Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@13:51:46 GMT

فراخوان ۶ روزه برای سفر دانشگاهیان فارس به عتبات

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۶۹۶۸

فراخوان ۶ روزه برای سفر دانشگاهیان فارس به عتبات

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حمید مقامی اظهار کرد: متقاضیان برای اعزام باید دو دوز واکسن را دریافت و تست پی‌سی آر آن‌ها قبل از اعزام منفی باشد و همچنین دانشجویانی هم که در دوره قبل ثبت نام کرده اما به دلیل کرونا اعزام آنها لغو شد برای اعزام مجدداً ثبت نام کنند.

او با اشاره به آغاز ثبت نام جامعه دانشگاهیان در بیست و دومین دوره عتبات گفت: متقاضیان می‌توانند از ۱۴ بهمن ماه امسال به مدت ۶ روز با مراجعه به دفاتر نهاد دانشگاه‌های استان و یا از طریق آدرس اینترنتی https://samaneh.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

labbayk.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس همچنین با اشاره به اینکه بیست ودومین دوره عتبات پس از دوسال وقفه به دلیل همه گیری کرونا از بهمن ماه ثبت نام آن مجدداً شروع شده است، افزود: اعزام جامعه دانشگاهیان به عتبات در یک دوره ۴۰ روزه برای تمام دانشجویان، اساتید و همچنین کارکنان در نظر گرفته شده که نخستین اعزام با دانشجویان دختر مجرد به همراه اساتید ازیکم تا بیستم اسفند ماه امسال آغاز خواهد شد.

مقامی ادامه داد: بر اساس برنامه زمان بندی؛ اعزام دانشجویان پسر، کارکنان مجموعه دانشگاه و همچنین دانشجویان متاهل از ۲۱ اسفند تا فروردین سال آینده ادامه دارد.

او با بیان اینکه برنامه سفر کاروان‌ها درقالب هوایی و زمینی تعریف شده که هر کدام به دو نوع خدمت درجه یک ودو ثبت نام انجام می‌شود، افزود: کاروان‌های زمینی به محض دریافت مجوز از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و بازگشایی مرزها سفر معنوی زمان دقیق اعزام اعلام می‌شود.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس تاکید کرد: با تدابیر حجت‌الاسلام رستمی، رئیس دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور متقاضیانی که امکان برخورداری از هزینه‌های سفر هوایی و زمینی درجه الف را نداشته باشند یک بسته ارازن قیمت طراحی شده که تمام دلدادگان ائمه اطهار بتوانند در این سفر معنوی شرکت داشته باشند.

پرداخت وام دانشجویی برای سفر به عتبات

معاون سیاسی و فرهنگی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس نیز از ارائه تسهیلات برای متقاضیان خبر داد و گفت: با تدابیر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با همکاری بانک‌های عامل ملت وام‌هایی برای دانشجویان متقاضی به سفرعتبات در نظر گرفته شده که آنان با مراجعه به دفاتر نهاد می‌توانند از جزییات این طرح مطلع شوند.

حجت‌الاسلام مرتضی کوهی اظهار کرد: مبلغ تسهیلات برای سفرهای هوایی۶ میلیون تومان و سفرهای زمینی نیز ۳میلیون تومان است که بعد از قطعی شدن ثبت نام؛ اطلاعات زائران به صندوق رفاه و بانک ملت ارسال می‌شود و زائران می‌توانند براساس شرایط تسهیلات را دریافت کنند.

او ادامه داد: بر اساس آمارهای کشوری کاروان‌ها برای ۶ هزار زائر ظرفیت در نظر گرفته شده که در صورت استقبال متقاضیان ظرفیت هر کاروان افزایش می‌یابد. کوهی هزینه خروج از کشور را ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: پرداخت این هزینه بر عهده خود زائر خواهد بود.

معاون سیاسی وفرهنگی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس خاطرنشان کرد: مدت سفر سه شب اقامت در نجف اشرف، سه شب اقامت در کربلای معلی و یک شب نیز در کاظمین است و برای زیارت ائمه در سامرا نیز زیارت به صورت عبوری خواهد بود و در مجموع در سفرهای هوایی مدت اعزام ۷ روز و در سفرهای زمینی ۸ تا ۹ روز طول پیش بینی شده است.

کد خبر 5417198

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز حمید مقامی عتبات عالیات دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بارش برف شیوع کرونا عکس استانها ایلام جشنواره فیلم فجر همدان تبریز ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مقام معلمان در سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، در این برنامه امام جمعه سپیدان با همکاری فرمانداری و ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان و با حضور روسای اداره‌ها و جمعی از پاسداران به صورت نمادین در چند مدارس شهر اردکان حضور یافته و روز معلم را گرامی داشتند.

در این مراسم مسئولان با اهدای شاخه گل به آموزگاران و دبیران آموزشگاه، از مقام شامخ معلم تقدیر کردند.

شهرستان سپیدان در شمال غربی فارس و در فاصله ۷۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • واکنش معاون رئیسی به پذیرش دانشگاهیان آمریکایی
  • تجلیل از مقام معلمان در سپیدان
  • تعداد دفاتر تقریب به ۳۵ دفتر در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور رسیده است
  • فعالیت ۳۵ دفتر تقریب مذاهب در دفاتر تلفیقی دانشگاه آزاد
  • تجلیل از مقام معلمان در بوانات
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • رفتار آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین حقیقت حقوق بشر آنها را روشن کرد
  • اعزام دانشجویان عمره گزار به عمره مفرده
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است