Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@07:26:53 GMT

کرونا، المپیک زمستانی و دیگر هیچ!

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۴۶۵۱

کرونا، المپیک زمستانی و دیگر هیچ!

مهری رنجبر: بیست‌وچهارمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ خیلی متفاوت افتتاح شد. در روزهای اوج سویه جدید کرونا امیکرون. آن هم ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه به وقت تهران، در استادیوم آشیانه پرنده شهر پکن. استادیومی که باشکوه ترین افتتاحیه المپیک را دید. سال ۲۰۰۸. بازیهایی که هیاهوی زیادی داشت، از بایکوت سیاسیون  گرفته تا ابتلا به کرونای ورزشکاران ، مراسم افتتاحیه و حضور تماشاگران خارج از قرنطینه در بازیها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایکوت سیاسیون 

ظاهرا میزبانی پکن برای بازیهای المپیک زمستانی ۱۹۲۲ صحنه جنگ سرد بین آمریکا و چین بود. آمریکایی ها به بهانه  رفتار ناقض حقوق بشر چین در قبال مسلمان اویغور منطقه شمال غرب این کشور المپیک زمستانی را بایکوت کردند. نکته جالب تر اینکه جن سالکی سخنگوی کاخ سفید گفته بود:« هرچند ورزشکاران ما در این بازیها شرکت می کنند و ما هم از خانه آنها را تشویق می کنیم و حامی آنها هستیم اما به دلیل نقض حقوق بشر چین، هیچ نماینده ای در بازیها  نداریم و در هیاهوی المپیک زمستانی شرکت نمی کنیم.»

تایوان هم بعداز آمریکا با بایکوت این بازیها، تاکید کرد هیچ هیات ومسئول رده بالایی از این کشور در افتتاحیه حاضر نمی شود. اگر چه آنها نگران وضعیت ورزشکارانشان بابت بایکوت بودند.  در حالی که خیلی از رهبران کشورهای غربی حضور درافتتاحیه المپیک زمستانی را بایکوت کرده بودند، اما ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، برخلاف آنها خیلی صریح ازچین حمایت کرد:« روسیه از ارزش‌های برابری و صداقت بازی‌ها حمایت می‌کند.من هدف اصلی این مسابقات را جذب هر چه بیشتر شهروندان به ورزش و تقویت دوستی بین مردم می‌دانم. این رویکردها توسط برگزارکنندگان این بازی‌ها یعنی دوستان چینی ما به اشتراک گذاشته شده است.»

او حتی دیروز هم در افتتاحیه بازیها حاضر شد. از ایران هم سید حمید سجادی وزیر ورزش و سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در افتتاحیه بودند. آنها که از امروز برای ارتباط بیشتر با مقامات بین المللی رایزنی می کنند و در دیدار با باخ و مسئولان دیگر کمیته بین المللی المپیک دیدار و گفت و گو می کنند.

افتتاحیه باشکوه

مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک پکن با اهتزاز پرچم چین شروع و بعد با نمایش کلیپی  دوره‌های مختلف المپیک زمستانی از اول  تاکنون مرور شد و بعد نوبت رژه تیم های شرکت‌کننده از مقابل جایگاه به ترتیب حروف الفبا شد. تیم های حاضر در المپیک زمستانی هم مثل المپیک تابستانی با اجرای برابری جنسیتی دو پرچمدار داشتند. یک پرچمدار زن و یک مرد. افتتاحیه ای رنگارنگ که تنها لباس های گرم ورزشکاران نشان می داد افتتاحیه زمستانی است.

کاروان کوچک ایران هم با پرچمداری عاطفه احمدی و حسین ساوه شمشکی رژه رفت. در حالی سید ستار صید دیگرپرچمدارش با مثبت شدن تست کرونای ۴۸ ساعت قبل از پرواز به پکن جا ماند. دانیال ساوه شمشکی  به جای او رقابت در المپیک را تجربه می کند. به جز  عاطفه احمدی و دانیال، حسین ساوه شمشکی، به نام ایران در پکن مسابقه می دهند.  باقر کلهر و محمدتقی شمشکی ، همراه عباس نظریان رئیس فدراسیون و بهرام ساوه شمشکی دبیر فدراسیون اسکی تیم را همراهی می کنند . آنها در رژه هم حضور داشتند.

چهره جنجالی افتتاحیه المپیک زمستانی ۲۰۲۲

یکی از چهره های حاشیه ساز مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی پرچمدار ساموآ آمریکا بود.

در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن پوشش یکی از پرچمداران مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

در حالی که تمام کشورها از لباس های گرم و زمستانی برای بازی های استفاده کردند، پرچمدار ساموآ آمریکا با پوشش محلی که مناسب تابستان بود  در مراسم حاضر شد.

ناتان کرامپتون مرد حاشیه ساز مراسم افتتاحیه از کشور ساموآ بود. این قسمت مجمع الجزایری در غرب اقیانوس آرام و جزو مناطق خودگردان آمریکا به حساب می آید.مجمع الجزایری در غرب اقیانوس آرام است. ساموآی آمریکا یکی از مناطق خودگردان ایالات متحده آمریکا به‌شمار می‌آید.

خوشحالی رونالدویی پرتغالی ها

نوع خوشحالی کاروان پرتغال در رژه بازیهای المپیک هم توجه همه را جلب کرد. پرتغالی ها که کاپشن ، شلوار قرمز و مشکی پوشیده بودند با کلاه های سفید، با  ورود به استادیوم و کمی که به وسط میدان رسیدند، دو نفر اول مدل خوشحالی  رونالدو را به نمایش درآوردند که خیلی به چشم آمد.

چرت بعدازظهر پوتین در استادیوم آشیانه پرنده، سوژه شد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که یکی از شخصیت های سیاسی حاضر در افتتاحیه المپیک زمستانی بود، برای لحظاتی چشمانش را بست که سوژه خیلی ها شد و حتی از لنز دوربین ها دور نماند. هرچند گفته می شود  پوتین  موقع رژه کاروان اوکراین  چشمانش را بست تا آن را نبیند.در این لحظه  بعضی ها به مرد شماره یک روسیه  متلک انداختند که پوتین وانمود می‌کند به عنوان تیم اوکراین در مراسم افتتاحیه راه می‌رود.

بیشتر بخوانید

دیداری که از تاریخ فوتبال پاک شد فرار ملی‌پوش ایران از کویت به اروپا یک ایرانی هم تیمی طارمی می‌شود

باخ :رقابت با زندگی صلح آمیز مامویت ماست

توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک درسخرانی  مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی گفت: این مأموریت بازی‌های المپیک است که ما را در رقابتی مسالمت‌آمیز گردهم می‌آورد.

عصر تازه‌ای برای ورزش‌های زمستانی آغاز شده است. این سال ببر (اشاره به سال جدید چینی) یک سال المپیک است. هم سال ببر و هم سال المپیک نشان‌دهنده جاه‌طلبی، قدرت و شجاعت است و امروز به لطف این جاه‌طلبی، چین یک کشور ورزش‌های زمستانی محسوب می‌شود.بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در نزدیک به دو هزار پیست اسکی و یخی به ورزش‌های زمستانی می‌پردازند. این دستاورد خارق‌العاده، دوران جدیدی را برای ورزش‌های زمستانی در دنیا باز می‌کند.متأسفانه، همه‌گیری کرونا در دنیا یک واقعیت برای همه ماست. همین مسئله قدردانی ما از کمیته ساماندهی بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲، مقامات چین و همه مردم چین را عمیق‌تر می‌کند.»

باخ خطاب به ورزشکاران گفت:« شما در طول دو هفته آینده برای بالاترین جایزه با یکدیگر رقابت خواهید کرد و در عین حال، زیر یک سقف در دهکده المپیک با آرامش زندگی می‌کنید. در اینجا هیچ تبعیضی به هر دلیلی وجود ندارد. در دنیای شکننده ما، جایی که تفرقه، درگیری و بی‌اعتمادی در حال افزایش است، ما به دنیا نشان می‌دهیم که ممکن است رقبای سرسختی برای هم باشیم، اما در صلح و احترام با هم زندگی می‌کنیم. این مأموریت بازی‌های المپیک است که ما را در رقابتی مسالمت‌آمیز گردهم می‌آورد.

ما همیشه پل می‌سازیم و هرگز دیوار ایجاد نمی‌کنیم و بشر را با وجود همه تنوعی که وجود دارد، متحد می‌کنیم. این مأموریت به شدت مورد حمایت مجمع عمومی سازمان ملل متحد است.»

۳۲ کرونایی در المپیک زمستانی

ورزشکاران و همراهانشان در بازیهای المپیک زمستانی هم از ابتلا به کرونا در امان نیستند.

درست ۴ روز پیش وقتی  ۱۷۵۹ نفر در ارتباط با المپیک زمستانی ۲۰۲۲ از جمله ۸۱۵ ورزشکار وارد پکن شدند که در فرودگاه پکن  تست‌  PCR دادند که  ۱۵ مورد مثبت کرونایی شناسایی شد که سه نفر از آنها ورزشکار و بقیه نمایندگان تیم‌ها بودند. البته ۱۷ تست دیگر مثبت کرونا هم  دهکده المپیک زمستانی شناسایی شد که بین  آنها ۶ ورزشکار  و بقیه نمایندگان تیم‌ها بودند. حتی جیوانی مالاگو رئیس کمیته ملی المپیک ایتالیا که برای تماشای افتتاحیه  المپیک زمستانی ۲۰۲۲ ، در محل اقامتش تست کرونا داد که جوابش مثبت شد و به قرنطنیه رفت.  آندره پارسونز رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک هم به دلیل ابتلا به کرونا، سفرش به پکن لغو شد.

۱۵۰ هزار تماشاگر برای المپیک زمستانی

برخلاف المپیک زمستانی که در سالن های خالی از تماشاگر برگزار شد اما ۱۵۰ هزار تماشاگر خارج از برنامه قرنطینه المپیک زمستانی ۲۰۲۲ می‌توانند این بازی‌ها را از نزدیک ببینند.

یانگ شوان، نایب‌رئیس کمیته برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن  گفته  ۱۵۰ هزار تماشاگر خارج از برنامه قرنطینه و دایره بسته المپیک زمستانی می‌تواند این بازی‌ها را تماشا کنند.

کمیته برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۲۲  یک ماه قبل از افتتاح بازیها به  دلیل شیوع کرونا تصمیم گرفت تا بلیت‌ها را از فروش آزاد خارج و فقط به گروه‌ خاصی بفروشد. حالا این کمیته اعلام کرد تماشاگران خارج از برنامه قرنطینه هم می‌توانند بازی‌ها را تماشا کنند. آنها نیمی از بلیت های المپیک زمستانی پکن را دارند که شامل خارجی های مقیم چین ،  ساکنین محلی، دانش‌آموزان و دیپلمات‌ها  هستند.

استارت ایرانی ها از چهارشنبه

برنامه رقابت اسکی‌بازان ایران در  المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن رسما  از دیروز با افتتاحیه بازیها شروع شد.

کاروان سه نفره  ایران با ترکیب عاطفه احمدی، حسین ساوه شمشکی و دانیال ساوه شمشکی در اسکی آلپاین و صحرانوردی حضور دارد.  البته سیدستار صید اسکی باز المپیکی  صحرانوردی بود که تست کرونایش دو روز قبل از سفر مثبت شد و او در حسرت المپیک ماند. رویایی که به گفته خودش با برباد رفتنش ، ستارصید هم از تمام شد. عاطفه احمدی اولین ایرانی است که مسابقه می دهد. دختر اسکی باز ۲۰ ساله ایران که این روزها در پکن مورد توجه خیلی از رقبا و حتی خبرنگاران خارجی است. درست مثل مشکات الزهرا صفی در گرند اسلم استرالیا.

او که بورسیه ioc بود و برای  رقابتهای  انتخابی المپیک با مربی اش سمیرا زرگری تمرین کرد، اما با کم کاری فدراسیون بدون مربی اش پا به المپیک گذاشت. اتفاقی که سمیرا زرگری خیلی بابت آن ناراحت است:« عاطفه این مدت خوب تمرین کرده و شرایطش هم خوب است و تنها قضیه نبود مربی کنارش است که این شرایط را برایش سخت می کند. من نگرانم که چه کسی برایش اسکی اش را درست می کند. عاطفه در این شرایط  تنها باید خیلی از کارهای  مختص  مربی را خودش انجام دهد.»

برنامه مسابقات اسکی‌بازان ایران در المپیک زمستانی:

عاطفه احمدی؛ ۲۰ بهمن در مارپیچ کوچک

دانیال ساوه شمشکی ۲۲ بهمن در ۱۵ کیلومتر کلاسیک

حسین ساوه شمشکی ۲۴ بهمن در مارپیچ بزرگ و ۲۷ بهمن  در مارپیچ کوچک.

بیشتر بخوانید:

استوری جنجالی کنعانی‌زادگان خطاب به چه کسی است؟/عکس گلایه رفیق قدیمی انصاریان از غیبت در بازی یادبود/عکس یزدانی می‌ارزد به کل دفاع‌هایت آقای اسکوچیچ!

۲۵۱۲۵۴

کد خبر 1599734

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: المپیک زمستانی افتتاحیه المپیک زمستانی المپیک زمستانی ۲۰۲۲ المپیک زمستانی ورزش های زمستانی بازی های المپیک حسین ساوه شمشکی مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک افتتاحیه بازی عاطفه احمدی رئیس کمیته بین المللی بازی ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۴۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • چه تیم‌هایی در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 شرکت می‌کنند؟
  • افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • عکس/ حضور رئیسی در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان