Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل منطقه و بین الملل گفت: عملیات موشکی و پهپادی انصارالله موسوم به گردباد یمن، در عمق خاک امارات به این معناست که امارات با وجود هزینه‌های کلان نظامی و تبادلات گسترده امنیتی با واشنگتن و تل‌آویو از حفره‌های جدی امنیتی برخوردار است.

«حمید خوش آیند»، تحلیل‌گر مسائل منطقه و بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه عملیات موشکی و پهپادی انصارالله موسوم به گردباد یمن، در عمق خاک امارات و هدف قرار دادن مراکز مهم صنعتی، اقتصادی و غیره این کشور، یکی از نقاط عطف مهم جنگ یمن است گفت: اینکه پهپادها و موشک‌های انصارالله در قلب اقتصاد یمن یعنی منطقه المصفح و همچنین فرودگاه امارات فرود می‌آیند؛ نقاطی که هر دو توسط پیشرفته‌ترین سیستم‌های پدافندی خریداری شده از آمریکا و رژیم صهیونیستی از جمله پاتریوت محافظت می‌شوند، حتی اگر خساراتی هم نداشته باشد به این معناست که امارات با وجود هزینه‌های کلان نظامی و تبادلات گسترده امنیتی با واشنگتن و تل‌آویو، آنهم در شرایطی که بخش عمده‌ای از درآمد این کشور از راه گردشگری و سرمایه‌گذاری خارجی و برج‌های پر زرق و برق تامین می‌شود، از حفره‌های جدی امنیتی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه گسترش عملیات انصارالله علیه متجاوزان که ابعاد ضدعادی‌سازی هم پیدا کرده است، معادلات امنیتی منطقه را تغییر خواهد داد تصریح کرد: اینکه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در حال سرمایه‌گذاری روی رژیم‌صهیونیستی با هدف خرید امنیت و تامین نیازهای امنیتی خود هستند، بی‌نتیجه است.

خوش آیند با اشاره به اینکه پهپادها و موشک‌های انصارالله که به راحتی می‌تواند امارات را زیر آتش بگیرند، هم اینکه به منزله شمشیر داموکلس هستند که هر لحظه امکان فرود آمدن بر سر این کشور ذره‌ای و پرادعای عربی را دارند عنون کرد: مقصود از عبارت مصطلح «شمشیر داموکلس» در مباحث معمولی سیاسی و اجتماعی عبارت است از یک خطر حاد، یک تهدید دائمی و اساسی که همیشه موجود است و هر حرکت و واکنشی را دچار مخاطره می‌کند.

این تحلیل گر مسائل منطقه ای و بین المللی با بیان اینکه واقعیت این است که امارات کشوری فاقد عمق استراتژیکی است و خلاءهای امنیتی زیادی دارد ادامه داد: یکی از دلایل اصلی امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، جبران آسیب‌پذیری امنیتی خود بوده است. یک توافق نانوشته بین ابوظبی و تل‌آویو وجود دارد که امارات در قبال گرفتن تضمین‌های امنیتی از رژیم‌صهیونیستی، نیازهای انرژی این رژیم را تأمین کند. عملیات انصارالله در امارات نشان داد که نزدیکی با رژیم‌صهیونیستی به هر شکلی، نمی‌تواند برای امارات امنیت‌آفرین باشد. لذا کارکرد توافق ابراهیم حداقل برای امارات که بخش مهمی از آن است به طور کامل زیر سئوال رفت.

خوش آیند با اشاره به اینکه ادامه عملیات پهپادی انصارالله در امارات که همزمان با سفر اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی به ابوظبی نیز در دوشنبه گذشته تکرار شد، یک هشدار جدی به رژیم صهیوتیستی نیز است که از حوزه خلیج فارس دور شود عنوان کرد: امارات در ماه‌های گذشته اقدام به خرید و استقرار یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های پدافندی از رژیم کرده و در خاک خود استقرار کرده بود.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها باید بدانند که تهدیدات انصارالله بسیار واقعی و جدی است ادامه داد: انصارالله سلاح‌هایی دارد که می‌توانند موجودیت و بقا رژیم صهیونیستی را به خطر بیندازند؛ انجام عملیات پهپادی و موشکی در عمق اراضی اشغالی که کمتر از ۲ هزار کیلومتر با صنعا فاصله دارد، برای انصارالله که پهپادها و موشک‌های آن بردی فراتر از ۲ هزار کیلومتر دارند، کار چندان دشواری نیست.

تحلیل گر مسائل منطقه ای و بین الملل با اشاره به اینکه با وجود انصارالله و نیروهای مردمی و ارتش یمن، حضور و تحرکات امنیتی، سیاسی، اقتصادی و نظامی رژیم صهیونیستی در حوزه خلیج فارس و محیط پیرامونی یمن به معنای ورود به محدوده آتش است خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی این واقعیت را باید در روزهای اخیر دریافت کرده باشد که جنگ و ماجراجویی، تفریح نیست.

 

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی مسائل منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۵۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد

یکی از مسئولان رژیم صهیونیستی تایید کرد که هیئتی از سرویس اطلاعات مصر برای انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی وارد تل‌آویو شد.

به گزارش ایسنا، وبسایت عبری واللا امروز جمعه به نقل از یکی از مسئولان رژیم صهیونیستی گزارش کرد هیئتی از سرویس اطلاعات مصر به منظور انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا وارد فلسطین اشغالی شد.

دیگر رسانه‌های صهیونیستی هم ضمن اعلام ورود این هیئت، گزارش کرد دیدارهای این هیئت با مقامات ارشد نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی در مورد حمله زمینی ارتش این رژیم به شهر رفح واقع در جنوب غزه و نیز مذاکرات برای آزادی اسرا شروع شده است.

روزنامه «یسرائیل هیوم» نیز به نقل از یکی از وزیران رژیم صهیونیستی بدون افشای نام وی نوشت: احتمال دستیالی به توافق با میانجیگری مصر و پیشنهاد لغو عملیات در رفح وجود دارد.

این روزنامه نوشت: یشنهاد مصری‌ها به اسرائیل شامل آزادی ۲۰ گروگان در ازای آتش‌بس سه هفته‌ای و توقف عملیات برنامه‌ریزی شده اسرائیل در رفح است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش کرد: اراده بزرگی در مذاکرات برای دستیابی به توافق وجود دارد و این آخرین فرصت قبل از عملیات رفح است.

پیشتر، رسانه‌های عبری زبان فاش کرده بودند که سرلشکر «عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر امروز در راس یک هیئت امنیتی به تل‌آویو سفر می‌کند تا درباره طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس در نوار غزه گفت‌وگو کند.

وبگاه خبری آمریکا «آکسیوس» هم گزارش کرد: اسرائیل به هیئت امنیتی مصر تصریح کرد که آماده است فرصت نهایی را برای دستیابی به توافق در مورد تبادل اسرا بدهد و در صورت عدم پیشرفت در این مذاکرات، به رفح حمله خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آژیر خطر در کریات شمونا از بیم حمله پهپادی به صدا درآمد
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  • شهادت ۲ تن در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به شرق لبنان
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد
  • الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده است