Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: ۱۰ تا ۲۰ درصد سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در قالب مدل افزایش سرمایه از طریق صرف سهام تا پایان بهمن واگذار می شود

حسین قربان زاده توضیحاتی درباره روند خصوصی سازی دو تیم استقلال و پرسپولیس ارائه داد.

به گزارش طرفداری و به نقل از فارس،‌ واگذاری دو باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس از سال 1382 مطرح است، اما هر بار به دلایل مختلف واگذار نشده است، از مهمترین موانع واگذاری دو باشگاه عدم ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده و نیز ارزش گذاری دارایی غیر مشهود یا برند دوباشگاه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس ایران اعلام کرد که صورت‌های مالی حسابرسی شده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ارائه شده و به احتمال زیاد تا پایان بهمن قیمت سهام این دو باشگاه مشخص خواهد شد.

حسین قربان زاده، رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی، ضمن تشریح فرایند واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، در مورد ترکیب سهامداری این دو باشگاه بعد از واگذاری توضیحاتی ارائه کرد و گفت:

هر شرکتی می‌تواند برای این منظور وارد مذاکره شود.

قربان زاده با تاکید بر اینکه ۱۰ تا ۲۰ درصد باشگاه ها در قالب مدل افزایش سرمایه از طریق صرف سهام تا پایان بهمن واگذار می شود، عنوان کرد:

گام سوم نیز تزریق منابع مالی به این دو باشگاه و عبور از بحرانی است که این دو باشگاه دارند. از طریق این مدل، به جای اینکه پول به خزانه دولت واریز شود، به خود باشگاه ها وارد و اندوخته می شود. 

قربان زاده در ادامه در مورد ترکیب سهامداری دو باشگاه بعد از واگذاری نیز توضیح داد:

این ترکیب بعد از مشارکت مردم در افزایش سرمایه تدبیر می‌شود، جلساتی درمورد اینکه سهم دولت و سهم سهامدار عمده‌ای که می‌تواند در قالب یک مزایده بلوکی از سهام باشگاه را خریداری کند چه میزان است نیز برگزار می شود و پیشنهادات متعددی وجود دارد، از جمله اینکه شرکت‌های مختلف بورسی و غیربورسی یک صندلی هیات مدیره یا دو سهمیه هیات مدیره یا بیشتر از سهام باشگاه را خریداری کنند. در کنار آن نیز مدل وزارت رفاه درمورد تعاونی سهامی عام نیز مورد بررسی است. همچنین کارکنان وزارت ورزش و پیش کسوتان دو باشگاه می توانند به عنوان بخشی از سهامداران باشند.

اخبار داغ 

این زن روی تتلو را کم کرد! / سارا سبات کیست؟ + عکس درگیری مجازی کنعانی زادگان و امیرحسین صادقی برخورد سرد علی کریمی با عزیز خادم در حاشیه دیدار سرخابی ها و ستارگان تیم ملی ارلینگ هالند: می شنوید؟ صدای بازگشت من است! پنالتی از دست رفته کریستیانو رونالدو مقابل میدلزبرو (منچستریونایتد 0-0 میدلزبرو)

منبع: طرفداری

کلیدواژه: استقلال و پرسپولیس تا پایان بهمن دو باشگاه قربان زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۶۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه جوان نوشت: خاطرات خوبی از واگذاری تیم‌های ریشه‌دار نداریم. اما حالا با وجود تمام سروصدا‌ها و «به‌به» و «چه‌چه» کردن‌های آقایان کت‌وشلوارپوش ورزش بابت این واگذاری (که هنوز هم نمی‌دانیم چگونه چند ساعته انجام شد!) باید خیلی سخت نگران آینده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باشیم.

یکی از شرایط واگذاری سرخابی‌ها، اهلیت مالکان جدید سرخابی‌ها بود، مسئله‌ای که نوع نگاه و برخورد مالکان جدید دو باشگاه در همین چند روز اول آن را زیر سؤال می‌برد؛ اینکه یکی از تغییر شهر حرف به میان آورد و دیگری از تغییر نام صحبت کند، حتی اگر تکذیب هم شود، نشان از این واقعیت تلخ دارد که مالکان جدید سرخابی‌های پایتخت نه‌تن‌ها کوچک‌ترین شناختی نسبت به فوتبال باشگاهی نداشته و ندارند که بدتر از آن اصلاً متوجه نیستند چگونه باید با ظرفیت مردمی این دو باشگاه روبه‌رو شوند.

هنوز جوهر مهر واگذاری خشک نشده که یکی از مالکان تقاضای غیرحرفه‌ای خرید تمام بلیط‌های بازی را می‌کند. یا خبر می‌رسد که مالک آن تیم دیگر در ردیف شرکت‌های تحریمی است. درست است که چنین مواردی خیلی زود تکذیب شد، اما با توجه به اینکه همیشه گفته‌اند: «تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها» نشان از آن دارد که واگذاری سرخابی‌های پایتخت به کنسرسیوم بانکی و هلدینگ پتروشیمی مانند بسیاری دیگر از طرح‌ها و برنامه‌ها بدون مطالعه و صرفاً برای از سر بازکردن کار بوده است. آقایان فقط می‌خواستند واگذاری این دو تیم در کارنامه عملکرد خودشان ثبت شود.

پرسپولیس و استقلال تیم‌های تهران هستند با خیل عظیمی از هواداران، در این شکی نیست که این دو تیم در جای‌جای ایران علاقه‌مند دارند، اما هیچگاه نباید فراموش کنیم سرخابی‌ها تیم‌های پایتخت هستند، خاستگاهشان تهران بوده و در پایتخت هم باید بمانند. شوخی این ادعا هم قشنگ نیست که پرسپولیس به مشهد برود یا اینکه نام استقلال اول تغییر کند و بعد از آن شهرش هم عوض شود، چون خواهند گفت: «استقلال خلیج فارس» در تهران چه می‌کند؟

این موارد طی همین یکی، دو روز رخ داده و همه فقط نظاره‌گر بوده‌اند. مواردی که امروز تکذیب می‌شوند، اما باید نگران تکرار شدن آن‌ها و در نهایت به وقوع پیوستن‌شان باشیم. واقعیت این است که جامعه فوتبال از پیشکسوتان گرفته تا هواداران دو باشگاه هنوز این واگذاری را درک نکرده‌اند و به این مسئله با شک و تردید نگاه می‌کنند. این را می‌توان از میان حرف‌ها و اظهارنظر‌های آنان متوجه شد. واقعیت این است که. این زنگ خطر خیلی زود با خبر‌هایی که از نوع نگاه مالکان جدید آن‌ها به گوش می‌سد، به صدا درآمده، اما آیا کسی هست که صدای این زنگ را بشنود؟

دیگر خبرها

  • انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت
  • هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • ادعای دقیقی: شهرداری قزوین سهام‌دار پرسپولیس شد!
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس