Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علیرضا بیگلری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واکسن پاستوکووک تنها واکسن داخلی است که در زمان حاضر مجوز استفاده در کودکان را نیز دارد که در ۲ نوبت با فاصله یک ماه به گروه های سنی زیر ۱۸ سال تزریق می‌شود.

وی اضافه کرد: در افراد بالاتر از ۱۸ سال نیز واکسن یادآور این واکسن به نام پاستوکووک پلاس با فاصله یک ماه به عنوان دُز سوم تزریق می‌شود و هم اکنون حدود ۱۵ میلیون دُز پاستوکووک در اختیار وزارت بهداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیگلری با اشاره به اینکه پاستوکووک پلاس با استقبال بسیار زیاد و گسترده مردمی مواجه شده که نشانگر کیفیت این واکسن و اعتماد ۱۰۰ ساله مردم به واکسن های تولیدی انستیتوپاستور ایران است ادامه داد: اکنون هم که مشخص شده این واکسن بر روی واریانت اُمیکرون موثر است و به طور قطع درخواست‌ها بسیار افزونتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: هم اکنون واکسن تحویلی پاستوکووک پلاس به عنوان دُز یادآور به افرادی تزریق می‌شود که سایر واکسن‌ها مثل سینوفارم را دریافت کرده اند اما بدیهی است برای بیش از ۶۰ میلیون نفر که واکسن های متفرقه از جمله سینوفارم را تزریق کرده اند، امکان تامین این واکسن در بازه زمانی کوتاه وجود ندارد.

بیگلری با بیان اینکه هفته جاری محموله پاستوکووک پلاس تحویل استان ها خواهد شد، خاطرنشان کرد: تاکید شده است که این واکسن منحصرا به افرادی که قبلا واکسن پاستوکووک انستیتوپاستور ایران را دریافت کرده اند تزریق شود.

وی یادآوری کرد: برای کودکان واکسن پاستوکووک تزریق می‌شود، پاستوکووک پلاس نیاز نیست و خوشبختانه واکسن پاستوکووک به مقدار فراوان در کشور وجود دارد.

برچسب‌ها انستیتو پاستور ایران واکسن کووید 19 واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انستیتو پاستور ایران واکسن کووید 19 واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران واکسن کووید 19 واکسن کرونا واکسن پاستوکووک پاستوکووک پلاس تزریق می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۶۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی