Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران از روابط عمومی موسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی قم، حجت السلام والمسلمین عباس کمساری مدیر نمایندگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در قم، با آیت الله حسینی بوشهری دیدار کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تبریک دوازدهم بهمن، سالروز ورود حضرت امام خمینی ره به میهن، به تبیین جلوه‌هایی از شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ویژگی‌های بارز حضرت امام خمینی ره این بود که همواره به فکر اسلام، پیاده کردن احکام نورانی آن و خدمت به مردم بودند و پیوسته بدون اینکه لحظه‌ای از پای بایستند، نفی طاغوت را دنبال می‌کردند.

امام جمعه قم ادامه داد: امام خمینی ره روح و آرمانی بزرگ داشتند. شهید مطهری در توصیف ایشان می‌گوید: «آمن بربه و آمن بهدفه و آمن بسبیله و آمن بقومه». که حاکی از توکل امام ره به خدا و ایمان به هدف، مسیر و اسباب و مردم است.

وی با اشاره به لزوم معرفی هرچه بیشتر حضرت امام خمینی (ره) به جامعه و به خصوص جوانان گفت: شخصیت‌هایی مانند حضرت امام (ره) از نوادر بشر هستند و ایشان با وجود اینکه قبل و بعد از انقلاب پیوسته با گروه‌های مختلف در تعامل بوده‌اند، همچنان ویژگی‌های شخصیتی ناگفته‌ای دارند که باید برای مردم و به خصوص جوانان تبیین شود.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری ابراز داشت: امام امروز در میان ما نیست اما جانشین او یعنی مقام معظم رهبری مد ظله العالی راهنمای همان مسیری است که بنیانگذار انقلاب برای ما ترسیم کردند. ویژگی‌های امام مانند استکبار ستیزی و مردم داری همه در وجود مقام معظم رهبری مد ظله العالی هست و ایشان دغدغه‌ها و آرمان‌های امام خمینی (ره) را دنبال می‌کنند. به گونه ای عمل کنید که در مسیر حرکت شما فاصله‌ای بین امام (ره) و جانشین او مقام معظم رهبری مد ظله العالی احساس نشود.

وی با اشاره به صلابت و شجاعت حضرت امام خمینی (ره) افزود: خیلی ها سعی کردند بخاطر سختی‌ها و آینده نامعلوم انقلاب، امام را از ادامه این مسیر منصرف کنند؛ اما ایشان با نگاهی عمیق، دردی که متوجه جهان اسلام بود را دقیق تشخیص داده بود و در راه تحقق اهداف و آرمان‌های خود از کسی ترسی نداشت و در نهایت نیز برای اسلام و ملت ایران عظمت آفرید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به دوره ده جلدی دانشنامه امام خمینی (ره) گفت: امیدواریم این اثر هم مانند "صحیفه امام" و "تبیان"، بیان گر ویژگی‌های امام و مرجعی برای محققان و علاقه مندان به ایشان باشد و همچنین امید واریم پیرو توفیقات الهی بتوانید شخصیت امام را به نسل جوان امروز ما که ایشان را ندیده‌اند، به خوبی معرفی کنید.

وی ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را مایه ناراحتی حوزه، حوزویان و عموم ملت شریف ایران دانست و ایشان را فقیه مورد اعتماد امام خمینی ره توصیف کرد که پیوسته به صورت دقیق و مسئولانه وظایف خود را دنبال می‌نمود.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه حجت  الاسلام والمسلمین عباس کمساری مدیر نمایندگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در قم، توضیحاتی از دوره ده جلدی دانشنامه امام خمینی ره ارائه کرد و افزود: عده زیادی از محققان و پژوهشگران، ابعاد زندگی امام خمینی (ره) و افراد مرتبط با ایشان را در شش بخش: آثار و کلیات/ اجتماع و سیاست/ تاریخ و حوادث/ اعلام و شخصیت‌ها/ قرآن، فلسفه، کلام و اخلاق/ فقه و اصول در مدت پانزده سال مورد بررسی قرار داده‌اند و به چاپ رسیده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا امام خمینی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حوزه علمیه آیت الله العظمی صافی گلپایگانی افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا حضرت امام خمینی آثار امام خمینی امام خمینی ره موسسه تنظیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان بعدازظهر جمعه در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در محل ساختمان این نهاد حوزوی برگزار شد بیان کرد: موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان علیه جامعه ما و مقابله جبهه کفر در برابر جبهه حق است که در صورت برنده شدن هر یک، شرایط تعیین کننده خواهد بود.

فرمانده فراجا بیان کرد: در طی این سالها رهبر معظم انقلاب بر موضوع شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی اشاره داشتند که متاسفانه برای این موضوعات تلاشی صورت نگرفت و تلاش های صورت گرفته نیز کافی نبوده و بسیاری فقط شنونده این بیانات بوده اند.

وی افزود: یکی از چالش ها در حوزه امنیت اخلاقی، نبود گفتمان واحد در بین دستگاه ها و نهادها است و از سویی دیگر در لایحه حجاب و عفاف نیز ابهاماتی وجود دارد.

سردار رادان اضافه کرد: هزینه پایین جرم بی‌حجابی و اظهارت ضد و نقیض برخی افراد مسوول و همچنین کمبود اعتبارات و امکانات مورد نیز از دیگر چالش های حوزه مقابله با بی حجابی و هنجارشکنی در کشور است.

در ادامه این جلسه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ارائه نظرهای خود در مقوله حجاب و عفاف پرداختند.

برنامه ریزی دشمنان در راستای مقابله با نظام اسلامی از مسیر گسترش بی حجابی، تاکید بر ایستادگی نیروی انتظامی در اجرای طرح نور، لزوم برخورد با خاطیان و حفظ شأن و جایگاه پلیس، ضرورت توجه به موضوع حجاب و عفاف در نظام تعلیم و تربیت کشور از جمله موارد مورد اشاره اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این جلسه بود.

کد خبر 6089379

دیگر خبرها

  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • تسلیت رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در پی درگذشت خانم معصومه حائری
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد