Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – شیوع سویه اُمیکرون در استان کرمان چهار شهرستان زرند، کرمان، کوهبنان و رفسنجان را در وضعیت قرمز و فوق قرمز کرونایی قرار داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، طبق آخرین رنگ بندی اعلام شده از 23 شهرستان استان کرمان در حال حاضر شهرستان زرند در وضعیت فوق قرمز کرونایی، شهرستان‌های کرمان، کوهبنان و رفسنجان در وضعیت قرمز و 14 شهرستان در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و رنگ آبی از نقشه کرونایی کرمان محو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط تعداد بیماران کرونایی در استان کرمان به یک باره افزایش چند برابری داشته و در حال حاضر 279 بیمار قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان بستری بوده و از این تعداد 87 بیمار جدید شناسایی شده است.

در این شرایط آموزش دانش آموزان در بسیاری از مناطق استان غیرحضوری شده و برگزاری برخی از مراسم لغو و بقیه مراسم با رعایت شدید دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها اجرا می‌شود.

حمید رضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای بهمن ماه شاهد افزایش یک باره تعداد بیماران سرپایی و بستری در استان کرمان هستیم اظهار داشت: روز قبل به دلیل افزایش موارد کرونایی در استان وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان کرمان تغییر کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهر کرمان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد افزود: کوهبنان و رفسنجان نیز در حالت قرمز هستند و شهرستان زرند در وضعیت فوق قرمز کرونایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه به جز شهرستان‌های ریگان، راور، شهربابک، ارزوئیه و فاریاب بقیه شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار دارند افزود: هیچ شهرستان با وضعیت آبی در استان ندا

وی با بیان اینکه تزریق واکسن از شدت این بیماری می‌کاهد و از مردم درخواست داریم که پروتکل‌های بهداشتی را به جدیت رعایت کنند گفت: اُمیکرون به سرعت در حال انتشار در سطح جامعه است.

جزئیات اکران کرونایی جشنواره فیلم فجر در کرمان اعلام شد روند افزایشی بیماران کرونا در استان کرمان ادامه دارد؛ بستری‌های قطعی کرونا به 184 نفر رسید

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان نیز با اشاره به اینکه استان کرمان وارد پیک ششم کرونا شده اظهار داشت: در این شرایط تاکید ما بر تکمیل واکسیناسیون است.

وی با بیان اینکه سویه جدید کرونا افراد با سنین پایین و کودکان را نشانه گرفته است افزود: واکسیناسیون کودکان 9 تا 12 ساله در استان آغاز شده و توصیه می‌شود والدین برای واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر روز قبل اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 279 مورد است.

صحبتی ادامه داد: از این تعداد 194 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 16 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 27 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 7 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 35 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

وی با اشاره به بستری 87 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: با فوت 2 بیمار جدید کرونایی مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 5 هزار و 226 مورد است.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و 200 هزار و 484 دز عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 951 هزار و 691 دز و واکسن تزریق شده نوبت سوم کرونا در استان 610 هزار و 511 دز است.

انتهای پیام/511/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان ویروس کرونا استان کرمان بیمارستان ویروس کرونا استان کرمان مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان پزشکی کرمان استان کرمان کرونا در استان قطعی کرونا وضعیت قرمز قرمز کرونایی حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۵۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

فرمانده ارشد اوکراین امروز (یکشنبه) گفت: تعداد بی‌شماری از نیروهای کی‌یف از مواضع جدیدی در غرب سه روستا در جبهه شرقی که روسیه نیروهای قابل توجهی را در چندین نقطه آن متمرکز کرده است، عقب‌نشینی کرده‌اند.

 «الکساندر سیرسکی» در پیام‌رسان تلگرام با اعلام اینکه «وضعیت در جبهه بدتر شده است»، سخت‌ترین مناطق را غرب «مارینکا» و شمال غربی «آودیوکا» توصیف کرد.

وی افزود: نیروهای کی‌یف مواضع جدیدی را در غرب روستاهای «بردیچی» و «سمنیوکا»، هر دو در شمال آودیوکا و نیز «نوومیخائیلیوکا» نزدیک شهر مارینکا به دست آورده بودند.

سیرسکی ادامه داد: به طور کلی، دشمن در این مناطق به موفقیت‌های تاکتیکی خاصی دست یافت، اما نتوانست مزیت عملیاتی کسب کند.

رویترز خاطرنشان کرد: بیانیه سیرسکی منعکس‌کننده وضعیت رو به وخامت اوکراین در شرق است که کی‌یف امیدوار است پس از تحویل تسلیحات آمریکایی تحت بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری که به تازگی تصویب شد، بتواند آن را متعادل کند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مسکو از زمان تصرف شهر آودیوکا به آرامی در حال پیشروی هستند.

اوکراین در حال حاضر منتظر محموله‌ای از کمک‌های نظامی ایالات متحده است که به گفته مقامات برای مقابله با روسیه حیاتی است.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز