالعات می‌توانیم اقدامات عملیاتی را در دو منطقه پایلوت کشور انجام دهیم.»

برنامه‌های کنترل گرد و غبار

طهماسبی درپاسخ به این پرسش که برنامه‌های اجرایی ایران درمناطق تعیین شده پایلوت برای مدیریت گرد وغبار شامل چه اقداماتی است، گفت: «مدیریت و اصلاح مراتع برای اراضی مرتعی، عملیات نهال و بوته کاری، احداث بادشکن زنده و غیر زنده و همچنین استفاده از مالچ‌های زیستی در اراضی ماسه‌ای از جمله اقداماتی است که باید برای مقابله با گرد و غبار در مناطق تعیین شده اجرا کنیم. در واقع نوع اقدامات عملیاتی به شرایط منطقه بستگی دارد.»

دبیرستادملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار درپاسخ به اینکه بیشترین نگرانی برای هجوم گرد و غبار به کشور از ناحیه کدام کانون‌های گردو غبار وجود دارد؟ گفت: «با توجه به پراکنش بارندگی‌هایی که داشتیم، نگرانی کمتری از کانون‌های گرد و غبار غرب و جنوب غرب کشور وجود دارد. در مقابل، بیشترین نگرانی از ناحیه چشمه‌های گرد و غبار شرق و شمال شرق (صحرای قره قوم ترکمنستان) است که در بهار و تابستان این نواحی ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

۵ استان تحت تاثیر گرد و خاک قره قوم

ایران مطالعاتی ذیل برنامه عمل زیرمنطقه‌ای برای شناسایی کانون‌های اصلی گرد و غبار انجام داده است که در این بررسی‌ها مشخص شد یکی از کانون‌هایی که مناطق شمال و شمال شرق ایران را تحت تاثیر قرار داده است، در صحرای قره قوم ترکمنستان واقع شده است که ۱۰ میلیون هکتار وسعت دارد. طوفان‌های گرد و غبار از صحرای قره قوم ترکمنستان، ۴ استان خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان و مازندران را در فصول بهار و پاییز تحت تاثیر قرار می‌دهد به طوری که گاهی دید افقی به کمتر از ۱۰۰۰ متر می‌رسد. صحرای قره‌قوم (شن سیاه) بیابانی در آسیای میانه و یکی از بزرگ‌ترین کویر‌های شنی جهان است که حدود ۷۰ درصد از مساحت کشور ترکمنستان (۳۵۰ هزار کیلومتر مربع) را پوشانده‌است.

دیگر خبرها

  • پی‌اس‌جی ۳-۳ لوهاور: قهرمانی به تأخیر افتاد
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • فیلم/ تأخیر ۵ ساعته در پرواز مشهد تهران
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان
  • نفت در مدار رشد؟
  • نگرانی از گاف‌های بی‌پایان
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است