Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مشاغل آزاد در سری دوم گروه‌هایی است که مشمول این طرح هستند و بعد از اعتبارسنجی از سوی بانک مرکزی این گروه نیز مشمول دریافت این گونه تسهیلات خواهند شد.

سید عباس حسینی، معاون امور بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره پرداخت وام بدون ضامن توضیح داد. مهم‌ترین بخش از اظهارات وی را می‌توانید بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- از آنجایی که در گذشته ضمانت‌ها و وثایق متعددی توسط بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات، دریافت می‌شد و برای مردم ایجاد زحمت می‌کرد، آقای رئیسی بر این تاکید داشتند که شرایط را آسان کنیم. در همین راستا، جلسات زیادی برگزار شد و به دستور العملی رسیدیم که طبق آن افراد بتوانند براساس رتبه بندی و اعتبارسنجی، بدون ضامن وام بگیرند.

- همه افراد می‌توانند به بانک برای دریافت وام مراجعه کنند، اما بانک براساس دستورالعمل‌ها و ضوابط اجرایی که مصوب شورای پول و اعتبار و خود بانک است، نسبت به رتبه‌بندی مردم اقدام کرده و در صورتی که شرایط دریافت وام را داشته باشند، در نوبت پرداخت وام قرار می‌گیرند.

- در این مرحله فقط آن دسته از افرادی که حقوق بگیر هستند و شرایطی را برای آن‌ها اعلام کردیم، مشمول هستند و مرحله دوم، سایر آحاد جامعه اند. بنابراین، لازم است که شبکه بانکی افراد را رتبه بندی کند. افرادی که حقوق ثابت دریافت نمی‌کنند، مسلما نظام ارزیابی، رتبه‌بندی و اعتبارسنجی آن‌ها متفاوت با افراد حقوق‌بگیر است.

- دستورالعمل‌هایی توسط بانک مرکزی در حال تدوین و احصا است که طبق آن ها، سایر گروه‌ها نیز در نوبت‌های بعدی مشمول دریافت این گونه تسهیلات خواهند شد. شبکه بانکی قطعا متعهد است که برای سایر افراد نیز شرایط مناسبی را فراهم کند تا بتوانند از تسهیلات خرد استفاده کنند.

- مبنای اعتبارسنجی نیز بر این است که توانایی بازپرداخت اقساط را داشته باشند، بدهی‌های غیرجاری، چک بلامحل، بدهی‌های مالیاتی تعیین تکلیف نشده و ... نداشته باشند. این شرایط کمک می‌کند که افراد در رتبه بندی  قرار بگیرند. اگر در رتبه A یا B و یا C باشند، می‌توانند بدون ضامن وام بگیرند و اگر بخواهند ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرند، علاوه بر نامه ذیحسابی یا امور مالی باید یک چک یا سفته نیز ارائه دهند. اگر رتبه آن‌ها از A و B و C خارج شود، باید یک ضامن نیز داشته باشند. اما در گذشته دو تا سه ضامن علاوه بر سایر وثایق نیاز بود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بدون ضامن رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: پنج هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان مسکن ملی زنجان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند.

جعفر قزوینیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای نهضت ملی مسکن در استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که از این تعداد برای یک هزار و ۱۴ نفر تخصیص پروژه انجام شده است.

وی افزود: از این تعداد سه هزار و ۶۹۰ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای بهزیستی و کمیته امداد استان در شهرستان زنجان سکونت دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان اضافه کرد: هم اکنون ۶۱۷ نفر از متقاضیان در مرحله تأیید نهایی هستند که از این تعداد ۴۹۹ نفر هم افتتاح حساب کرده‌اند.

وی گفت: بر اساس آمارهای موجود درخواست دو هزار و ۸۳۱ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی طرح نهضت ملی مسکن به دلیل احراز نشدن شرایط آنها رد شد.

قزوینیان تصریح کرد: راه و شهرسازی استان برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مدیریت و برنامه‌ریزی لازم را دارد و برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار جدی است.

کد خبر 748031

دیگر خبرها

  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند