Web Analytics Made Easy - Statcounter

سندار بود بودن چهار درصد زمین‌های کشاورزی کشور، تلاش دولت بر تحقق عدالت فرهنگی در سطح استان ها، افزایش اعتبار دریافتی صندوق‌های بازنشستگی کشور به ۲۱۷ هزار میلیارد تومان، افزایش چهار درصدی صدور احکام جایگزین حبس در زنجان، از دست رفتن سالانه ۱۵۱ هزار شغل به دلیل قاچاق پوشاک در کشور،  سرانه ۱۵.۴ مترمربعی فضای سبز در شهر زنجان و ثبت نام بیش از ۱۷ هزار زنجانی مجرد در نهضت ملی مسکن از دیگر رویدادها و خبرهای مهم استان زنجان در هفته گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور مستمر مردم در صحنه‌های مختلف توطئه‌های دشمنان را ناکام می‌گذارد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان بر لزوم مشارکت مردم در صحنه‌های مختلف کشور اشاره کرد و گفت: تحقق این مساله در گرو آگاهی و تبیین بوده و این در حالی است که کشورمان با وجود موانع متعدد در حوزه‌های مختلف به ویژه دفاعی به موفقیت‌های خیره کننده‌ای رسیده است.

حجت الاسلام علی خاتمی افزود: هر حرکت اجتماعی یک مثلث سه ضلعی نیاز دارد که همه جامعه شناسان با هر نگرشی معتقدند که ضلع اول آرمان و اندیشه است که اصل مساله را ایجاد می‌کند.

وی ضلع دوم مثلث حرکت انقلابی را رهبریت عنوان کرد و اظهار داشت: در راس این انقلاب، یک هادی و رهبر قرار داشت و ضلع سوم نیز کسانی هستند که انقلاب را ایجاد و محقق کردند.

سکونتگاه غیررسمی گاوازنگ کارشناسانه بررسی می‌شود

استاندار زنجان گفت: با توجه به اهمیت مساله و تعدد درخواستهایی که در خصوص سکونتگاه غیررسمی منطقه گاوازنگ به فرمانداری زنجان اعلام می‌شود در اسرع وقت و تا ۲ هفته آینده جلسه مقدماتی دیگری برگزار و این منطقه به صورت کارشناسانه بررسی خواهد شد.

محسن افشارچی در کارگروه زیربنایی استان با اشاره به اینکه برای منطقه گردشگری گاوازنگ باید هدف را در نظر گرفت، افزود: این منطقه از ابعاد مختلف به خصوص حوزه گردشگری اهمیت فراوانی دارد.

وی اضافه کرد: اگر قرار باشد این منطقه سکونتگاهی در گاوازنگ سر جای خود بماند، باید مواردی برای آن مد نظر باشد، حتی ساکنان ملزم به رعایت برخی موارد باشند.

چهار درصد زمین‌های کشاورزی کشور سنددار هستند

معاون جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه حدود ۱۸.۷ میلیون هکتار اراضی کشاورزی نیازمند تعیین تکلیف است، گفت: تا کنون فقط چهار درصد زمین‌های کشاورزی کشور سنددار شده‌اند و صدور سند برای تمام اراضی در دستور کار دولت قرار دارد.

محمدعلی شجاعی روز شنبه در حاشیه نخستین جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی در استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نبود سند فضایی برای سودجویی و زمین خواری ایجاد می کند، افزود: از طرفی نداشتن سند موجب شده زمین های کشاورزان ما که نسل اندر نسل در آن ها کشاورزی می کنند، بدون تکلیف بماند.

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص تعیین تکلیف اراضی کشاروزی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم این است که تا پایان دولت موضوع سند دار کردن اراضی کشاورزی را در سطح کشور به انجام برساند.]

تلاش دولت بر تحقق عدالت فرهنگی متمرکز است

دستیار وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عدالت و توزیع عادلانه امکانات، امری مسلم است، گفت: دولت سیزدهم همه تلاش خود را بر تحقق عدالت فرهنگی در کشور متمرکز کرده است.  

محمود شالویی شامگاه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به لزوم امید دادن به مردم اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب همواره از آینده روشن می گویند و همیشه به مردم امید می دهند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم استوانه های فرهنگی خود را مستحکم کنیم یعنی همان راه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب که بر گرفته از نگاه دینی و معنوی است را طی کنیم، دیگر از کسی هراس نخواهیم داشت.

در این مراسم از خدمات محمد ربیع احمدخانی قدردانی و امرالله حسنی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان معرفی شد.

استقلال فرهنگی در گرو باور به داشته هایمان است

استاندار زنجان گفت: باید نسبت به داشته های فرهنگی و اسلامی توجه و اعتماد به نفس داشته باشیم چرا که این داشته ها استقلال فرهنگی را محقق می‌سازد.

محسن افشارچی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ما بخاطر اینکه انقلاب اسلامی منادی حیات طیبه است زیر پرچم آن سینه می زنیم، افزود: حیات طیبه در سطح اجتماعی شامل مولفه هایی همچون عزت ملی، استقلال و آزادی است.

وی با بیان اینکه استقلال در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مورد نظر است، اظهار داشت: استقلال سیاسی اینکه تحت تاثیر سیاست های دیگران قرار نداریم، استقلال اقتصادی هم به این معناست که تحت تاثیر تکانه های اقتصادی دیگران نباشیم ولی در خصوص استقلال فرهنگی که کمتر ازآن صحبت می شود، باید در حوزه نسبت به داشته های خودمان اعتماد به نفس داشته باشیم.

سنددار کردن اراضی کشاورزی در گرو همکاری و مشارکت مردم است

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: به دلیل تقاضا محور بودن سنددار کردن اراضی کشاورزی، تحقق این امر در گرو همکاری و مشارکت مردم است.

علی بهبهانی در حاشیه نخستین جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی در زنجان در جمع خبرنگاران افزود: اگر مردم با مجریان حد نگاری زمین های کشاورزی همکاری نکنند و تشکیل پرونده ندهند، در زمینه سند دار شدن زمین ها کاری از پیش نمی رود.  

اعتبار دریافتی صندوق‌های بازنشستگی کشور به ۲۱۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافت

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس جدول بودجه میزان اعتبارات دریافتی صندوق های بازنشستگی کشور از حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۳ به حدود ۲۱۷ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

مصطفی طاهری با بیان اینکه یک پنجم بودجه در اختیار صندوق های بازنشستگی قرار گرفت، افزود: در ایران ۱۸ صندوق بازنشستگی وجود دارد که  ۲۳.۶ میلیون مشترک و مستمری بگیر اصلی را تحت پوشش قرار داده‌اند.

وی اظهارداشت: در حال حاضر از این تعداد، چهار صندوق قادر به پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان خود از محل منابع داخلی نیستند و در قوانین بودجه، سالانه مبلغی برای کمک به آنها درنظر گرفته می‌شود.

صدور احکام جایگزین حبس در زنجان ۴ درصد افزایش یافته است

 رییس‌کل دادگستری استان زنجان، با اشاره به افزایش چهار درصدی صدور احکام جایگزین حبس در استان، گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی، بیش از سه هزار و ۱۱۵ رای مجازات جایگزین حبس در دادگستری زنجان صادر شده است.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی افزود: با اقدامات انجام شده، شاهد افزایش چهار درصدی در صدور احکام جایگزین حبس در استان، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هستیم که این میزان، ۳۲ درصد از مجموع آرای صادر شده طی این مدت است.

سالانه ۱۵۱ هزار شغل به دلیل قاچاق پوشاک در کشور از دست می‌رود

کارشناس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: طبق آمار این ستاد در سال ۲۸.۵ درصد پوشاک کشور در سال ۹۷ به صورت قاچاق وارد شده بود که ارزش این میزان پوشاک ۱/۸ دهم میلیارد دلار برآورد شده است و بر همین اساس از همین محل سالانه ۱۵۱ هزار شغل از دست می‌رود.

حسین مروی روز دوشنبه در جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز زنجان با اشاره به اینکه موضوع مبارز با قاچاق در سه سطح  مبادی ورودی، حمل کالا و سطح عرضه  پیگیری می شود، افزود: درحوزه عرضه سالیان سال است که با مشکلاتی مواجه بودیم، که نمی توانستیم به خوبی در این سطح با موضوع قاچاق برخورد کنیم.

سقوط بوبین مرگ کارگر جوان شرکت ایران ترانسفوی زنجان را رقم زد

سقوط بوبین (سیم پیچی که به دور یک هسته پیچیده شده است و با اتصال به جریان الکتریکی میدان مغناطیسی تولید می کند) مرگ کارگر جدید الورود شرکت ایران ترانسفوی زنجان را رقم زد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان با تایید این خبر گفت: کارگر جوان فوت شده از نیروهایی بود که با استخدام های جدید این شرکت مشغول به کار شده بود و کمتر از ۶ ماه از مدت استخدام وی می‌گذشت.

اصغر نجاری یادآورشد: این جوان حین انجام کار بر اثر سقوط بوبین دچار مصدومیت شدید شد و پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

سرانه فضای سبز زنجان ۱۵.۴ مترمربع است

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان با بیان اینکه ۶۶۵ هکتار فضای سبز در محدوده شهر زنجان وجود دارد، گفت: در زمان حاضر سرانه فضای سبز در این شهر ۱۵.۴ مترمربع به ازای هر شهروند است.

محسن قربانی در آیین افتتاح همزمان چهار پارک جدید در زنجان افزود: میزان سرانه فضای موجود در شهر زنجان نسبت به معیار و سرانه کشوری، عدد خوب و مناسبی است و ما میزان سرانه فعلی را بر اساس هدف گذاری انجام شده ظرف سه سال آینده به ۲۰ مترمربع خواهیم رساند.  

وی از اجرای کمربند سبز پیرامون شهر زنجان خبر داد و گفت: این موضوع مورد تقاضای نهادهای نظارتی و دادگستری هم هست و ما این طرح را برای کنترل حریم و محدوده و جلوگیری از گسترش بی رویه شهر اجرا می کنیم.  

۶ واحد بزرگ صنعتی در استان زنجان راه‌اندازی می‌شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از راه‌اندازی ۶ واحد بزرگ صنعتی در ایام الله دهه فجر، در این استان زنجان خبر داد و گفت: اشتغالزایی این واحدهای تولیدی ۶۰۰ نفر است.

ناصر فغفوری با بیان این مطلب به خبرنگاران، سرمایه گذاری انجام شده برای این واحدها، بالغ بر یک هزارو ۶۸۲ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این واحدها به تفکیک شهرستانی، ۳ واحد در زنجان، ۲ واحد در خرمدره و یک واحد در شهرستان ابهر آماده افتتاح در این ایام است.

۱۶ فیلم جشنواره فجر همزمان در زنجان نیز اکران می‌شود

 معاون هنری و سینمایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: بر اساس هماهنگی به عمل آمده، امسال ۱۶ اثر از آثار جشنواره فیلم فجر از ۱۵ بهمن به مدت هشت روز در زنجان نیز اکران می‌شود.

ابراهیم قاسمی افزود: اکران همزمان آثار جشنواره فیلم فجر در استان گامی در راستای عدالت فرهنگی و هنری است.  

وی اظهار داشت: این موضوع فراهم کردن یک فرصت برابر است و علاقه مندان و هنرمندان از این اقدام رضایت بالایی دارند.  

بیش از ۱۷ هزار زنجانی مجرد در نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۱۷ هزارو ۴۰۰ خانم و آقای مجرد این استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام‌ خود را قطعی کردند و روند ثبت نام تا ۲۰ بهمن ماه ادامه دارد.

بهزاد کردلو افزود: امکان ثبت نام برای مردان و زنان مجرد در طرح نهضت ملی مسکن در چهار بخش شامل مجردان مرد بالای ۲۳ سال سن تا ۴۵ سال، مردان مجرد بالای ۴۵ سال، دختران مجرد بالای ۳۵ سال و زنان خود سرپرست وجود دارد.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان گفت: پالایش متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان در دست انجام است و برای متقاضیان واجد شرایط در استان زنجان جهت تشکیل پرونده پیامک ارسال می‌شود تا به کارگزاری‌ مربوطه مراجعه کرده و مدارک خود را تکمیل کنند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی جشنواره فیلم فجر سازمان امور اراضی کشور نهضت ملی مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی جشنواره فیلم فجر سازمان امور اراضی کشور مجلس شورای اسلامی جشنواره فیلم فجر سازمان امور اراضی کشور نهضت ملی مسکن فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان صدور احکام جایگزین حبس صندوق های بازنشستگی هزار میلیارد تومان زمین های کشاورزی استان زنجان اراضی کشاورزی نهضت ملی مسکن عدالت فرهنگی شهر زنجان زنجان گفت چهار درصد داشته ها فضای سبز زمین ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۵۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان

 اقبال حمیدی در آخرین روز از هفته زمین پاک در نشستی تخصصی با شهردار سنندج و مدیرکل امور شهری استانداری کردستان بیان کرد: تفکیک از مبدا زباله باید در اولویت مدیریت پسماند شهرداری قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار کرد: بحث تفکیک زباله جزو مطالبات اصلی ما است که اگر این مسئله صورت نگیرد تعداد سگ‌های ولگرد نیز روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در شهر‌های کردستان بحث تفکیک از مبدا زباله نهادینه نشده است و زباله‌تر و خشک با یکدیگر دفع شده است که موجب ایجاد مشکلاتی همچون افزایش بیماری‌ها می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: سایر استان‌های کشور به این مسئله پرداختند و جلوتر از ما هستند و کمتر درگیر مشکلات زیست‌محیطی می‌شوند.

حمیدی تاکید کرد: لازم است که شهرداری سنندج هرچه سریع‌تر نسبت به تفکیک از مبدا زباله اقدام کنند و برای آن برنامه داشته باشند.

شهردار سنندج نیز در این نشست با ارائه آمار و عملکرد کاری شهرداری در این مدت؛ خاطرنشان کرد: امور زیست محیطی شهری از اولویت کاری ماست.

انور رشیدی گفت: گسترش فضای سبز، پویش سنندج سبز، غرض ۴۰ هزار اصله نهال در نقاط مختلف شهر در سال ۱۴۰۲ و ایجاد زیر ساخت‌های زیست محیطی از مهمترین برنامه‌های شهرداری سنندج بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • تودیع و معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی