Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین محمد قدوسی با اشاره به اینکه زیارت جامعه کبیره از مهمترین یادگاری های امام هادی(ع) است، گفت: یکی از فعالیت های مهم امام در آن دوران آماده کردن شیعیان برای دوران عصر انتظار و غیبت حضرت مهدی (عج) بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد قدوسی در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن تسلیت شهادت امام هادی(ع) به دوران زندگی این امام اشاره کرد و اظهار داشت:متوکل به دلیل کینه ای که از اهلبیت(ع) داشت امام هادی(ع) را بسیار شکنجه می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: امام هادی(ع) در دوران زندگی خود مخصوصا در زمان شکنجه ، کرامت بسیاری از خود نشان می داد.
این کارشناس مسائل دینی بیان داشت:با توجه به اینکه دشمنان اولیای الهی ، کرامات بسیاری از اهلبیت(ع) می دیدند اما بازهم حب دنیا نمی گذاشت آنها نور و روشنایی و حقیقت را ببینند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امام بسیار تحت نظر بود و متوکل امام را از مدینه به سامرا آورده بود اما به فعالیت های روشنگرانه خود ادامه می داد .
این استاد دانشگاه با اشاره به برخی از فعالیت های مهم امام هادی(ع) در آن دوران، گفت: یکی از فعالیت های مهم امام در آن دوران آماده کردن شیعیان برای دوران عصر انتظار و غیبت حضرت مهدی (عج) بود.
وی خاطرنشان کرد: امام هادی(ع) شبکه ای از وکلا و نمایندگان خود را سامان دادند تا این افراد بتوانند در شهرهای مختلف دنیای اسلام، ضمن پاسخ دادن به پرسش های مردم و جمع آوری وجوهات، آنان را با شرایط عدم حضور فیزیکی امام معصوم (ع) آشنا کنند.
حجت الاسلام قدوسی ابراز داشت: زیارت جامعه کبیره از مهمترین یادگاری های امام هادی(ع) است. این زیارت دارای سند بسیار معتبر و صحیح است و از نظر محتوا، فصاحت و بلاغت، در اوج متون دینی قرار دارد.
این پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان داشت: علمای اسلام، شرح های متعددی به زبان فارسی و عربی بر آن نوشته اند تا مضامین عالی و فرازهای حیرت انگیز آن را تفسیر و تشریح کنند. از این رو شایسته است تا مؤمنان در زیارت کردن ائمه معصومین (ع) توجه و عنایت بیشتری به این زیارت داشته باشند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام هادی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه

دریافت 28 MB کد خبر 6093575

دیگر خبرها

  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • تحولات جامعه به دست معلمان رقم می‌خورد
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب