Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، طرح بررسی طرح و نقش زیورآلات سیستان و بلوچستان توسط سید عبدالمجید شریف‌زاده رییس گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با دستیاری زهرا تقدس نژاد کارشناس پژوهشی این مرکز انجام شد.

شریف‌زاده در این‌باره گفت: انسان نخستین در ابتدا برای زینت و آراستگی خود از آراستنی‌ها مانند پر پرندگان، گیاهان، سنگ‌ها، صدف، استخوان و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. استفاده می کرد.

وی یکی از قدیمی‌ترین انواع زیورآلات سنتی که امروزه در وضعیت حساس و خطیری قرار دارد را زیورآلات مورد استفاده در استان سیستان و بلوچستان دانست و افزود: با بررسی‌های زیورآلات این منطقه مشخص شد که این هنر به مرور دچار بی‌توجهی و کم‌مهری شده و رفته رفته ساخت آنها رو به فراموشی نهاده و اکنون کمتر شاهد ساخت زیورآلات دست‌ساز در این استان هستیم.

وی هدف از این پژوهش را بررسی وضعیت فرهنگی استان سیستان و بلوچستان به منظور تسهیل شرایط برای حفظ و احیاء زیورآلات این استان خواند.

رییس گروه پژوهشی هنرهای سنتی در ادامه با اشاره به شرایط پاندمی بیماری کرونا و نبود امکان حضور پژوهشگران در این استان تصریح کرد: بر همین اساس به شیوه اسنادی به بررسی نمونه‌ها و ابزار ساخت پرداخته شد تا جوابگوی سوالات پژوهش باشد.

شریف‌زاده گفت: نتایج پژوهش حاکی از آن است که فرهنگ و طبیعت منطقه، الهام‌بخش هنرمندان بوده و هنرمندان با پیروی از سنن قدیم سیر تکمیلی را در هنر خود به نمایش درآوردند که متاسفانه با عدم حمایت از آنان این هنر رو به فراموشی نهاده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان گردشگری ویروس کرونا عبدالمجید شریف زاده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان گردشگری ویروس کرونا سیستان و بلوچستان گردشگری ویروس کرونا سیستان و بلوچستان شریف زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۶۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیرو‌های سپاه و ارتش از زمین و هوا کار ارسال کمک‌ها به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان را انجام می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود