Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، ، براساس گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، تعداد قربانیان همه‌گیری کووید-۱۹ در ایالات متحده از ۹۰۰ هزار نفر گذشت.

همه‌گیری ویروس کرونا روز جمعه به نقطه عطف جدیدی در ایالات متحده رسید و تعداد کل تلفات ناشی از کووید-۱۹ در این کشور از ۹۰۰ ذهزار نفر فراتر رفت، حتی در حالی که تعداد تلفات روزانه شروع به کاهش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان تاکید می‌کنند، بخشی از این آمار ناشی از شیوع سویه امیکرون است. 

روشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا گفت: «تعداد بستری‌ها همچنان بالاست و ظرفیت مراقبت‌های بهداشتی و نیروی کار ما را در برخی از مناطق کشور تحت فشار قرار داده است».

آخرین آمار نشان دهنده افزایش بیش از ۱۰۰ هزار نفری تلفات ناشی از کووید-۱۹ در ایالات متحده از ۱۲ دسامبر است که همزمان با افزایش عفونت‌ها و بستری شدن  ناشی از سویه امیکرون در بیمارستان‌ها است.

شواهد اولیه نشان داده، سویه امیکرون اگرچه بسیار عفونی‌تر است، اما معمولاً نسبت به تکرارهای قبلی ویروس مانند دلتا باعث بیماری کمتری می‌شود. اما حجم انبوه موارد این جهش باعث افزایش تعداد بستری‌ها در بیمارستان شده که بسیاری از سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی ایالات متحده را در هفته‌های اخیر تحت فشار قرار داده است.

کارشناسان گفته‌اند، اکثر بیماران امیکرون که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند، افراد واکسینه نشده و افرادی با سایر بیماری های مزمن زمینه‌ای هستند.

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: ویروس کرونا امیکرون ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۶۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند

در جریان جنبش دانشجویی فلسطین در سراسر آمریکا که از هفته گذشته آغاز شده است، نیروهای امنیتی این کشور صدها نفر را دستگیر کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که بیش از 600 نفر در جریان اعتراض‌های حمایت از فلسطین در دست کم 15 دانشگاه سراسر آمریکا دستگیر شدند.

طبق تصویری که تارنمای اکسیوس از نقاط برگزاری اعتراض‌های دانشجویی حمایت از فلسطین منتشر کرده، این جنبش بیشتر از ساحل شرقی آمریکا متمرکز است.

همزمان با حضور دانشجویان معترض به سیاست‌های آمریکا در حمایت از جنایات اسرائیل در حوالی دانشگاه نورث‌ایسترن در بوستون، نیروهای سرکوبگر پلیس به تجمع آنها یورش بردند.

درحالیکه دانشجویان دستان خود را به دست یکدیگر حلقه زده بودند، پلیس حضور سنگینی را در صحنه اعتراض‌ها داشت و در نهایت بیش از 100 نفر از دانشجویان معترض را دستگیر کرد.

دو روز گذشته نیز بیش از 100 نفر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیا بازداشت شدند.

ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزهخیزش دانشگاه‌های آمریکا؛ حرف حساب دانشجویان چیست؟چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟5 نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا"سرکوب دختران دانشجو در آمریکا" یک رسوایی است

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • آپشن جدید خودروهای آمریکا
  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد