Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار علم و آموزش ایرنا، دکتر علیرضا بیگلری روز شنبه در نشست خبری که در محل وزارت بهداشت برگزار شد ضمن قدردانی از مردم برای استقبال از واکسن پاستوکووک و پاستوکووک پلاس افزود: این استقبال نشانگر کیفیت واکسن انستیتو پاستور ایران و اعتماد مردم به فعالیت ۱۰۰ ساله این مجموعه است.

وی ادامه داد: هرچند امکان تولید واکسن پاستوکووک پلاس بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون دز در یک زمان کوتاه، بسیار کم است اما برنامه ریزی تولید بیشتر این واکسن انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس انستیتو پاستور ایران افزود: با توجه به اینکه پاستوکووک پلاس برای دز یادآور مورد استقبال شدید هموطنان قرار گرفته و همچنین طبق برنامه تولید که وزارت بهداشت به این موسسه اعلام می کند، گام برمی داریم، ساخت هر ۲ واکسن پاستوکووک و پاستوکووک پلاس به صورت افزایشی در برنامه ما خواهیم داشت.

آمادگی ایران برای صادرات کیت تشخیصی کرونا

بیگلری در این نشست خبری همچنین به تولید کیت تشخیصی کرونا در انستیتو پاستور ایران اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر انواع کیت های تشخیصی کرونا در کشور تولید می شود و در حال حاضر این آمادگی وجود دارد که علاوه بر تامین نیازهای داخلی، صادرات هم انجام شود.

وی افزود: شرکت های تولید کننده داخلی توانستند انواع کیت های آزمایشگاهی مورد نیاز تشخیص کووید ۱۹ را تولید کنند.

رییس انستیتو پاستور ایران توضیح داد: در کمتر از یک ماه از شناسایی ویروس کرونا در کشور توانستیم شبکه تشخیص آزمایشگاهی کووید ۱۹ با حضور۷۰ آزمایشگاه از سراسر کشور راه اندازی کنیم.

بیگلری اضافه کرد: در همان زمان فراخوان برای تولید کیت آزمایشگاهی تشخیصی ویروس کرونا به شرکت های تولید کننده صادر شد.

وی همچنین گفت: با توسعه شبکه تشخیص آزمایشگاهی کووید ۱۹ امروز شاهد هستیم شبکه تشخیص مولکولی کامل بیش از ۵۰۰ آزمایشگاه در سراسر کشور وجود دارد و در حال ارایه خدمت به مردم هستند.

 رییس انستیتو پاستور ایران اعلام کرد: این شبکه نه تنها در مورد کووید ۱۹ بلکه در مورد تهدیدهای آتی هم می تواند به عنوان پشتوانه محکمی نظام سلامت کشور، فعالیت های خود را داشته باشد.

به گزارش ایرنا، پاستوکووک یک واکسن نوترکیب است که فازهای اول و دوم تست بالینی این واکسن تولید مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در کشور کوبا انجام شد.

در فاز اول ۴۰ داوطلب و در فاز دوم هم ۹۲۰ داوطلب حضور داشتند. در این ۲ فاز هم بی خطری واکسن و تعیین دز مناسب مورد ارزیابی قرار گرفت.

فاز سوم کارآزمایی بالینی این واکسن هم در ایران و هم در کوبا انجام شد که در کوبا ۴۴ هزار داوطلب و در ایران ۲۴ هزار داوطلب حضور داشتند. این مرحله در ایران در ۸ شهر انجام شده است.

این واکسن مجوز اضطراری را از سازمان غذا و داروی ایران دریافت کرده و در حال تزریق به هموطنان است.

دز تقویتی واکسن پاستوکووک یا دز سوم این واکسن در کوبا با عنوان «سوبرانا پلاس» و در ایران به عنوان «پاستوکووک پلاس» نامگذاری شده است.

برچسب‌ها واکسن پاستوکووک انستیتو پاستور ایران علیرضا بیگلری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واکسن پاستوکووک انستیتو پاستور ایران علیرضا بیگلری واکسن پاستوکووک انستیتو پاستور ایران علیرضا بیگلری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انستیتو پاستور ایران واکسن پاستوکووک پاستوکووک پلاس انجام شد کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۶۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مراسم افتتاحیه دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشور‌های آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی، همچنین با حضور علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی امروز جمعه هفتم اردیبهشت سال جاری ماه در سالن بین المللی اجلاس سران برگزار شد.

در این رویداد که همزمان با اکسپو ۲۰۲۴ برگزار شده است و تا روز دهم اردیبهشت ادامه دارد، سهیلا مرادی بیدهندی، معاون تحقیقات و فناوری، رایناک قادری سرپرست روابط بین‌الملل و مسئولانی از مدیریت بازرگانی موسسه رازی نیز دکتر اسحاقی را همراهی کردند.

مسئولان موسسه رازی در حاشیه این همایش، با محمد جواد همت پناه، رئیس اداره اطلاعات و آمار اقتصادی معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه که این دفتر همکاری‌هایی موثر در برقراری ارتباط بین موسسه رازی و کشور‌های قاره آفریقا داشت، به بررسی زمینه‌های توسعه روابط دو طرفه با کشور‌های آفریقایی پرداختند.

بر اساس این گزارش، رئیس و مسئولان موسسه رازی در راستای افزایش تعاملات و صدور محصولات و فراورده‌های بیولوژیک موسسه رازی به کشور‌های افریقایی -به ویژه کشور‌هایی که سال گذشته در دوره‌های آموزشی و انتقال تکنولوژی ساخت واکسن‌های موسسه رازی شرکت کردند- و همچنین مذاکره و بسترسازی برای صادرات محصولات رازی به این کشورها، حضور یافتند.

همچنین روز شنبه ۸ اردیبهشت نیز ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو۲۰۲۴) گشایش خواهد یافت که شرکت‌کنندگانی از ۸۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند و موسسه رازی در این نمایشگاه با برپایی غرفه‌ای به مساحت ۱۴۰ مترمربع و ارائه دستاورد‌های خود در طول یک قرن فعالیت در عرصه تحقیق و تولید فرآورده‌های بیولوژیک، حضوری فعال و پررنگ خواهد داشت.

گفتنی است؛ ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، موسوم به (IRANEXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و غرفه موسسه رازی در سالن‌های ۱۰ و ۱۱، از ساعت ۹ تا ۱۶ میزبان حضور علاقه‌مندان و بازدید کنندگان محترم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • تاکسی های برقی وارد شد
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳