Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمدرضا غیاثی گفت: یکی از راه هایی که امام هادی علیه السلام در مقابل ما گذاشته اند و فداکارانه این درس را به همه ما داده اند، حفظ خط امامت و ولایت است؛ چرا که دشمن به شدت در فکر آسیب رساندن به خط امامت بود و امام مهدی(عج) باید از دیده ها غایب می شدند و امام هادی علیه السلام زمینه ساز این غیبت بود تا جامعه دچار خلا نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد رضا غیاثی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت شهادت امام هادی علیه السلام گفت: امام هادی علیه السلام در شرایط بسیار حساس سکان امامت را به عهده گرفت و هدایت جوامع بشری را عهده دار شد.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: در جای جای زندگی این امام بزرگوار، نکات بسیار بزرگ و برجسته ای همانند زندگی سایر ائمه معصومین علیه السلام وجود دارد که برای همه ما بس است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: یکی از راه هایی که امام هادی علیه السلام در مقابل ما گذاشته اند و فداکارانه این درس را به همه ما داده اند، حفظ خط امامت و ولایت است؛ چرا که دشمن به شدت در فکر آسیب رساندن به خط امامت بود و امام مهدی(عج) باید از دیده ها غایب می شدند و امام هادی علیه السلام زمینه ساز این غیبت بود تا جامعه دچار خلا نشود.

وی بیان کرد: زمانی که کسانی خدمت امام هادی علیه السلام مشرف می شدند و سوالات و نامه ای را داشتند؛ ایشان، سوالات و نامه ها را از پشت پرده دریافت و پاسخ آنها را از پشت پرده می دادند و یا عنوان می کردند که به فلان فرد مراجعه کنید تا جواب شما را بدهد و با این عمل می خواستند به شیعیان بفهمانند که شیعه در آینده نزدیک با غیبت مواجه می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین غیاثی ابراز کرد: یکی دیگر از کارهای ارزشمند امام هادی علیه السلام، مبارزه با خرافات بود؛ خانمی به نام زینب، مشهور به زینب کذابه بود که اعلام کرده بود که من دختر علی و خواهر حسین علیه السلام هستم و عمر من طولانی شده و مردم خیال کرده اند که من از دنیا رفته اند در حالی که از دنیا نرفته ام و با این ادعا مردم را دور خود جمع کرده بود.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: خبر به متوکل رسید و او به امام هادی علیه السلام عنوان کرد که چنین مسئله ای وجود دارد؛ امام علیه السلام حاضر شد و فرمود: این دروغگو است و زینب سلام الله علیها در فلان سال وفات کرده است. متوکل پرسید : آیا غیر از این، دلیلی برای دروغگو بودن هست؟ امام علیه السلام فرمود: بله و آن این است که گوشت فرزندان فاطمه سلام الله علیها بر درندگان حرام است. تو این زن را به قفس درندگان بینداز تا معلوم شود که دروغ می گوید.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: متوکل خواست او را در قفس بیندازد، او گفت: این آقا می خواهد مرا به کشتن بدهد، یک نفر دیگر را آزمایش کنید. برخی از دشمنان امام علیه السلام به متوکل پیشنهاد کردند که خود امام علیه السلام داخل قفس برود؛ متوکل به امام عرض کرد: آیا می شود خود شما داخل قفس بروید؟! نردبانی آوردند و امام علیه السلام داخل قفس رفت و در داخل قفس شش شیر درنده بود. وقتی امام علیه السلام داخل شد شیرها آمدند و در برابر امام علیه السلام خوابیدند و امام علیه السلام آنها را نوازش کرد و با دست اشاره می کرد و هر شیری به کناری می رفت.

وی افزود: وزیر متوکل به او گفت : زود او را از داخل قفس بیرون بیاور و گرنه آبروی ما می رود. متوکل از امام هادی علیه السلام خواست که بیرون بیاید و امام علیه السلام بیرون آمد؛ امام فرمود: هر کس می گوید فرزند فاطمه (سلام الله علیها) است داخل شود. متوکل به آن زن گفت: داخل شو. آن زن گفت: من دروغ می گفتم و احتیاج، مرا به این کار وا داشت و مادر متوکل شفاعت کرد و آن زن از مرگ نجات یافت.

حجت الاسلام و المسلمین غیاثی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات ارزشمند امام هادی علیه السلام مبارزه با ظلم و ستم بود، اظهار کرد: این امام همام قاطعانه با ظلم، ظالمین و متوکل عباسی مبارزه می کرد؛ شبی امام هادی را دستگیر و در مجلس شرابف متوکل عباسی امام را کنار خود نشاند و تعارف مستانه ای کرد که باید شراب بخوری، امام فرمود" گوشت و خون من با چنین چیزی آمیخته نشده است، مرا معذور بدار!".

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: متوکل عباسی دست برنداشت و گفت: پس شعری برای من بخوان! امام فرمود: من شعر کم از بردارم. گفت" باید بخوانی، آن قدر اصرار کرد که حضرت این ابیات را که (منسوب به جدشان امیرالمؤمنین، علی (علیه‌السلام) است)، در آن مجلس خواند".

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام هادی علیه السلام امام علیه السلام خط امامت داخل قفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درباره مبارزه با آفت سفیدبالک توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایسنا،‌ علی محمد مختاری اظهار کرد: افزایش شهرنشینی و رشد جمعیت در کلان شهرهایی نظیر تهران و وجود آلودگی‌های زیست محیطی در این کلان شهرها، نیاز به فضای سبز و گسترش آن را به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر در کاهش آلاینده ها مطرح می کند.

وی افزود:  آفات و بیماریها یکی از عوامل خسارت برای فضای سبز شهری هستند که در صورت عدم کنترل می توانند سالانه خسارت جبران ناپذیری را وارد سازند. از این رو یکی از مسائل پر اهمیت در حوزه نگهداری و حفظ فضای سبز شهری حفاظت از گیاهان در برابر خسارت آفات و بیماریها است که یکی از چالش های حائز اهمیت برای دست اندرکاران فضای سبز شهری است. سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران در راستای حفاظت از محیط زیست و درختان در برابر آفات و بیماریهای موجود ، اقدام به انجام مدیریت تلفیقی با آفات و بیماریها (IPM) نموده که مقابله با آفات و بیماری‌ها تنها از طریق مبارزه تلفیقی و مکانیکی و بیولوژیکی انجام می پذیرد و در موارد حساس از سموم گیاهی استفاده می‌شود که برای عموم شهروندان و محیط زیست مضر نباشد.

وی با تاکید بر اینکه سال های اخیر به دلیل افزایش بیماریهای ناشی از آلودگی‌ها، گرم شدن کره زمین، نبود زمستان های سرد تا حد زیادی بیماری های موجود در فضای سبز را افزایش داده است، ادامه داد: بیماری‌های مهمی همچون سفیدک ها، شانکرها و آفاتی همانند سفید بالک، سوسک برگ خوار نارون پسیل، زیتون سوسک چوبخوار و پوستخوار، شته و.... در این کلان شهر شیوع یافته اند که با انجام اقدامات تلفیقی مهار و تحت کنترل قرار میگیرند.

مختاری در ادامه برخی از آفات و بیماریهای شایع در فضای سبز شهر تهران را معرفی کرد و گفت: سفید بالک ها علائمی در زیر برگها و اطراف رگبرگها گیاه میزبان (توت زیتون) هستند و از شیره گیاه مکیده و از خود ماده چسبناک عسلک بجا می گذارند.

بنا براعلام سایت شهر، وی درخصوص روش‌های مبارزه با سفید بالک‌ها هم تصریح کرد: این کار دو روش دارد؛ مکانیکی و زراعی و از طریق پایش مستمر با نصب کارت و نوارهای زرد، آبشویی مستمر و منظم، روغن پاشی بهاره، حذف و امحاء پاجوش‌ها و تنه جوش ها و سرشاخه های آلوده، تغذیه و کوددهی و مواردی از این دست انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • دستگیری سارقان و کشف ۱۹ فقره سرقت در خرم آباد
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث