Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@02:56:42 GMT

۱۲۰ شهر در وضعیت قرمز کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۵۷۵۸

۱۲۰ شهر در وضعیت قرمز کرونایی

به گزارش روز شنبه ایرنا از وبدا، با توجه به گسترش سویه اومیکرون در سراسر کشور، اکنون ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد، ۱۵۳ شهرستان نارنجی و هشت شهرستان آبی قرار دارند.

رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات، رعایت فاصله‌گذاری و تهویه مناسب محیط همچنین تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، از این پس در راستای وحدت رویه در اطلاع رسانی، رنگبندی کرونایی شهرستان‌ها از طریق مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر سال جاری مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه گفت: در نمونه‌برداری‌های انجام شده تاکنون بیش از دو هزار مورد مثبت ابتلا به ویروس اومیکرون در کشور شناسایی شده است.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

روز  گذشته ۵۷ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و مجموع جان‌باختگان به ۱۳۲ هزار و ۶۸۱ نفر رسید و ۳۶ هزار و ۹۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۶۲ نفر از آنها بستری شدند همچنین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۵۲۰هزار و ۷۰۷نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۵۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۷ همت به طرح دارویار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خانه ملت سلمان اسحاقی در تشریح نشست مشترک اعضای این کمیسیون با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تامین دارو، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از موضوعات مهمی است که در اولویت کمیسیون بهداشت مجلس قرار دارد و برای تحقق این مهم باید هماهنگی هایی میان متولیان یعنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با محوریت سازمان غذا و دارو، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه انجام شود و این مساله مهم دراین نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اسحاقی افزود: بحث معیشت کادر درمان، تبدیل وضعیت نیروهای طرحی و استفاده از ظرفیت این نیروها و تعرفه گذاری پرستاری از جمله مسائل و موضوعات مطرح شده توسط اعضای کمیسیون بود .همچنین استفاده از ظرفیت برنامه هفتم و بودجه 1403 در پیشبرد اهداف نظام سلامت مورد بررسی قرار گرفت .

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: توجه به مشکلات حوزه سلامت توسط کمیسیون بهداشت به گونه‌ای است که در پی نشست کمیسیون بهداشت با مسئولان وزارت بهداشت، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، ۷ همت بابت پرداخت مطالبات ذی نفعان اصلی یعنی داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش اختصاص یافت که اتفاق مثبتی در زمینه تامین دارو ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند