Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشای اقدامات شرکت جاسوس افزار رژیم صهیونیستی و همراهی آمریکا برای استفاده از آن با واکنش هایی همراه شده است.

به گزارش مشرق، شرکت نرم‌افزار جاسوسی رژیم صهیونیستی ، NSO Group در طول سال گذشته میلادی به ندرت از تیتر اخبار خارج شد.

به گزارش «میدل ایست آی»، ابزار جاسوسی این شرکت، یعنی پگاسوس به تلفن‌ها نفوذ و به داده‌ها دسترسی پیدا می‌کند و میکروفون و دوربین را روشن می‌کند تا به عنوان تجهیزات نظارتی شبانه‌روزی عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش ها، برخی کشورها این سلاح سایبری را از NSO خریداری کرده و از آن برای استفاده‌های سیاسی استفاده کرده اند.

بیشتر بخوانید: اعتراف پلیس اسرائیل به جاسوسی از شهروندان

شاید بدنام‌ترین آن‌ها این باشد که نزدیکان جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد دولت عربستان سعودی که در سال ۲۰۱۸ در سفارت عربستان در استانبول به قتل رسید، پس از این قتل دریافتند که پگاسوس از تلفن آن‌ها جاسوسی می‌کرده است؛ و ماه گذشته گزارش شد که این نرم افزار جاسوسی در تلفن کامل جندوبی در سال ۲۰۱۹، زمانی که وی به نمایندگی از سازمان ملل در حال بررسی جنایات جنگی احتمالی عربستان در یمن بود، استفاده شده است.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا NSO و Candiru، یکی دیگر از توسعه دهندگان نرم افزارهای جاسوسی رژیم صهیونیستی را در ماه نوامبر در فهرست سیاه قرار داد و شرکت‌های آمریکایی را از ارائه فناوری به آن‌ها منع کرد.

واشنگتن گفت که ابزارهای نرم افزاری درجه نظامی این شرکت‌ها برای سرکوب فراملی استفاده می‌شود و به منافع ملی آمریکا آسیب می‌رساند.

اما در حالی که خشم گزینشی بین المللی زیادی نسبت به NSO به دلیل سود بردن از سرکوب و نقض حقوق بشر وجود داشته است، مشکل واقعی تا حد زیادی پنهان شده است. این موضوع مجازات چند شرکت خصوصی نیست که از قوانین سرکشی کرده اند.

این نبردی است برای کنترل صنعت تسلیحات سایبری که به سرعت در حال توسعه است که نه تنها بسیار سودآور است، بلکه به کشورهایی که می‌توانند بر این صنعت نظارت کنند، نفوذ بسیار زیادی بر سایر کشورها می‌دهد.

واقعیت این است که سلاح‌های سایبری، مانند سلاح‌های معمولی، از بین نمی‌روند؛ آن‌ها فقط پیچیده تر، تهاجمی‌تر و مخرب‌تر و سودآورتر هستند.

تا این لحظه رژیم صهیونیستی عمدتاً به این دلیل که صنایع تسلیحات متعارف و سایبری آن با کمک‌های نظامی آمریکا یارانه هنگفتی دریافت کرده اند، و به این دلیل که فلسطینی‌های تحت اشغال به عنوان یک آزمایشگاه آماده برای آزمایش فناوری‌های جدید مورد استفاده قرار گرفته اند، از این موضوع استفاده کرده است.

اما این امر ممکن است در حال تغییر باشد، زیرا واشنگتن شروع به سرکوب شرکت‌های پیشگام صهیونیستی مانند NSO و Candiru می‌کند و فروش را برای آن‌ها سخت‌تر می‌کند.

NSO ماه گذشته گزارش کرد که نزدیک به ورشکستگی است.

در حالی که دولت بایدن اقدامات خود را به عنوان راهی برای آنچه محافظت از حقوق بشر در برابر نرم افزارهای توهین آمیز توصیف شده، نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد انگیزه‌های آن بسیار کمتر به این موضوع ارتباط داشته باشد.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت رژیم صهیونیستی پگاسوس آمریکا دولت جو بایدن سفارت عربستان نرم افزار جاسوسی فهرست سیاه جمال خاشقجی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رژیم صهیونیستی نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم دنیا متوجه ماهیت کثیف و خونریز رژیم غاصب صهیونیستی شده‌اند

حجت‌الاسلام جواد مجتهدشبستری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به حمایت‌های جهانی از مردم غزه اظهار داشت: حمایت‌هایی که امروز در اقصی‌نقاط عالم و حتی در کشوری مانند آمریکا که به طرفداری و حمایت‌های بی‌دریغ حکومت آنها از اسرائیل معروف است، شاهد هستیم نشان می‌دهد که وجدان بشری مردم این کشور و بسیاری از کشورها به ویژه دانشجویان آمریکایی که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین قیام کردند، بیدار شده است.

وی تصریح کرد: البته این بیداری دیرهنگام بوده و باید بسیار زودتر از اینها مردم دنیا و دانشجویان و اقشار مختلف مردم، قیام و حرکت را انجام می‌دادند اما باز هم این مایه خوشبختی است که هنوز فطرت‌های انسانی به صورت کامل از بین نرفته است.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز در بسیاری از کشورهای دنیا با وجود فضاسازی سنگین صهیونیست‌ها و رسانه‌های مربوط به اسرائیل که ابررسانه‌های تبلیغاتی دنیا را در اختیار دارند، به طور مرتب به نفع خود و علیه مردم مظلوم فلسطین فضاسازی می‌کنند اما هنوز هم وجدان انسانی و فطرت مردم دنیا به طور کامل از بین نرفته بلکه متوجه مسئله شده و بیدار شده‌اند و علیه استکبار قیام کرده‌اند.

وی افزود: بر این اساس، هنوز انسان‌ها و وجدان‌های بیدار بسیاری در اقصی نقاط عالم وجود دارد که فریب تبلیغات فریبنده رسانه‌های متعلق به جبهه استکبار را نمی‌خورند و حقایق را اگر چه دیرهنگام اما متوجه شده و درک می‌کنند که جای خوشبختی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری بیان کرد: هم اکنون در آمریکا شاهد حرکت ارزشمند و انقلابی جوان‌ها هستیم و بنابراین این حرکت را به فال نیک گرفته و امید است این حرکات ادامه پیدا کرده و رژیم آمریکا را مجبور کند تا دست از حمایت بی‌دریغ خود از اسرائیل بردارد و شاید مقدمه‌ای برای عقب‌نشینی رژیم‌صهیونیستی از این همه ظلم و ستمی که علیه مردم فلسطین روا می‌دارد، باشد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر امید است که این حرکات هم در آمریکا و هم در سایر کشورها ادامه پیدا کند و وجدان بیدار و فطرت انسانی همه مردم دنیا به کمک و یاری مسلمانان ستمدیده فلسطین بیاید و شاهد یک خیزش عمومی و جهانی در مقابل این همه جنایات و نسل‌کشی و ظلمی که علیه مردم به کار می‌رود باشیم.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: این حرکت نشانگر این است که به اندازه‌ای این ظلم و ستم آشکار و این تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی عیان شده که همه مردم دنیا متوجه شده‌اند ماهیت این رژیم، کثیف و خون‌ریز و جانی و پلید است که باید از روی زمین محو شود و این حرکت‌ها پایان ظلم و اشغالگری در فلسطین را تصریح می کند تا به نابودی اسرائیل، بشریت نفس آسوده‌ای بکشد و از این همه ظلم و ستم به بشریت رهایی یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • مردم دنیا متوجه ماهیت کثیف و خونریز رژیم غاصب صهیونیستی شده‌اند
  • ناگفته های سردار حاجی زاده از حمله موشکی سپاه به اسرائیل /نکات پنهان زیاد است /تنها ۲۰ درصد از توانمان را به کار بردیم
  • رژیم صهیونیستی در باتلاق سراشیبی/ خیزش ضدآمریکایی دانشجویان دانشگاه آزاد به روز سوم رسید
  • رژیم صهیونیستی در باتلاق سرآشیبی/ خیزش ضدآمریکایی دانشجویان دانشگاه آزاد به روز سوم رسید
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +فیلم
  • کی اف سی ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی تعطیل کرد
  • فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲