Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - احمدرضا بهرامی گفت: از ابتدای امسال تا کنون در دادگاه‌ها و اجرای احکام چهارمحال و بختیاری، حدود ۲۰۶ هزار و ۸۳۰ پرونده وارد دادگستری شده که ۲۰۴ هزار و ۲۵۰ پرونده مختومه شده است.

در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۸۲ هزار و ۳۰۴ پرونده وارد و ۱۸۵ هزار پرونده نیز مختومه است که با افزایش چشم‌گیری در این آمار مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

مردم نباید به شرکت‌هایی که سود‌های بالا و نامتعارف می‌دهند اعتماد کنند

از ابتدای امسال تا کنون، ۵۲ هزار و ۷۲۲ فقره پرونده وارد و ۵۲ هزار و ۸۹ پرونده نیز مختومه شده که از این آمار حدود ۱۱ هزار و ۳۶۵ مورد پرونده در شورای حل اختلاف به صلح و سازش طرفین منجر شده است که از جمله آن‌ها سه پرونده قتل بوده که با صلح خاتمه پیدا کرد.

در ۱۰ ماهه نخست امسال، ۸۸ درصد ابلاغ پرونده‌های قضایی به‌صورت الکترونیکی و بدون مراجعه مامور به منزل افراد انجام شده که این موضوع نیز برای رعایت امانت و کیفیت ابلاغ و رعایت اطمینان بسیار مهم است.

پارسال، حدود ۸۴ درصد از ابلاغات به صورت الکترونیکی انجام می‌شد که حدود چهار درصد افزایش داشته است.

همچنین در طرح دادرسی الکترونیکی که در استان اجرا می‌شود افراد در دادگاه حاضر نمی‌شوند، بلکه با استفاده از فضای مجازی ارائه مطالب در دادگاه امکان‌پذیر است که این موضوع نیز اغلب برای زندانیان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این طرح حدود پنج هزار و  ۸۰۰ مورد از دادرسی زندانیان به صورت الکترونیکی انجام شده است.

پارسال متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها، ۱۲۱ روز بوده که امسال این مدت به ۹۶ روز کاهش پیدا کرده همچنین تعداد پرونده‌های معوق در ۱۰ ماهه نخست پارسال حدود ۴۴۳۲مورد بوده که امسال به دو هزار و ۱۴۴ مورد رسید و حدود ۵۲ درصد کاهش یافته است.

در خصوص زندانیان نیز اقدامات مناسبی انجام شده است و تاکنون حدود چهار ۴۲۸۰ مورد مرخصی در مناسبت‌های مختلف به زندانیان اعطا و همچنین ۱۱۷ مورد پابند الکترونیکی نیز به زندانیان واگذار شده است.

مردم چهارمحال و بختیاری تمایل زیادی برای نگهداری سلاح دارند، البته برخی افراد مانند عشایر کوچرو در استان به نگهداری سلاح نیازمند هستند، اما در برخی مواقع دامنه نگهداری از سلاح به استفاده‌های نامتعارف مانند شکار حیوانات حفاظت شده، نزاع‌های دسته جمعی، تهدید دیگران و مراسماتی مانند عروسی و عزا وارد می‌شود که این موارد ایجاد رعب و وحشت را در پی دارد و به همین دلیل در حیطه استفاده صحیح از سلاح فرهنگ‌سازی توسط ریش سفیدان ضروری است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اجرای احکام دادگستری پرونده مختومه ابلاغ الکترونیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: حاج عبدالعلی ملکپور پدر شهید محمد ملکپور به لقا الله پیوست.

وی افزود: مراسم تشیع و خاکسپاری وی امروز شنبه ۸ اردیبهشت در آرامستان شهر نقنه برگزار شد.

بیشتر بخوانید

تشییع و خاکسپاری ۸ شهید گمنام در چهارمحال و بختیاری

گفتنی است: محمد ملکپور یکــم بهمن،۱۳۳۷ در شهرستان بروجن به دنیا آمد. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند و سال ۱۳۵۹ ازدواج و صاحب یک دختر شد. به عنوان پاســدار در جبهه حضور یافت و نهم شهریور،۱۳۶۰ با سمت مســئول آموزش در بستان بر اثر اصابت گلوله به ســر، شهید شد. مزار او در گلستان شهدای شهر نقنه زادگاهش قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • ابلاغ مقررات تسهیل صدور پروانه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری