Web Analytics Made Easy - Statcounter

علائم دیسک کمر

درصورت فتق دیسک کمر، مقداری از مواد داخل آن نشت کرده وعلائم زیر را ایجاد میکند :

کمر درد متناوب اسپاسم عضلات پشت سیاتیک ضعف عضلانی پا بی حسی ساق پا تغییرات عملکرد مثانه یا روده

برای تشخیص به پزشک مراجعه کنید. درصورت تاییدپزشک، از خدمات پرستاری در منزل استفاده کنید.

زمان مراجعه به پزشک

درصورت حرکت درد ازکمر وگردن به سمت بازو یا پا، یا حتی بی حسی، سوزن سوزن شدن، به دنبال تیم خدمات پرستاری در منزل باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشخیص دیسک کمر

پزشک،کمر شما را از نظر حساسیت بررسی میکند. ومیخواهد صاف دراز بکشید سپس پاهای خود را در موقعیت های مختلف حرکت دهید تا منشا درد را تعیین کند.

همچنین آزمایشات زیر را تجویز میکند:

میلوگرام سی تی اسکن MRI

علل دیسک کمر

دیسک کمر۲ علت عمده دارد از قبیل:

۱_کهولت

با افزایش سن، حتی یک فشار جزئی هم موجب پارگی دیسک کمر میشود.برای جلوگیری از این اتفاق، مراقبت از سالمند را تحت عنوان خدمات پرستاری در منزل، در نظر بگیرید.

۲_ آسیب وجابه جایی

نحوه برداشتن غلط یا سنگین بودن اجسام، موجب چرخش وپیچ خوردگی و دیسک کمر میشود. ضربه به پشت یا زمین خوردن ندرتا عامل دیسک کمر است. بدین منظور، از موسسات حمل بارکمک بگیریدیا در صورت نیاز از خدمات پرستاری در منزل مشاوره بخواهید.

پیشگیری از دیسک کمر

اقدامات زیرشما را از عمل جراحی ونیاز به خدمات پرستاری در منزل مستثنی میکند:

ورزش کردن.

داشتن فعالیت های صحیح ورزشی باعث تقویت عضلات پشت وتنه میشود وتثبیت ستون فقرات رابه دنبال دارد. بدن سالم نیازی به خدمات پرستاری در منزل ندارد.

رعایت اصول نشستن وایستادن

با نگهداشتن حالت S دربدن، ایستاده ونشسته، فشار از روی دیسک ها برداشته میشود.برای مشاوره درباره این موضوع، میتوان  با خدمات پرستاری در منزل تماس گفت.

بلند کردن صحیح اجسام

اینگونه سختی وفشار بر پاها وارد خواهد شد. پشت وستون فقرات آسیب نخواهند دید.برای آموزش این حرکات، از سایتهای ورزشی _ پزشکی وخدمات پرستاری در منزل کمک بگیرید.

کنترل وزن

وزن بالا به ستون فقرات، فشار بیشتری وارد میکند میتوان از متخصص تغذیه یا ویزیت متخصص داخلی جهت تعیین رژیم غذایی، مشاوره گرفت. اگر اضافه وزن وکمر درد دارید. تا زمان مراجعه به پزشک از خدمات پرستاری در منزل بهره ببرید.

ترک سیگار

در افراد سیگاری دیسک ها زودتر تحلیل میروند. با از دست دادن مایع، انعطاف خود را از دست میدهند. قبل از نیاز به خدمات پرستاری در منزل سیگار را ترک کنید.

انواع دیسک کمر

۱_دیسک کم آب یا دیسک سیاه

۲_دیسک ترک خورده

۳_پارگی (فتق) دیسک کمر

۴_دیسک برجسته

۵_دیسک بیرون زده

۶_دیسک مهاجر

۷_دیسک جداشده

درهمه ی موارد ذکر شده در بالا، نیاز به خدمات پرستاری در منزل هست.

عوارض دیسک کمر

ممکن است افراد، سالها بدون اطلاع از دیسک کمر، زندگی کنند. گاهی دیسک کمر عوارض دارد. با کمک گرفتن از خدمات پرستاری منزل، در عوارض را پشت سر بگذارید. شایعترین عوارض عبارتند از:

آسیب دائمی عصبی

اگر دیسک کمردرمان نشود موجب آسیب دائم به ریشه های عصبی ستون فقرات، درد مزمن، ضعف واز دست دادن حس در پاها میشود.در صورت عدم درمان ،خدمات پرستاری در منزل، نیاز دائم شماخواهدبود.

درد پشت وپا

پارگی دیسک موجب فشار به عصب نخاع میشود. علائمی مانند درد یک طرفه، بی حسی، گزگز از کمرتا پا را ایجاد میکند و توانایی شما در ورزش و فعالیتهای روزانه را میکاهد. خدمات پرستاری در منزل، برای انجام فعالیتهای روزانه، کمک کننده هستند.

سندرم دم اسبی

این سندرم که در اثرفشار به ریشه های عصبی دم اسبی ایجاد میشود. باعث اختلال، درعملکرد اندام تحتانی ومثانه (بی اختیاری وفلج دائم) خواهد شد. در درمان این بیماری به خدمات پرستاری در منزل نیاز دارید.

بیهوشی زین

ازدست دادن تدریجی حس در ناحیه باسن، قسمت داخلی ران را بیهوشی زین می نامند.

برای مراقبت بعداز جراحی دیسک کمر، خدمات پرستاری در منزل با تیم پزشکی زیرهمکاری میکند:

پرستار متخصص طب فیزیکی متخصص مغز واعصاب جراح ارتوپد

درمان دیسک کمر

جهت مدیریت دیسک کمر اقدامات زیر توصیه میشود:

استراحت در منزل

فعالیت های روزانه را به دیگران بسپارید. اگر تنها زندگی میکنید یا فرد دیگری برای این کار ندارید. میتوانید از موسسه ها درخواست خدمات پرستاری در منزل را داشته باشید.

آموزش مکانیک مناسب بدن

گاهی فتق دیسک کمر، خود به خود شروع به بهبودی میکند. آموزش مکتنیک بدن از بازگشت علائم جلوگیری میکند برای این کار میتوان از مشاوره خدمات پرستاری در منزل استفاده کرد. 

فیزیوتراپی

با اولتراسوند، ماساژ، تهویه وبرنامه های ورزشی به بهبودی دیسک کمر کمک میکند.فیزیوتراپیست میتواند خدماتش را توسط پرستار آموزش دیده و از طریق خدمات پرستاری در منزل ارائه دهد.

کمربندهای کمری ساکرال

استفاده از این کمربندها، روشی موثر وغیر تهاجمی است. شما میتوانید بدون احتیاج به خدمات پرستاری در منزل، با بستن این کمربندها که متناسب با نیاز شما تعبیه شده است به بهبودی دست بیابید.

دارو درمانی

داروهایی مثل استامینوفن، ایبوپروفن، ناپروکسن سدیم برای تسکین درد، توسط پزشک تجویز میشوند. اگر درد کاهش نیافت. پزشک، تزریق کورتیکواستروئید رابه ناحیه اطراف اعصاب نخاعی تجویز میکند.اینکار میتواند توسط خدمات پرستاری در منزل صورت گیرد.

ماساژ

ماساژ درمانی به تسکین درد کمک میکند به شرط اینکه زیر نظر فرد مجرب انجام شود. بدین منظور بهترین گزینه استفاده از خدمات پرستاری در منزل است.

جراحی

جراحی با بیهوشی کامل انجام میشود و هدف ازآن: بهبود درد ساق پا و امکان بازگشت به فعالیت های عادی روزانه است. جراحان فقط قسمت بیرون زده دیسک را برمیدارند. در صورت نیاز به برداشتن کل دیسک، جراح کاشت دیسک مصنوعی را پیشنهاد میدهد.

مراقبت های بعداز جراحی ۲-۶ هفته طول میکشد.درد در روزهای نخستین بعد از جراحی، بسیار شدید است.حتما از خدمات پرستاری در منزل استفاده کنید.

از استراحت بیش از حد پرهیز کنید. پیاده روی کنید. از بلند کردن، خم شدن، چرخش دوری کنید.این اقدامات را به فردی دیگر یا به مراقب، تحت عنوان خدمات پرستاری درمنزل بسپارید. رانندگی و فعالیتهای سبک بعداز ۲ هفته از سر بگیرید. کد خبر 655028 برچسب‌ها بیماری - کمر درد رپرتاژ آگهی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری کمر درد رپرتاژ آگهی خدمات پرستاری در منزل خدمات پرستاری در منزل خدمات پرستاری در منزل دیسک کمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۶۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه

آمریکا نیروهای کمکی نظامی متشکل از ۴۰ خودرو را به پایگاه‌هایش در مناطق تحت اشغال نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در استان الحسکه سوریه اعزام کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام منابع محلی، کاروان نیروهای آمریکایی شب گذشته از دروازه مرزی الولید بین عراق و سوریه وارد مناطق تحت اشغال نیروهای کرد سوریه در استان الحسکه سوریه شده است.

طبق گزارش آناتولی، این کاروان متشکل از ۴۰ خودرو شامل خودروهای زرهی حامل سربازان آمریکایی، ابتدا وارد پایگاه نظامی در شهر رمیلان الحسکه شد.

این کاروان متشکل از تانکرهای سوخت، خودروهای نظامی حامل تجهیزات پزشکی و مهمات، سپس به سمت پایگاه تل‌بیدر در شمال غربی الحسکه حرکت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله به رفح هم کمکی به ما نمی‌کند | جنگ را باختیم
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • ژنرال صهیونیست: حمله به رفح هم کمکی به ما نمی‌کند/ جنگ را باختیم
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • اینتر برای خرید‌های تابستانی ۱۰۰ میلیون یورو خرج میکند
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد