Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@12:09:41 GMT

رشد صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان یزد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۶۵۸۸

رشد صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان یزد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا حداد در نشست آموزش مدل تعالی دادگستری استان یزد، افزود: میانگین صلح و سازش درپرونده های وارده به شورای حل اختلاف در ۹ ماه سال گذشته ۴۷ درصد بوده است که این عدد در ۹ ماهه سال جاری بالغ بر ۶۷ درصد رسیده است.

وی از تلاش در زمینه استفاده از فناوری های نوین و حرکت در مسیر قوه قضاییه هوشمند در اداره توسعه حل اختلاف استان یزد خبر داد و گفت: درصد ابلاغ الکترونیک در شعب شورای حل اختلاف ۹۳درصد است و این آمار در اجرای احکام شوراها به ۹۸درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی بر ارتقای عملکرد اداره توسعه حل اختلاف از حیث کمی و کیفی تأکید کرد و بیان داشت: بر اساس شاخص های تعیین شده معاونت راهبردی قوه قضاییه و اختصاص دو شاخص از ۶ شاخص به مجموعه توسعه حل اختلاف، برنامه ریزی و هدف گذاری صورت گرفته و حرکت در این مسیر با شتاب انجام می شود.

وی از ورود ۵۶ هزار پرونده در ۹ ماه ابتدایی سال جاری به شوراهای حل اختلاف استان خبر داد و گفت: عملکرد مجموعه شوراهای حل اختلاف یزد با مثبت عملکرد ۶۷۵ قریب به ۵۷ هزار پرونده را رسیدگی و مختومه کرده اند که به این آمار باید ورود ۱۲ هزار پرونده به اجرای احکام شورا و خروج ۱۳ هزار پرونده از این واحد را نیز اضافه کرد.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد، به دائر بودن شعب حل اختلاف در همه زندان ها و بازداشتگاه های استان اشاره کرد و اظهار داشت: در ۶ شعبه مربوط به زندان ها و بازداشتگاه های استان ۸۱درصد سازش رقم خورده است که ماحصل آن، آزادی ۴۸۹ زندانی از بند زندان بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۱۲ فقره قتل عمد و غیر عمد در شعب حل اختلاف زندان های استان یزد به سازش رسیده است، افزود: از مجموع ۱۲ فقره ۹ مورد آن مربوط به پرونده های قتل عمد بوده است و ۳مورد آن نیز درخصوص پرونده های قتل غیر عمد بوده که با تلاش مجموعه شورای حل اختلاف به سازش رسیده است.

حداد با اشاره ثبت تنها ۲۰۱۱ مورد اعتراض نسبت به آراء صادره در شعب شورای حل اختلاف، گفت: از مجموع ۵۵هزار و ۸۶۳ فقره رأی صادر شده در شورا های حل اختلاف استان تنها نسبت به ۲۰۱۱ مورد اعتراض شده که این نشان از اتقان آراء مجموعه شورای حل اختلاف دارد.

وی از ۳۸۴نفر داور انفرادی و یا عضو در موسسات داوری در استان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۵۸۰ فقره دادخواست ارجاع به داوری ثبت شده است و در ۹ ماهه سال جاری این عدد ۵۲۱ فقره بوده که قدر مسلم تا پایان سال نسبت به سال گذشته رشد خواهد داشت.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف، استفاده از نهادهای سازشی و بهره گیری از ظرفیت داوری و میانجیگری را نیازمند فرهنگ سازی دانست و گفت: باید با استفاده از ابزار های مختلف به ویژه هنر و رسانه سعی در جهت سوق دادن شهروندان به سمت استفاده از این ظرفیت به منظور حل اختلاف حقوقی مراجعین به دستگاه قضایی استان بود.

کد خبر 5417170

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا حداد صلح و سازش یزد دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بارش برف شیوع کرونا عکس استانها ایلام جشنواره فیلم فجر همدان تبریز حل اختلاف استان توسعه حل اختلاف شورای حل اختلاف حل اختلاف حل اختلاف هزار پرونده استان یزد سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۶۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، یادگار احمدی اظهار کرد: در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای برخی اقلام خوراکی، کالاهای اساسی، پوشاک و کیف و کفش، طرح نظارت و بازرسی ویژه این ایام که از یکم اسفند سال گذشته آغاز و تا پانزدهم فروردین سال جاری ادامه داشت، تعداد ۳۴۰۰ فقره بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است.

وی افزود: در این بازرسی‌ها که توسط بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها و با مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط از واحدهای صنفی استان انجام شد، تعداد ۵۹۳ مورد تخلف صنفی ثبت و ۵۱۰ پرونده تخلف تشکیل شده است.

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نشدن قیمت و نصب نرخ‌نامه و ارائه نکردن فاکتور به ارزش ریالی بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۲۵ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال کشف شد که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

احمدی تصریح کرد: در این طرح نظارتی، تعداد ۱۵۲ مورد شکایت و درخواست مردمی به سامانه پاسخگویی به شکایات اداره کل صمت استان اعلام شد که از این تعداد، ۹۰ مورد توسط بازرسان اداره کل رسیدگی و ۶۲ مورد نیز در دست بررسی است.

کد خبر 748758

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی