Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@05:10:56 GMT

اوکراین عضو ناتو می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۶۳۴۵

اوکراین عضو ناتو می‌شود؟

بحران اوکراین سبب افزایش تعداد دیدارهای دیپلماتیک شده است.

به گزارش مشرق، رایزنی‌ها پیرامون کاهش تنش‌ها در مرز روسیه و اوکراین ادامه دارد و آمریکا در این میان همزمان با جنگ لفظی، به اعزام نیرو و تسلیحات به شرق اروپا مشغول است.

روسیه و بحران اوکراین

«کرملین»، خبر سفر «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه و «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان به روسیه برای دیدار با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور این کشور را تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین، «مکرون» روز ۷ فوریه (۱۸ بهمن) با «پوتین» دیدار می‌کند.

بیشتر بخوانید: روسیه دو راه بیشتر ندارد: دیپلماسی یا تقابل

وی خبر سفر «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین به «مسکو» را رد نکرد.

سفیر روسیه در «واشنگتن» نیز، تلاش‌های آمریکا برای متهم کردن روسیه به جنگ قریب الوقوع علیه اوکراین را بخشی از یک جنگ رسانه‌ای خواند.

اروپا و بحران اوکراین

معاون دبیرکل ناتو اعلام کرد که هنوز صحبتی برای پیوستن اوکراین به ناتو نشده و اتفاق نظری در این ائتلاف در مورد امکان عضویت اوکراین وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: سفر مقام ارشد امور سایبری آمریکا به اروپا همزمان با تنش ها بر سر اوکراین

براساس گزارش ها، انگلیس و آلمان موافقت کردند تا «پیامی منسجم» درباره اوکراین به روسیه ارسال کنند.

آمریکا و بحران اوکراین

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود در مورد ادعای تشکیل ارتش روسیه در مرزهای اوکراین گفتگو کردند.

«بلینکن»، همچنین در میانه اعزام نیرو و تسلیحات نظامی به لهستان برای تقویت ناتو در شرق اروپا با وزیر خارجه لهستان در «واشنگتن» دیدار کرد.

وزیر خارجه آمریکا طی اظهاراتی خطاب به دولت روسیه ادعا کرد که مسکو یا باید مذاکره را بپذیرد یا با پیامدهای وخیم مواجه شود.

داده‌های موقعیت مکانی برای نظارت بر ناوبری هوایی، ورود نخستین هواپیمای آمریکایی منتقل کننده نیروهای مازاد به اروپا را نشان داد.

در عین حال، دولت آمریکا در واکنش به دیدار «پوتین» و «شی جین پینگ» اظهار کرد که جامعه جهانی از چین انتظار دارد روسیه را به حل و فصل دیپلماتیک و کاهش تنش بحران اوکراین تشویق کند.

رسانه آمریکایی «بلومبرگ» پس از انتشار پستی با عنوان «روسیه به اوکراین حمله کرد»، آن را حذف و اقدامی اشتباهی خواند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت اوکراین روسیه انگلیس دیمیتری پسکوف آنتونی بلینکن آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت بحران اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم

«ماریا زاخارووا» گفت: همزمان با اینکه لفاظی‌ها و آموزش نیروهای ناتو بخشی از «جنگ ترکیبی ناتو علیه روسیه» است، این کشور تمام مانورها و رزمایش‌های این ائتلاف تحت رهبری آمریکا را از نزدیک رصد می‌کند.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: «بازی‌های جنگی ناتو دقیقا با هدف طراحی سناریوهایی برای رویارویی با روسیه ایجاد می‌شود.»

خبرگزاری تاس به نقل از این دیپلمات روسی نوشت: «طرف روسی تمام مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کند و لفاظی‌ها و آموزش نیروهای این ائتلاف بخشی از جنگ ترکیبی است که غرب جمعی علیه کشور ما به راه انداخته است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «ما حواسمان به تعدادی از بیانیه‌های افسران ارشد ناتو به خصوص دریادار تیم هنری است که گفته بود هدف رزمایش پاسخ نوردیک در شمال اروپا ارسال پیامی به روسیه درباره عزم ناتو جهت دفاع از سرزمین‌هایش است.»

زاخارووا در پایان تاکید کرد: «ناتو به دنبال اعمال فشار علیه روسیه، کشاندن آن به مسابقه تسلیحاتی، محدود کردن توانایی‌های رزمی آن و وادار کردنش به کنار گذاشتن اهداف عملیات نظامی ویژه است. آنها شکست خواهند خورد. ما به اندازه کافی توانایی داریم تا از امنیت روسیه اطمینان حاصل و از منافع آن در هر حوزه محافظت کنیم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد
  • چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید