Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، هاشمیه متقیان می‌تواند بهترین ورزشکار سال شود؟ او یکی از چهره‌های به‌یادماندنی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو بود. هاشمیه با رکوردشکنی در پرتاب نیزه به مدال طلا رسید و این نخستین مدال تاریخ دوومیدانی زنان ایران در بازی‌های پارالمپیک بود. طلای هاشمیه و خوشحالی ویژه‌ او بعد از این قهرمانی، اشک خیلی‌ها را درآورد اما حالا می‌تواند افتخار دیگری را نصیب این ورزشکار اهوازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقیان برای رسیدن به‌عنوان برترین ورزشکار زن سال ۲۰۲۱ آسیا رقیبانی از هند، چین، کره‌جنوبی و اندونزی دارد. او امیدوار است با مدال طلای بازی‌های پاریس نامش در بین برترین‌های جهان قرار بگیرد.

بانوی ایرانی نامزد دریافت جایزه بهترین ورزشکار سال ۲۰۲۱ شد

*با طلای پارالمپیک نامزد بهترین ورزشکار زن سال آسیا شده‌اید. ظاهرا آن اشک‌ها و خوشحالی بعد از قهرمانی کار خودش را کرد؟

این طلا، یک مدال تاریخی برای ورزش ایران بود. قبل از این ورزشکاران زن در تیراندازی و تیروکمان مدال پارالمپیکی برای ایران گرفته بودند یا ورزشکاران مرد مدال‌های زیادی در پارالمپیک‌ها داشتند اما برای نخستین‌بار بود که یک زن در رشته دوومیدانی برای ایران مدال می‌گرفت و مدالش هم طلا بود. کمیته پارالمپیک هم ارزش این مدال را می‌دانست و به‌خاطر همین اسم من را در لیست گذاشت. قهرمانی من با رکوردزنی هم همراه بود. خوشحالی‌ام هم تأثیر خودش را حتما گذاشت و آنها متوجه شدند که این مدال چقدر برای ما مهم بود.

*چقدر برای رسیدن به این عنوان شانس دارید؟

نمی‌دانم. من نمی‌توانم بگویم این عنوان به من می‌رسد یا نه. فعلا از اینکه اسمم در لیست است، خوشحالم. آرزوی هر ورزشکاری است که جزو برترین‌های جهان و آسیا شود. خودم که نمی‌توانم کاری کنم، فقط به خدا توکل می‌کنم.

*به اینکه نامزد بهترین ورزشکار سال شوید، فکر کرده بودید؟

قبل از اینکه به بازی‌های پارالمپیک بروم، بارها آرزو کرده بودم که یک روز من هم بتوانم در لیست بهترین‌ها باشم. دوره‌های قبلی المپیک هر وقت در خبرها می‌خواندم که فلان ورزشکار نامزد بهترین ورزشکار سال آسیا یا جهان شد، در دلم می‌گفتم خدایا می‌شود من هم طوری تمرین کنم که بتوانم مدال بگیرم و بگویند فلانی هم نامزد شده.

*الان خیلی خوشحالید؟

خیلی. به امید خدا عنوان به من می‌رسد و خوشحالی‌ام دوچندان می‌شود. این افتخاری برای همه زنان ایران است.

*دوست نداشتید اسمتان در لیست نامزدهای بهترین ورزشکاران جهان باشد؟

این نخستین بار است که توانستم مدال بگیرم. قبلا در مسابقات جهانی و آسیایی به مدال رسیده بودم اما مدال طلا و مدال پارالمپیک ارزش دیگری دارد. قدم به قدم جلو می‌روم. مدال بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ را باید بگیرم، بعد مسابقات قهرمانی جهان. ۳ سال بعد هم بازی‌های پارالمپیک پاریس را دارم. در این مسابقات طلا بگیرم، نامزد برترین ورزشکار سال جهان هم می‌شوم.

*بعد از المپیک برنامه جدی برای تمرین داشتید؟

قبل از المپیک هفته‌ای ۹ جلسه تمرین می‌کردم اما بعد از المپیک هفته‌ای ۱۱ جلسه تمرین دارم. هم بدنسازی انجام می‌دهم، هم هوازی و هم پرتاب. در برنامه‌ام هم تغییراتی دادیم. با مربی‌ام خانم فرشته فشی تمرین می‌کنم، وضعیتم خوب است و روحیه‌ام عالی.

*جایزه قهرمانی‌تان را گرفتید؟

برای پاداش قهرمانی ۲ میلیارد تومان پول دادند. یک آپارتمان ۱۰۰ متری خریدم و یک ماشین.

*بعضی از مسئولان وعده‌های دیگری هم داده بودند. به وعده‌هایشان عمل کردند یا در حد حرف ماند؟

اداره مسکن و شهرسازی خوزستان قبلا قول داده بود که به من و یکی از ورزشکاران دیگر استان زمین بدهد. چند وقت پیش پیگیر شدیم تا زمین را بگیریم. گفتند اگر سند یا مغازه به نامتان باشد زمین را نمی‌دهیم. من با پاداش مدالم خانه خریدم. مگر می‌شود ورزشکاری که ده بیست سال است در ورزش قهرمانی است، چیزی به نامش نباشد. اصلا شاید من خیلی پولدار باشم، شما پاداشی را که قول داده‌اید بدهید، چرا تبصره می‌گذارید!؟

*مسئولان ورزش شهرتان پیگیری نکردند؟

آقای حمید بنی‌تمیم رئیس اداره کل تربیت‌بدنی خوزستان گفتند مشکل را حل می‌کنند.

*بقیه قولی نداده بودند؟

اتفاق خوبی که افتاد این بود که توانستم کار پیدا کنم. شرکت ملی حفاری خوزستان من را استخدام کرد. گفته‌اند تا زمانی که در ورزش قهرمانی هستی، مسابقه داری یا در اردوهایی نمی‌خواهد سر کار بیایی ولی ورزش‌ات تمام شد باید مشغول شوی. از اینکه نگاه ویژه‌ای به من داشتند واقعا ممنونم.

کد خبر 654994 برچسب‌ها خبر مهم پارالمپیک ورزش زنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم پارالمپیک ورزش زنان نامزد بهترین ورزشکار بازی های پارالمپیک بهترین ورزشکار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۵۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان

سه جایزه انفرادی بهترین‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا نصیب بازیکنان ایران شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتسال ایران امروز (یکشنبه) در فینال جام ملت‌های آسیا 2024 با شکست تایلند در فینال، جام قهرمانی رقابت‌ها را بالای سر برد.

قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا

سعید احمد عباسی، ستاره ایران در پُست رأس که هشت بار موفق به گلزنی شد و نقش انکارناپذیری در این قهرمانی داشت، آقای گل این مسابقات لقب گرفت. وی همچنین جایزه ارزشمندترین بازیکن جام ملت‌های آسیا را به خود اختصاص داد.

باقر محمدی نیز که در دیدار فینال درخشش چشمگیری داشت و گل چهارم ایران را به ثمر رساند، عنوان بهترین دروازه‌بان جام را به خود اختصاص داد.

حسن‌زاده: هم‌قسم شدیم تا جام را به ایران برگردانیم

تایلند نیز جایزه بازی جوانمردانه مسابقات را دریافت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • برای رسیدن به طلای آسیا برنامه داشتم/ اسپانسر دارم اما کافی نیست
  • احمدعباسی: برای سختی‌هایی که کشیدم گریه کردم
  • ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان