Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از حمله دیروز ارتش آمریکا به محل اقامت جانشین ابوبکر بغدادی در شمال سوریه، رسانه‌های مستقل اروپایی کشتن غیرنظامیان ساکن در این ساختمان و به ویژه ۶ کودک بی گناه را زیر سوال برده اند.

خبرگزاری میزان -درحالی که پنتاگون و کاخ سفید همچنان در تلاش هستند تا حمله دیروز به محل اقامت ابوابراهیم هاشمی‏ جانشین ابوبکر بغدادی در شمال سوریه را عملیاتی بزرگ و بی نقص و بسیار هیجان انگیز توصیف کنند‏ رسانه‌های مستقل اروپایی و به ویژه فعالان شبکه‌های اجتماعی کشتن غیرنظامیان ساکن در این ساختمان و به ویژه ۶ کودک بی گناه را زیر سوال برده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس گزارش‌های اولیه ارتش امریکا خلیفه داعش بدون هیچ محافظ و یا هر همراه مردی که توجهات را جلب کند در طبقه سوم مستقر بوده و در طبقه دوم نیز خانواده یکی از اعضای داعش زندگی می‌کردند، اما خانواده ساکن در طبقه همکف نه تنها عضو داعش نبودند بلکه اساسا از داعشی بودن همسایه طبقه بالا نیز اطلاع نداشتند.

گزارش رسانه‌های اروپایی حکایت از این دارد که قبل از شلیک راکت به ساختمان با بلندگو به ساکنین اعلام می‌شود که محل را تخلیه کنند و ساکنین بلافاصله و با عجله اقدام به خروج از ساختمان می‌کنند و در چند ثانیه حدود ۱۱ نفر خارج می‌شوند، اما قبل از خروج بقیه و احتمالا از بیم خروج سرکرده داعش طبقه سوم هدف قرار گرفته و منهدم می‌شود.

یورو نیوز به نقل از مقامات پنتاگون علت کشتن دستکم ۱۰ غیرنظامی از جمله ۶ کودک را نگرانی فرماندهان امریکایی برای بچه‌ها عنوان کرده و می‌نویسد: این موضوع نیز از ذهن طراحان عملیات دور نمانده بود که اگر فرصت خروج به کودکان داده شود، ممکن بود رهبر داعش به آن‌ها اجازه خروج از خانه را ندهد و در نتیجه عملیات، کودکان کشته شوند.

پنتاگون تلاش کرده اینگونه القا کند که جلیقه انتحاری ابوابراهیم باعث انفجار بوده، اما حتی رسانه‌های امریکایی نیز نوشته اند که جلیقه انفجاری باعث تخریب دیوار‌های بتونی نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: بایدن: سرکرده جدید داعش در سوریه کشته شد

انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش آمریکا داعش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ارتش آمریکا داعش ۶ کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۴۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آپشن جدید خودروهای آمریکا

آمریکا تا سال ۲۰۲۹ خودروهای جدید را ملزم به داشتن سیستم ترمز اضطراری می کند.

به گزارش ایسنا، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات‌متحده اعلام کرد که تمام خودروهای سواری و کامیون‌های جدید فروخته شده در ایالات‌متحده تا سپتامبر ۲۰۲۹ باید سیستم ترمز اضطراری خودکار داشته باشند و اعلام کرد که این قانون سالانه جان ۳۶۰ نفر را نجات می‌دهد و از حداقل ۲۴ هزار آسیب ناشی از این مشکل جلوگیری می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار از سنسورهایی برای تشخیص اینکه خودروها نزدیک به برخورد با خودروی دیگر یا عابر پیاده در جلو هستند، استفاده می‌کنند و اگر راننده این کار را نکرده باشد، به‌طور خودکار ترمز می‌گیرد. این قانون سیستم‌ را ملزم به شناسایی عابران پیاده در نور روز و  شب  می‌کند.

دیگر خبرها

  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • رسانه عبری: در اسرائیل هم دانشگاهیان معترض هستند
  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • آپشن جدید خودروهای آمریکا
  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا