Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز -وضعیت وجود گله‌های سگ‌های بلاصاحب در اهواز به گونه‌ای است که بار‌ها شهروندان و به ویژه کودکان مورد حمله سگ‌ها قرار گرفته‌اند و این حمله‌های ناگهانی، موجب وحشت مردم شده است.

مریم جوادپور، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد اهواز به دلیل حمله سگ‌های ولگرد قصد فرار کردن از سگ‌ها را داشته که به یک خودرو برخورد کرده و متاسفانه جان خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر ترس و نگرانی ناشی از حمله سگ‌ها، خطر حیوان‌گزیدگی سلامت مردم را نیز تهدید می‌کند. برخی از سگ‌های بلاصاحب به بیماری هاری مبتلا هستند؛ هاری بیماری ویروسی است که موجب التهاب مغزی حاد می‌شود. در صورت ابتلا به هاری، مرگ تقریبا قطعی است.

هفته گذشته دکتر مریم جوادپور، عضو هیات علمی جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز پس از مواجهه با گله‌ای از سگ‌ها، در تلاش برای فرار از سگ‌ها با یک خودروی عبوری تصادف کرد و جان خود را از دست داد.

پس از آن، دکتر سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان در نشستی گفت که محلات اهواز محل جولان سگ‌های بلاصاحب شده‌اند و در مواردی شاهد لت و پار شدن این کودکان و سقط جنین زن باردار در پی حمله این سگ‌ها بوده‌ایم.

وی تعداد موارد حیوان‌گزیدگی در شهر‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در سال جاری را ۵ هزار و ۳۲۷ مورد عنوان کرد که ۴ هزار و ۶۱۵ مورد آن مربوط به گازگرفتگی سگ بوده است.

علوی همچنین از هزینه‌کرد ۳ تا ۴ میلیون تومانی برای هر مورد حیوان‌گزیدگی خبر داد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان به شکایت علیه شهرداری اهواز در زمینه موارد مختلف از جمله سامان‌دهی سگ‌های بلاصاحب، اشاره کرده و وظیفه بهداشت در این زمینه را نظارتی عنوان کرده است.

مرگ استاد دانشگاه آزاد اهواز به دلیل حمله سگ‌ها، منجر به واکنش‌های زیادی شد. این در حالی است که بار‌ها شهروندان خواستار جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب از شهر شده‌اند و رسانه‌ها نیز نسبت به عواقب ناشی از وجود این سگ‌ها هشدار داده‌اند.

پیش از وقوع این حادثه، رضا امینی شهردار اهواز از زنده‌گیری و انتقال ۵۰۰ تا ۶۰۰ سگ به محل نگهداری سگ‌ها خبر داده بود؛ این گفته شهردار در حالی بود که چند هزار سگ بلاصاحب در اهواز وجود دارد.

در پی این ماجرا، سیاوش محمودی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز نیز اقدامات شهرداری در زمینه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب را بدون تداوم دانست و تاکید کرد که شهرداری‌های مناطق، سازمان مدیریت پسماند و فرمانداری یک بار برای همیشه سگ‌های بلاصاحب را جمع‌آوری کنند تا سلامت به زندگی مردم برگردد.

همچنین حسن مرادی معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز وجود سگ‌های ولگرد و بلاصاحب در خیابان و معابر عمومی را یکی از مشکلاتی عنوان کرد که بهداشت و سلامت شهروندان را تهدید می‌کند و از ورود دادستانی به این امر خبر داده است.

بنا به گفته وی در هفته‌های آینده، طرح ضربتی جمع‌آوری و ساماندهی حدود ۲ هزار سگ بلاصاحب از سطح معابر اهواز کلید می‌خورد و به زودی این سگ‌ها از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند.

چنین اقدامی پس از مرگ یک شهروند، نوش دارو پس از مرگ سهراب محسوب می‌شود. سوال اینجا است که چرا پیش از وقوع چنین حادثه‌ای اقدام موثری در این زمینه انجام نشده بود؟

هر چند آمار دقیقی از سگ‌های بلاصاحب در اهواز وجود ندارد، اما بنا به گفته محمود ثابت‌قدم مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز، پیش از این تعداد این سگ‌ها ۴ هزار قلاده عنوان شده است که در صورت ادامه دسترسی این حیوانات به غذا در مرکز شهر ممکن است تعداد آن‌ها به ۱۰ هزار قلاده افزایش یابد.

بیشتر بخوانید

شوک درگذشت استاد جوان دانشگاه آزاد به مردم/ از جولان سگ‌های ولگرد تا بی‌توجهی مسئولان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اهواز قربانی جدید سگ‌های بلاصاحب

بنابراین به نظر می‌رسد در صورت جمع‌آوری ۲ هزار سگ نیز باز هم تعداد سگ‌های بلاصاحب در اهواز زیاد باشد و شاید تنها از افزوده شدن تعداد این سگ‌ها در شهر جلوگیری شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سگ های ولگرد مدیریت پسماند بلاصاحب در اهواز سگ های بلاصاحب دانشگاه آزاد سگ های ولگرد حمله سگ ها جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۵۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تونل‌های بمب‌گذاری شده و کمین‌های پیشرفته؛ دردسر جدید نظامیان اسرائیلی+ فیلم

شبکه الجزیره قطر شب گذشته تصاویری از تاکتیک‌های موفق شاخه نظامی حماس در نبرد زمینی با ارتش اشغالگر منتشر کرد که شامل استفاده از بمب‌های دست‌ساز و کمین‌های ویژه از جمله تونل‌های بمب‌گذاری شده است.

به گزارش مشرق، «دشمنت را بشناس. این یکی از اولیه‌ترین اصول قواعد جنگ است..یا همان‌طور که آکادمی نظامی وست‌پوینت آمریکا می‌گوید؛ شفاف کردن میدان نبرد». شبکه الجزیره قطر با این جملات، گزارش تصویری اختصاصی از تاکتیک‌های نظامی شاخه نظامی حماس در غزه و بمب‌های مورد استفاده آن پس از حدود هفت ماه جنگ را منتشر کرد.

در این تصاویر نیروهای کتائب شهید عزالدین القسام در یکی از تونل‌های غزه نشان داده می‌شوند که در حال بمب‌گذاری آن پیش از ورود نیروهای اسرائیلی هستند تا از آن به عنوان کمینی جدید برای اشغالگران استفاده کنند.

به نظر می‌رسد که این تونل بمب‌گذاری شده القسام برای همین کارکرد مشخص یعنی کمین برای نظامیان اشغالگر اسرائیلی ایجاد شده است.

یکی از فرماندهان القسام به الجزیره گفت که آماده‌سازی این کمین‌ها مستلزم کسب تجربه در برخورد با مواد منفجره و تطبیق ابزارهای جنگی موجود متناسب با صحنه عملیات است. ضمن این‌که موفقیت این کمین در گرو یک تلاش اطلاعاتی دقیق است.

به گفته این فرمانده، کمین‌گذاری برای دشمن اسرائیلی شامل سه مرحله است:

۱- فریب دشمن و کشاندن آن به منطقه کمین که مستلزم اطلاع و پیش‌بینی واکنش‌های نیروی متخاصم است.

۲- استتار و پنهان کردن تله‌های مهندسی شده برای جلوگیری از شناسایی.

۳ انتظار برای لحظه مناسب به منظور فعال کردن کمین در دقیق‌ترین مکان و زمان.

با نزدیک شدن به پایان هفت ماه جنگ ویرانگر رژیم اسرائیل علیه نوار غزه، کتائب القسام به طور فزاینده‌ای بر کمین‌ها علیه دشمن تکیه می‌کنند تا توانایی خود را برای سازگاری با تغییرات میدانی نبرد نشان دهند. به ویژه که این روزها تل‌آویو بیش از پیش بر ضرورت حمله زمینی به رفح تاکید می‌کند.

الجزیره شب گذشته همچنین تصاویری از تجهیزات و تسلیحات به غنیمت گرفته شده از نظامیان اسرائیلی که در یکی از کمین‌های بمب‌گذاری شده در غزه هدف قرار گرفتند، به نمایش گذاشته شد.

همچنین تصاویری از استفاده القسام از بمب‌های دست‌ساز ضد نفر «القفازیه» ( بمب‌های جهنده) منتشر شد که برای نخستین‌بار در عملیات طوفان‌الاقصی از آن استفاده شده است.

چند هفته پیش بود که کتائب القسام جزئیاتی از نحوه عملکرد بمب القفازه منتشر کرد. بمب ضد نفری که در زیر زمین جاسازی می‌شود و به محض فعال شدن به صورت عمودی به میزان یک تا یک و نیم متر بیرون می‌آید و سپس ترکش‌های آن به صورت دایره‌ای به قطر سه متر پرتاب می‌شود تا بیشترین اصابت ممکن را داشته باشد.

الجزیره همچنین تصاویری از استفاده کتائب القسام از بمب‌های دیگر از جمله «شواظ»، «تتبیر الفراغیه»، «الرعدیه» و «الفدائیه» و کارکرد هریک از آنها در نبرد طوفان‌الاقصی منتشر کرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • سرآمدان آموزشی ‌دانشگاه‌ شهید چمران اهواز تجلیل می‌شوند
  • ماجرای گازگرفتگی کودک کرجی چه بود؟
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • تونل‌های بمب‌گذاری شده و کمین‌های پیشرفته؛ دردسر جدید نظامیان اسرائیلی+ فیلم
  • ساختمان نیمه کاره‌ای که محل تجمع سگ‌های ولگرد شد
  • جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه و شباهت آن با لنست روسی