Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@08:18:36 GMT

آبیک وارد وضعیت قرمز کرونایی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۶۶۴۶

آبیک وارد وضعیت قرمز کرونایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حامد فتوحی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان آبیک اظهار کرد: شهرستان آبیک وارد وضعیت قرمز کرونایی شده که وضعیت حساسی است و اگر سخت‌گیری ها و مسائل پیشگیرانه نداشته باشیم شاهد افزایش مبتلایان و فوتی‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مقاومت برخی شهروندان در شهرهای قشلاق‌ها زیاران زیبنده نیست و موجب آسیب به سایر مردم شهرستان آبیک می‌شود، افزود: مقام معظم رهبری نخستین فردی بودند که نسبت به تزریق واکسن اقدام کرده‌اند و همه به تبعیت از ایشان باید واکسیناسیون را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک ادامه داد: ابتلای حدود ۲۰ درصد افراد زیر ۱۰ سال به امیکرون، زنگ خطر را بیشتر برای ما به صدا درآورده است.

فتوحی بر تشکیل تیم بازرسی بر واحدهای صنفی متشکل از ادارات صمت، شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و نیروی انتظامی تاکید و اضافه کرد: در رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضعیف هستیم و اگر اقدامات سختگیرانه اجرایی نشود وضعیت شهرستان اسفناک خواهد شد که محدودیت‌ها طبق مصوبه ستاد ملی کرونا و ستاد کرونای استان قزوین اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان آموزش و پرورش شهرستان آبیک درخواست می‌شود نسبت به انجام واکسیناسیون دانش آموزان ۹ تا ۱۲ سال به والدین اطلاع‌رسانی کنند و مکانی برای واکسیناسیون دانش آموزان اختصاص داده شود.

این مسئول تصریح کرد: از مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک درخواست می‌شود داروهای مورد نیاز در داروخانه‌ها تأمین شود تا با کمبود دارو و عدم دسترسی به دارو مواجه نشویم‌.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، مدیریت هوشمند در ادارات و صنایع باید به طور جدی اجرایی شود و از ورود مراجعان و شاغلان و کارگران واکسن نزده جلوگیری شود.

فتوحی ادامه داد: از بخشداران درخواست می‌شود لیست افرادی که نسبت به واکسیناسیون اقدام نکرده‌اند را به دهیاران ارائه دهند و مکلف شوند جامانده‌های واکسن را نسبت به انجام واکسیناسیون ترغیب کنند.

وی به گلایه و نارضایتی شدید مردم از وضعیت انجام امور مختلف درمانی خدماتی و پیشگیرانه در مرکز بیاضیان اضافه کرد: در این مرکز علاوه بر انجام خدمات مختلف همچون مراقبت‌های مادران باردار، کودکان و سالمندان واکسیناسیون، تست رپید و پی سی آر انجام می‌شود و احتمال ابتلای مراجعان به امیکرون وجود دارد و موجب نگرانی شده است.

این مسئول اذعان کرد: از مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک درخواست می‌شود شرایط مرکز بیاضیان را بررسی کنند و ظرف ۴۸ ساعت برای انتقال واکسیناسیون به سالن پیامبر اعظم (ص) و یا مکان دیگر تصمیم لازم اخذ کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک افزود: در اجرای محدودیت‌ها تابع ستاد کرونای استان قزوین هستیم و در صورت لزوم، برای اجرای محدودیت‌ها در مساجد، واحدهای صنفی، آرامستان ها و … اقدام می‌شود.

بیش از ۷ هزار آبیکی واکسن نزده‌اند

علی علیجانی در این جلسه گفت: پوشش ۳۱.۱ درصدی دز سوم واکسن در شهرستان آبیک اظهار کرد: در رده سنی بالای ۱۸ سال در شهر آبیک ۲۷.۴ درصد، بخش مرکزی ۳۵.۹ درصد و بخش بشاریات ۳۹.۹ درصد دز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند که ۳۱.۱ درصد جمعیت شهری را شامل می‌شود و در استان رقم قابل قبولی بوده و از سطح کشوری بالاتر است.

وی افزود: در گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال ۴.۸ درصد، بخش مرکزی ۱۲ درصد و بخش بشاریات ۲۱.۸ درصد جمعیت زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفته‌اند که در بشاریات آمار قابل قبول و خوبی است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک ادامه داد: در نوبت اول رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال ۸۷.۳ درصد جمعیت شهر آبیک، ۹۲.۹ درصد جمعیت بخش مرکزی و ۹۶.۱ درصد جمعیت بخش بشاریات و در مجموع ۸۹ درصد واکسن دریافت کرده‌اند.

علیجانی اضافه کرد: در نوبت دوم رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال به ۸۵.۶ درصد شهر آبیک، ۸۹۰۸ درصد بخش مرکزی و ۹۲.۷ درصد بخش بشاریات واکسن تزریق شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷ هزار و ۸۸۳ نفر در شهرستان آبیک به هیچ عنوان واکسنی تزریق نکرده‌اند و این تعداد ۵۱۲ نفر از مردم شهر زیاران هستند که لازم است جامانده‌های دز دوم و سوم حتماً نسبت به تزریق نوبت‌های رسیده واکسیناسیون اقدام کنند.

این مسئول تصریح کرد: بار بیمارستان‌های شهرستان آبیک به دلیل افزایش مراجعان کرونایی از هفته گذشته سه برابر شده و در حال حاضر بیمار در بیمارستان شهدا بستری هستند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک افزود: در زیاران در درجه نخست و قشلاق با شدت کمتر مردم نسبت به تزریق واکسیناسیون مقاومت می‌کنند که لازم در ترغیب مردم گام‌های موثرتری برداشته شود.

علیجانی ادامه داد: ۷ نوع واکسن در شهرستان آبیک موجود است و امروز واکسن رازی کووپارس به شهرستان می‌رسد و مشکلی در تأمین واکسن وجود ندارد و مردم می‌توانند نسبت به تزریق هر واکسنی اقدام کنند.

وی با اشاره به تدوین اهدافی برای افزایش پوشش واکسیناسیون در چند محور اضافه کرد: در صنایع درصدد تکمیل تزریق دز سوم واکسن هستیم، مسئولان باید نسبت به نظارت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات توجه ویژه داشته باشند و کارمندان نسبت به تکمیل دز واکسیناسیون اقدام کنند.

این مسئول اذعان کرد: از شهردار و شورای شهر آبیک درخواست می‌شود یک دستگاه خودرو یا کانکس در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار دهند تا بتوانیم در تقاطع بلوار آیت الله خامنه‌ای و بلوار امام مرکز واکسیناسیون سیار را راه‌اندازی کنیم و در ۲ شیفت به مردم خدمات ارائه شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک افزود: در مرکز بیاضیان شهر آبیک از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب با ۲ شیفت پزشک فعالیت دارد و تست کرونا و مراقبت سلامت و واکسیناسیون انجام می‌شود.

علیجانی ادامه داد: در پنج مرکز و پایگاه بهداشت واکسیناسیون اجرایی می‌شود و در شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک تا ساعت ۱۸ عصر هم واکسیناسیون انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۹ بیمار تنفسی در بیمارستان دولتی شهدای آبیک بستری هستند.

کد خبر 5417161

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری شیوع کرونا واکسن کرونا وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بارش برف شیوع کرونا عکس استانها ایلام جشنواره فیلم فجر همدان تبریز شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک شهرستان آبیک نسبت به تزریق بخش بشاریات درصد جمعیت بخش مرکزی شهر آبیک ۹ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۶۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟

وزارت حج و عمره عربستان، دستورالعمل‌ها و توصیه‌ های بهداشتی حج امسال را که شامل ایمن‌ سازی در برابر برخی بیماری‌ها است، ابلاغ کرد.

به گزارش مهر، بنا بر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

در همین راستا، وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشورهایی که زائران آنها عازم به سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از داروهایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند و در وسایل همراه خود قرار دهند، علاوه بر این که در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سیل وارد برخی مناطق مسکونی در شهرستان نهبندان شد
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان