Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ‌کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه از ارائه میزان پیشرفت ارتش جمهوری اسلامی ایران معذور است چون ممکن است مورد سوءاستفاده دشمن قرار دهد گفت: آنچه در رزمایش‌ها به نمایش گذاشته می‌شود بخش بسیار کوچکی از این توانمندی‌ها است، توانمندی‌های ما جنبه بازدارندگی دارد که اگر این نبود تابه‌حال دشمن بارها تهدیدات نظامی‌اش را عملی می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،امیر سرتیپ محمد اکرمی نیا در سلسله مراسمات دهه فجر که شامگاه ۱۵ بهمن در مسجد چهارمردان خیابان انقلاب برگزار شد طی سخنرانی اظهارداشت: ایام پیروزی انقلاب فرصت خوبی برای بیان دستاوردهای انقلاب است، به فرموده رهبر معظم انقلاب امروز جنگ، جنگ روایت‌ها است و دشمن سعی در برعکس جلوه دادن واقعیت‌ها دارد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: انقلاب اسلامی  از جهات گوناگون یک تحول عظیم فکری، فلسفی و فرهنگی در جهان اسلام ایجاد کرده، یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران این بوده که در عصر نظام دوقطبی به وقوع پیوست، ازیک‌طرف اندیشه‌های الحادی کمونیسم(شوروی) و ازیک‌طرف اندیشه‌های  لیبرالیسم(آمریکا) غلبه داشت، و هیچ رویداد سیاسی و اجتماعی در جهان  رخ نمی‌داد مگر اینکه تحت حمایت این دو قطب باشند، اما انقلاب اسلامی تنها رویداد عمیق سیاسی اجتماعی دهه پایانی ۷۰ میلادی و قرن بیستم میلادی محسوب می‌شود  که شوروی و آمریکا  تنها حمایت نکردند و بلکه  مخالفت کردند و  پایه‌های فکری و بنیادین این اندیشه‌ها را به چالش کشید.

اکرمی نیا تصریح کرد: تفکر کمونیستی شوروی معتقد بود دین افیون توده‌هاست و باعث می‌شود جامعه توسری‌خور باشند، لیبرالیسم هم به جدایی دین از سیاست معتقد بود اما  انقلاب اسلامی نشان داد که موتور محرکه انقلاب و حرکت‌های سیاسی و اجتماعی دین است و  دین مبین اسلام و مذهب تشیع می‌تواند یک حرکت عظیم سیاسی اجتماعی در یک کشور بزرگ مثل ایران ایجاد کند که کل منطقه و جهان اسلام و نظام بین‌الملل را تحت تأثیر عمیق و گسترده قرار دهد، و نظامی تأسیس کرد که محور اصلی آن دین بود و این مرهون نظریه ولایت‌فقیه حضرت امام راحل بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی به هیچ عنوان برای دشمنان خارجی و پهلوی قابل پیش‌بینی نبود، ۹  روز قبل از قیام مردم قم در نوزده دی، کارتر رئیس‌جمهور وقت آمریکا  اعلام می‌کند در منطقه آشوب‌زده خاورمیانه ایران جزیره ثبات است، بعدازآن قیام مردم قم رخ داد و طی یک سال انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، پهلوی هم تصور نمی‌کرد انقلاب پیروز شود و به دنبال انقلاب سفید و فعالیت‌های شعارگونه خودشان بودند.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: پیش از انقلاب دچار یک انحطاط تاریخی فرهنگی و تمدنی بودیم، دوران قاجار بخش‌های مهمی از کشور عزیزمان در منطقه شمال در قفقاز پی قراردادهای ترکمانچای و گلستان به تاراج رفت،  هرات در زمان ناصرالدین‌شاه که مرکز استان خراسان شناخته می‌شد از ایران جدا شد در زمان پهلوی اول بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و منطقه آرارات و اروندرود از ایران جدا شد، در زمان پهلوی دوم و مشخصاً در سال ۱۳۵۰ بحرین که یک منطقه واقعاً راهبردی و ژئواستراتژیک محسوب می‌شود از ایران جدا شد، اما در ۴۳سال این نظام و در دوران جنگ تحمیلی حتی یک سانت از کشور جدا نشد.

محمد رضا اجازه گوش کردن به رادیو خارجی را نداشت

وی گفت: نیکسون رئیس‌جمهور وقت امریکا دکترینی تعریف کرده بود تحت عنوان دکترین امنیت که دو ستون نظامی و اقتصادی داشت، ستون اقتصادی عربستان بود و ستون نظامی ایران بود که به‌عنوان ژاندارم آمریکا در منطقه شناخته می‌شد یعنی هر وقت منافع آمریکا در منطقه مهم و استراتژیک غرب آسیا به خطر می‌افتاد ایران باید وارد عمل شد که در مواردی هم وارد عمل شد،  قانون کاپیتولاسیون هم اوج حضیض پهلوی بود.

اکرمی نیا افزود: فردوست دوست صمیمی شاه در خاطراتش بیان می‌کند که محمدرضا حتی حق گوش کردن به رادیو خارجی را نداشت و وقتی خبر به سفارت انگلیس می‌رسد که محمدرضا رادیو آلمان گوش می‌دهد و از نقشه پیشروی متحدین را ثبت می‌کند به محمدرضا در این خصوص توسط من پیام دادند و محمدرضا از ترس نقشه‌ها را پاره کرد و حتی رادیو را هم شکست و گفت به سفارت انگلیس خبر دهیم که دیگر رادیو آلمان گوش نمی‌دهم، زاهدی داماد شاه و از عناصر نزدیک به شاه در خاطراتش می‌گوید هویدا که بهایی بود  ۱۳ سال  در رأس قدرت اجرایی این کشور و نخست‌وزیر بوده و شاه چندین بار می‌خواست وی را عزل کند اما چون هویدا محصول توافق آمریکا،  انگلیس و اسرائیل بود موفق نشد، در کتاب خاطرات آقای فردوست آمده است که شاه از اینکه نیروهای ارتش و تجهیزات ارتش را آمریکایی‌ها بدون اجازه و بدون اطلاع ایشان می‌بردند به مادرش گلایه می‌کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش عنوان داشت: اکنون دارای یک اقتدار نظامی، یک اقتدار سیاسی و اقتدار دفاعی رسیدیم و امروز انقلاب اسلامی کشور ایران را در اوج اقتدار قرار دارد  بعد از جنگ و در  سال‌های اخیر و مشخصاً از سال ۹۳ به بعد  طرف شما شاهد گسترش تروریسم تکفیری در منطقه بودیم این‌که تصور شود تروریسم برای ساقط کردن حکومت بشار اسد در سوریه و یا ساقط کردن نظام سیاسی عراق است آدرس اشتباه است هدف همه این‌ها نابودی نظام جمهور اسلامی ایران است، اما توانستیم با درایت شهید سلیمانی یک الگوی دفاع منطقه‌ای شکل بدهیم و بسیج قومیت‌ها، ملیت‌های و مذهب‌ها حکومت این تروریسم را ریشه‌کن کنیم و  خود آمریکایی‌ها اعتراف می‌کنند که راهبرد فشار حداکثری به شکست انجامید، برجام برای آمریکا توافق خوبی بود اما کافی نبود چون می‌خواستند که توانمندی هسته‌ای ایران نابود شود و توانمندی موشکی ایران ساقط شود.

فعالیت بیش از ۲۵۰ شبکه فارسی‌زبان علیه جمهوری اسلامی

اکرمی نیا تأکید کرد: مشخصاً در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران را  عرض می‌کنم در سال‌های بعد از انقلاب قابلیت‌ها و توانمندی‌های دفاعی نظامی را گسترش دادیم در طول این ۴۳ سال اخیر که عمر طولانی نیست توانستیم آموزش‌های جدید و تجهیزات پیشرفته را به دست آوردیم ، قبل از انقلاب چیزی که حدود ۴۰ تا ۶۰ هزار مستشار آمریکایی و خارجی در ارتش ایران خدمت می‌کردند ، نیروهای ایرانی حتی اجازه دست زدن به تجهیزات نظامی را نداشتند اما اکنون ایران تسهیلات نظامی‌اش را صادر می‌کند، من معذورم از این پیشرفت اطلاعات زیادی را ارائه دهم چون ممکن است مورد سوءاستفاده دشمن قرار دهد اما آنچه در رزمایش‌ها به نمایش گذاشته می‌شود بخش بسیار کوچکی از این توانمندی‌ها است، توانمندی‌های ما جنبه بازدارندگی دارد که اگر این نبود تابه‌حال دشمن بارها تهدیدات نظامی‌اش را عملی می‌کرد.

وی گفت:  بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب در بیانیه دوم انقلاب باید شناخت دقیق نسبت به موقعیت نظام و انقلاب مخصوصاً در قشر جوان به دست بیاید ، امروز انقلاب و موقعیت ایران در بیرون از مرزها بیشتر شناخت شده است تا در داخل ایران، دشمن با امپراتوری رسانه‌ای با بیش از ۲۵۰ شبکه فارسی‌زبان واقعیت‌ها را عکس جلوه می‌دهد و علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش  افزود: متأسفانه بخشی از این مشکلات اقتصادی که امروز گریبان گیر کشور است  مربوط به مدیران ما است سوء مدیریت‌های داخلی ازیک‌طرف و البته تحریم‌های خارجی مشکلات را به وجود آورده،  تربیت مدیر باید یکی از اهداف اصلی باشد ، حتماً باید  بازنگری در تربیت مدیران و به‌کارگیری مدیران داشته باشیم امروز نیازمند تفکر انقلابی و مدیریت جهادی هستیم و دولت سیزدهم در مقطعی که روی کار آمده نشان داد این مهم قابلیت عملی شدن دارد.

اکرمی نیا خاطرنشان کرد: همه دولت‌های روی کار آمده در آمریکا به شکل‌های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت کردند، دشمنی آمریکا با اسلام ریشه‌ای است و اعلام هم می‌کند که جنگ غرب با تمدن اسلام ناگزیر خواهد بود، مذاکره آمریکا با ایران از سر ناچاری است زیرا اگر می‌توانستند، کل صنعت هسته‌ای و موشکی ایران را نابود می‌کردند، آمریکا حتی متحدانش را بعد از فروپاشی به آمریکا راه نداد ازجمله محمدرضا پهلوی، و در آخرین آن‌ها افغانی‌هایی که در خدمتشان بودند را هم به آمریکا راه ندادند، خاورمیانه غرب آسیا ویترین شکست‌های آمریکا است و از سر ناچاری تلاش می‌کنند روابط اسرائیل با اعراب منطقه را بهبود ببخشند که این هم موقتی است و مطمئن باشید که مردم این کشورها اجازه ادامه این روابط را نخواهند داد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: حضرت آقا فرمودند که باید دستاوردهای انقلاب را روایت کنید اگر شما روایت نکنید دشمن روایت می‌کند یکی از عواملی که دشمن در این روزها در جنگ روایت‌ها علیه انقلاب و مردم ایران استفاده می‌کند گروهک منافقین  است که تفاله‌های این گروهک که متوسط سن آن‌ها ۶۰ است امروز در آلبانی لشکر سایبری هزارنفری را تشکیل دادند و با پول‌های وزارت خارجه آمریکا پشت کامپیوتر نشسته و علیه نظام و انقلاب تولید محتوا می‌کنند.



انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی اسلامی ایران توانمندی ها اکرمی نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد، گفت: امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی در اشخاص و درون جریانات سیاسی کشور هستیم.

به گزارش ایسنا، محسن رضایی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدارهای جداگانه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا و دبیران جریانات سیاسی دیگر بر وحدت گروه‌های انقلابی تاکید کرد.

وی در دیدار با نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و احمد نادری و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش‌های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیروهای انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده‌محوری به جای شخص‌محوری است.

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: موقعیت ایران در غرب آسیا بیش از گذشته تعیین‌کننده شده است، بنابراین فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنین شرایطی وحدت نیروهای انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره‌برداری از فرصت‌هاست. هر نوع تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

رضایی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس‌ باوجود شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد که نشان دادند تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه‌های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی‌تر و بیشتر می‌کند.

وی گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش‌های جدید مهیا باشد. تحمل سلیقه‌های سیاسی علامت بلوغ عقلانیت گروه‌های سیاسی است.

در این نشست‌های جداگانه نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی‌پور و سعید محمد از صبح ایران، با تشریح روند شکل‌گیری جریان‌ها و تشکل‌های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله‌مندی‌ها پرداختند و آمادگی خود برای گفت‌وگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند.

محسن رضایی نیز در جلسه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا هم نظراتشان را بیان کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران تئوری بازدارندگی اسرائیل را درهم کوبید
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • وعده صادق، عبور از بازدارندگی خودساخته رژیم صهیونیستی بود
  • فارین پالیسی: ایران و متحدانش بازدارندگی اسرائیل را نابود کردند
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)