Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@08:24:02 GMT

۱۹ طرح شیلاتی در استان بوشهر افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۶۶۶۴

۱۹ طرح شیلاتی در استان بوشهر افتتاح شد

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر روز شنبه به نقل از علی بازدار افزود: با اجرای این طرح‌ها شیلاتی سه هزار تن به ظرفیت تولید آبزیان در این استان افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: ۱۷ طرح تولیدی شامل ۱۳ مزرعه ۱۰ تا ۲۵ هکتاری پرورش میگو با سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد تومان، ۲ طرح پرورش ماهی در قفس در دریا با ظرفیت یکهزارتن و سرمایه گذاری ۲۴ میلیارد تومان و ۲ کارگاه تکثیر با سرمایه گذاری ۳۶ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازدار با اشاره به بهره برداری از  ۲ طرح زیرساختی شیلاتی در دهه مبارک فجر در استان بوشهر گفت: این طرح‌های زیرساختی شامل بهره برداری از اسکله شناور قایق‌ها در بندر دیّر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و اسکله بتنی لاور ساحلی با اعتبار سه میلیارد تومان است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به رشد روزافزون سرمایه گذاری بخش خصوصی در زیر بخش شیلات افزود: ۱۳۰ میلیارد تومان از سرمایه گذاری انجام شده در این طرح‌ها از سوی بخش خصوصی، ۱۵ میلیارد تومان دولت و ۷۳ میلیارد تومان توسط بانک‌ها تامین شده است.

بازدار با اشاره به تهیه مقدمات برای انتخاب سرمایه گذاران طرح‌های پرورش میگو در سایت‌های شیف غربی و دیلم شمالی گفت : در صورت فراهم شدن شرایط و در اجرای مصوبه ششمین سفر استانی رئیس جمهور به استان بوشهر ۱۱۵ طرح ۱۰ هکتاری در این ۲ سایت پس از برگزاری فراخوان به متقاضیان سرمایه‌گذاری در طرح‌های پرورش میگو واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: حجم سرمایه گذاری در این ۲ طرح بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است که افزایش ۱۱ هزارتنی ظرفیت تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر را در پی خواهد داشت.

رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم ۱۶ مهرماه امسال به استان بوشهر سفر کردند.

برچسب‌ها بوشهر میگو پرورش ماهی افتتاح طرح سازمان شیلات ایران بندردیر دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر میگو پرورش ماهی بوشهر میگو پرورش ماهی افتتاح طرح سازمان شیلات ایران بندردیر دهه فجر میلیارد تومان سرمایه گذاری استان بوشهر طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۶۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود

مهدی تنگستانی مکان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز فعالیت مراکز تکثیر تولید لارو و بچه میگو در استان بوشهر، اظهار کرد: به منظور تولید لارو، ۲۶ هزار مولد میگو خارجی وارد بوشهر شده و ۲۵ هزار مولد داخلی هم داریم.

وی با اشاره به نیاز استان بوشهر به بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو خاطرنشان کرد: آغاز تکثیر میگو برای تولید لارو این آبزی و ذخیره‌سازی در استخرهای پرورشی استان بوشهر در حال انجام است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از مقابله با بیماری‌های میگو خبر داد و اضافه کرد: یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار داریم ردیابی بیماری میگوی پرورشی است که با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به همکاری کارشناسان دامپزشکی با پرورش‌دهندگان میگو افزود: در سایت‌های مختلف استان بوشهر کارشناسان دامپزشکی در کنار تولیدکنندگان پرورش میگو قرار دارند.

کد خبر 6096755

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • افزایش تولیدات آبزیان فرآوری چهارمحال وبختیاری به ۳۶ هزار تن
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود