Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - مولوی عبدالغنی فایق، والی گماشته شده طالبان برای بدخشان حدود یک ماه پیش از این ولایت خارج شده و تاکنون به وظیفه اش بازنگشته است.

این موضوع سبب شده تا گمانه های متفاوتی برای سرنوشت او به شمول بازداشت، برکناری و یا حتی مسائل دیگر مطرح گردد.

براساس گزارش ها، مولوی عبدالغنی فایق حدود یک ماه پیش تصمیم گرفت که به دیدار خانواده اش در پاکستان برود، و از آن زمان تاکنون با وجود مشکلات فراوانی که در ولایت بدخشان وجود دارد، هنوز به وظیفه اش بازنگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده فایق در پاکستان زندگی می کنند.

برخی گزارش های تایید نشده دیگر نیز حاکی از آن است که چندی پیش شماری از کوچی ها به دیدار وی در ولایت بدخشان رفته و با نشان دادن سند مالکیت بخشی از «مالچر شیوه» بدخشان که از سوی ظاهرشاه صادر شده بود، خود را مالکان اصلی این مالچر معرفی کرده و خواهان عودت آن شده بودند.

مولوی فایق اما در پاسخ به آنها گفته که بر بنیاد فرمان ظاهرشاه این مالچر به شما تعلق گرفته بود، اما بر بنیاد فرمان بعدتر آن از سوی برهان الدین ربانی، رئیس جمهور دولت اسلامی این فرمان ملغی گردیده بود؛ بدین معنا که دیگر آنها اجازه استفاده از این مالچر را ندارند.

پس از این نشست، سران طالبان در قندهار او را به این ولایت فرا می خوانند که از آن زمان تاکنون خبری از وی نیست و به ولایت بدخشان بازنگشته است.

انتهای پیام/م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بدخشان افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۴۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت کیهان از ارسال کمک‌های مردمی به حساب عبدالحمید

ارسال کمک های مردمی به حساب مولوی عبدالحمید مورد انتقاد روزنامه کیهان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزارش خبرآنلاین، روزنامه کیهان نوشت:

درحالی‌که این روزها یکی از افراد نزدیک به عبدالحمید همراه با خانواده خود در یکی از هتل‌های گران‌قیمت تهران اقامت داشته و علاوه‌بر استفاده از امکانات لاکچری در مراکز خرید سوپر لوکس پرسه می‌زند ارسال کمک‌های مردمی به‌حساب مولوی پرحاشیه شهر زاهدان غیرقابل‌قبول بوده و نشان از بی‌درایتی مسئولان برگزاری مسابقه(گلریزان) و متولیان آن است.

دیگر خبرها

  • افزایش جابناختگان در سیل برزیل/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • دست‌کم ۷۸ نفر در وقوع سیل در برزیل جان باختند/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • اگر ماه ناگهان در آسمان ناپدید شود چه اتفاقی می‌افتد؟
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • عصبانیت کیهان از ارسال کمک‌های مردمی به حساب عبدالحمید
  • تعیین کمیته ویژه برای بررسی رویداد اخیر در بدخشان
  • مسدود شدن شاهراه بدخشان - تخار
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان