Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: باندی کار کردن کودکان کار و خیابان را تایید می‌کنم و این موضوع یک مسئله شخصی و فردی نیست و یک گروه‌هایی وجود دارند که به صورت‌ سازمان یافته در این خصوص عمل می‌کنند و

مهدی اقراریان عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: یکی از اشکالاتی که به صورت‌ مبنایی و اساسی آن را ملاحظه می‌کنم و تحت عنوان حکمرانی آشفته در تهران به آن اشاره کرده‌ام، مشخص کردن تکالیف متعددی برای دستگاه‌های مختلف است اما یک ساختار و نظام هماهنگ کننده و ساز و کار اجرایی معینی بین این دستگاه‌ها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در موضوع کودکان کار و خیابان هم دیده می‌شود که مجموعه‌های مختلفی مثل بهزیستی هم مسئولیت دارد و هم بودجه‌ای را ویژه این مسئله دریافت می‌کند اما چنین مجموعه‌هایی به تکالیف خود در خصوص کودکان کار و خیابان عمل نمی‌کنند و بعد ما شاهد این هستیم که شهر با یک وضعیت نابهنجاری مواجه شده است و این موضوع آسیب بسیار جدی به دنبال دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه یادآور شد: مسئله دیگری که باید به آن توجه کنیم این است که اگر قانون شکنی استمرار پیدا کند، به مرور زمان در شهر به یک مسئله جاری و جا افتاده می‌شود و پس از آن حساسیت شهروندان و دستگاه‌ها نسبت به این موارد کاهش پیدا می‌کند و رفع چنین معضلاتی به یک کار رسانه‌ای جدی نیاز دارد و موضوع کودکان کار و خیابان هم از این قبیل موارد است.

 

رفع معضلات اجتماعی پایتخت نیازمند فرماندهی واحد است

اقراریان همچنین خاطرنشان کرد: ما در بحث قوانین و مقررات وقتی یک کار را به چند نهاد مختلف واگذار می‌کنیم، عملا می‌خواهیم آن کار به نتیجه نرسد و در این خصوص نیازمند یک فرماندهی واحد هستیم و در جواب سوال من که چه کسی حاکم تهران است و آیا این مسئولیت با استانداری یا شهرداری است، باید بگویم که در حال حاضر در شهر تهران دچار یک آشفتگی در فرماندهی هستیم.

وی تاکید کرد: مشخص نیست که فرماندهی در موضوعات مختلف بر عهده کدام دستگاه است و البته بر اساس قانون یک سری تکالیف بر عهده دستگاه‌های مختلف است اما هیچ کسی نمی‌گوید که هماهنگ کننده این تکالیف کدام نهاد است.

عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در مورد ترک فعل مسئولان در دستگاه‌های مختلف، اقدامی انجام نمی‌شود و در خصوص کودکان کار و زباله‌گرد هم تا کنون کسی از رئیس سازمان بهزیستی مطالبه‌ای نسبت به ترک فعل او در دوره مسئولیتش نداشته است و در برخی از مواقع شاهد این هستیم که موضوع عدم وجود بودجه را بهانه‌ای برای خالی شانه از زیر بار مسئولیت مورد بهانه قرار می‌دهند.

اقراریان در ادامه تصریح کرد: باندی کار کردن کودکان کار و خیابان را تایید می‌کنم و این موضوع یک مسئله شخصی و فردی نیست و یک گروه‌هایی وجود دارند که به صورت‌ سازمان یافته در این خصوص عمل می‌کنند و اشکالی که وجود دارد این است که ما توقع داریم نمایندگان شهر تهران حضور پر رنگ‌تری در حوزه‌ انتخابیه خود داشته باشند و به کمک شورای شهر بیایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کودکان کار زباله گردی آسیب های اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران کودکان کار و خیابان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۴۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اولین تصاویر از تیراندازی پلیس به سمت سارق زورگیر؛ نتیجه تعقیب و گریز پلیس با موتور وسط خیابان‌های تهران

در بررسی اولیه از متهمین ۳ عدد گوشی آیفون ویک عدد قمه وسلاح غیر متعارف کشف گردید متهمین در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت اشیاء قیمتی خصوصا تلفن همراه اعتراف کرد. منبع: تسنیم

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901336

دیگر خبرها

  • ببینید | لحظه شلیک پلیس به موتور سارق موبایل در خیابان الهیه تهران
  • اجرای سرود سلام فرمانده توسط کودکان پیش دبستانی + فیلم
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • ببینید | اولین تصاویر از تیراندازی پلیس به سمت سارق زورگیر؛ نتیجه تعقیب و گریز پلیس با موتور وسط خیابان‌های تهران
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟