Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک الماس سیاه ۵۵۵/۵۵ قیراطی توسط خانه حراج ساتبیز ِ دبی به مزایده گذاشته می شوند.

این سنگ قیمتی نادر که ساتبیز به آن لقب «راز» داده، تصور می شود از فضا آمده باشد، یعنی از برخورد یک شهاب سنگ یا یک سیارک حامل الماس به کره زمین به وجود آمده است.

به گفته ی خانه حراج ساتبیز، یک الماس سیاه تراش خورده ی طبیعی در این اندازه «اتفاقی به شدت نادر» محسوب می شود و انتظار می رود در مزایده ای که در ماه فوریه در لندن برگزار خواهد شد، ۶/۸ میلیون دلار به فروش رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این الماس پیش از برگزاری مزایده، در دبی و لس آنجلس به نمایش گذاشته خواهد شد.

الماس های سیاه که به آن ها الماس کربونادو هم گفته می شود می توانند بین ۲/۶ میلیارد تا ۳/۸ میلیارد سال قدمت داشته باشند و مقادیری ناچیز از نیتروژن و هیدروژن در خود دارند، یعنی عناصری که در فضا وجود دارد. این الماس ها همچنین حاوی آسبورنیت هستند، ماده ای معدنی که در شهاب سنگ ها وجود دارد.

نیکیتا بینانی، کارشناس جواهر در خانه حراج ساتبیز ِ لندن این الماس را «یک پدیده ی طبیعی» خواند.

او گفت: «فروش این الماس فرصتی است تکرار نشدنی برای به دست آوردن یکی از نادرترین شگفتی های کیهانی با قدمتی چند میلیارد ساله که بشر تاکنون یافته.»

مزایده ی این الماس که به صورت آنلاین برگزار می شود، از ۳ فوریه آغاز خواهد شد و تا ۹ فوریه ادامه خواهد یافت و طبق اعلام خانه حراج ساتبیز، امکان خرید الماس با استفاده از رمزارز نیز وجود دارد.

سال گذشته نیز یک الماس ۱۰۱ قیراطی به مزایده گذاشته شد که پس از فروش، به گران ترین جواهر خریداری شده تا آن زمان توسط رمزارز بدل شد.

این الماس گلابی شکل به قیمت ۱۲/۳ میلیون دلار فروخته شد. برگزارکنندگان مزایده اعلام کرده بودند علاوه بر شیوه های سنتی، امکان خرید الماس با استفاده از بیت کوین و اتریوم هم وجود دارد. ساتبیز اعلام نکرد از کدام یک از این دو نوع رمزارز برای خرید الماس استفاده شده بود.

مدتی است که تعدادی از خانه های حراج پذیرای رمزارزها برای فروش اجناس گران قیمت خود شده اند، از جمله آثار نقاشی و NFT ها، توکن هایی مبتنی بر فناوری بلاک چین که استقبال فزاینده ای از آن ها برای انتقال مالکیت آثار هنری و کالاهای دیجیتال شده است. چارلز استوارت، مدیر خانه حراج ساتبیز چندی قبل، NFT ها و رمزارزها را رونق بخش بازار آثار هنری عنوان کرده بود.

منبع: روزیاتو

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خانه حراج ساتبیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۶۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب

محمد فرهاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی جلسه‌ای که با زندیان نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس برگزار شد، قرار است اجرای چهار کیلومتر لوله کشی انتقال آب آشامیدنی از مجتمع قشلاق به توپ آغاج انجام شود.

وی افزود: با این اقدام علاوه بر تأمین آب شهر توپ آغاج به طور کامل، آب شرب روستاهای چغور قشلاق، سید حسین، کهیل، حسین آباد، بیانلو، شیرین بلاغ و قراجلو نیز تأمین خواهد شد.

وی تصریح کرد: اجرای تصفیه خانه بخش چنگ الماس از محل سد تالوار نیز در دستور کار است که پس از اجرای آن آب آشامیدنی روستاهای بخش چنگ الماس به طور کامل و پایدار تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: تأمین موقت آب آشامیدنی روستاهای بخش چنگ الماس (حسن تیمور، زینل، چپغلو، جعفرآباد، چنگ الماس، فتح آباد، همایون) از طریق چاه عمیق در روستای چولجه که مطالعات آن به زودی آغاز شده انجام خواهد شد؛ ضمن اینکه با احداث چاه عمیق روستای گل تپه طغامین، آب مورد نیاز این روستا و روستای آغبلاغ به مرحله اجرا می‌رسد.

فرهاد اضافه کرد: از طریق مجتمع اوباتو آب شرب روستاهای کچه گنبد، کوتان، قزلبلاغ، خوشمقام، جعفر آباد تأمین و عملیات اجرایی آن در نیمه نخست سال جاری آغاز می‌شود.

کد خبر 6094467

دیگر خبرها

  • منش طلبگی | الماس گرانبهای روحانیت
  • شناسایی قاتل کشتی تایتانیک در یک عکس ۱۱۲ ساله
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • شناسایی قاتل کشتی تایتانیک در یک عکس 112 ساله (+عکس)
  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • استخراج الماس از گل صدتومانی + عکس
  • استخراج الماس از گل صدتومانی
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد