Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@00:26:40 GMT

لوازم خانگی چند؟

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۷۲۴۴

گزارش‌های میدانی در روزهای اخیر از بازار لوازم خانگی حاکی از جولان برندهای ترک، آلمانی، ایتالیایی و حتی به صورت محدود برندهای آمریکایی و انگلیسی، در کنار برندهای کره‌ای در بازار لوازم خانگی و افت قیمت برخی برندهای خارجی قاچاق است.

به گزارش ایسنا، بازار لوازم خانگی خلوت است و مغازه‌داران هم تمام تلاششان را می‌کنند که شما خرید کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریبا همه فروشندگان هشدار می‌دهند که اسفند ماه گرانی است و بهتر است همین حالا خرید کنید.

برخی فروشندگان همچنین از کاهش قیمت لوازم خانگی خارجی طی هفته‌های اخیر خبر می‌دهند: «خارجی‌ها اخیرا ارزون تر شده، اما داخلی‌ها تغییری نکردن. البته بار خارجی جدید بیاد گرون‌تره».

نکته دیگر اما تنوع برندهای خارجی در زمان ممنوعیت واردات است. حالا دیگر موضوع فقط برندهای کره‌ای نیست، بلکه برندهای ترک، آلمانی، ایتالیایی و حتی آمریکایی و انگلیسی،  هرچند محدودتر، به چشم می‌خورد. اما آنچه کیفیت خرید مصرف کننده را تهدید می‌کند احتمال فروش کالای تقلبی با درج برندهای معروف و همچنین وجود شرکت‌های گارانتی است که در زمان ممنوعیت بدون مجوز ارگان خاصی کالاهای قاچاق را ضمانت می‌کنند و مصرف کننده در صورت بروز مشکل از سوی این شرکت‌ها امکان شکایت و پیگیری مطلوب را نخواهد داشت.

البته قاعدتا مغازه‌داران نمی‌توانند همه این ماجرا را برای خریدار توضیح دهند. برای مثال یکی از آن‌ها می‌گوید: «شرکت‌های ضمانت کننده برای اینکه بتونن کار کنن، معمولا پاسخگو هستن. معمولا هم از اتحادیه مجوز می‌گیرن. علاوه بر این معمولا جنس خارجی به این زودی دچار مشکل نمی‌شه».

بعضی برندها در زمان ممنوعیت ترخیص شدند!

اما یکی دیگر از فروشندگان که بیشتر تبلیغ کالاهای آلمانی را می‌کند این موضوع را به گردن مصرف کننده می‌اندازد: «بستگی داره خودت چه گارانتی بگیری، اگر دنبال گارانتی ارزون باشی ممکنه به مشکل بخوری. اما اگر گارانتی اصلی بگیری خیالت راحته».

این اظهار نظر از آن جایی مهم می‌شود که فروشنده دیگری هم از فروش کالاهای جدید پر سر و صدای بوش با گارانتی اصلی خبر می‌دهد که تلاش برای ترخیص ۴۲۰ کانتینر از آن در زمان ممنوعیت بارها خبرساز شد. او حتی می‌گوید که کالاهای این برند در سال‌های اخیر و بعد از ممنوعیت ترخیص شده‌اند: «بعضی از محموله‌های بوش، برند ترک بکو و برند انگلیسی کنوود بعد از ممنوعیت ترخیص شدند و بخاطر همین برندهای آلمانی و حتی ترک بیشتر قابل اعتماد هستن. بیشتر کالای تقلبی و کالاهای چینی به اسم برندهای معروف کره‌ای فروخته می‌شن و برای خرید اون‌ها بیشتر باید مراقب باشین.»

جدیدترین قیمت لوازم خانگی در بازار

یخچال و فریزر ساید خارجی از ۴۴ تا ۱۱۰ میلیون تومان و ایرانی‌ها متوسط ۳۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. همچنین یخچال و فریزر پهن ایرانی که عمق آن معادل یخچال و فریزر سایدبای‌ساید است، حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.

لباسشویی خارجی هم از ۱۱ تا ۴۰ میلیون تومان و ایرانی از هفت تا حدود ۱۷ میلیون تومان قیمت دارد.

ماشین ظرفشویی خارجی نیز از ۱۳ تا حدود ۴۰ میلیون تومان و ایرانی ۱۱ تا حدود ۲۰ فروخته می‌شود.

قیمت اجاق گاز حدود شش تا ۱۲ میلیون تومان است و یکی از فروشندگان می‌گوید معمولا اجاق گازهای ارزان‌تر به صورت کارگاهی تولید می‌شوند و ممکن است استاندارد نباشند.

در این میان نکته جالب نزدیک بودن قیمت و حتی در مواردی ارزان‌تر بودن کالای خارجی به نسبت ایرانی است. بسیاری از فروشندگان هم توصیه می‌کنند که در این شرایط بهتر است برخی کالاها را خارجی بخرید: اگر ماشین لباسشویی و ظرفشویی ایرانی می‌شه ۳۰ میلیون تومن برو دنبال برند خارجی، ولی یخچال همون ایرانی بخر. کلا قیمت جنس ایرانی باید نصف قیمت خارجی باشه تا مردم بخرن.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: زمان ممنوعیت میلیون تومان لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۷۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هم اکنون در بازار آزاد ارز در میدان فردوسی تهران، معامله‌گران دلار را با قیمت ۶۱۵۰۰ از مردم خریداری می‌کنند و با قیمت ۶۲۵۰۰ تومان می‌فروشند.

معامله‌گران ارز می‌گویند نرخ ارز یک هفته است نزولی شده و بازار ارز از روند صعودی خارج شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد و ترس کاهش قیمت دلار، دارندگان ارزهای خانگی را روانه بازار کرده تا قبل از افت بیشتر قیمت‌ها اقدام به فروش کنند.

دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟

در همین حال در کانال‌های تلگرامی و در معاملات موسوم به فردایی، قیمت فروش دلار به ۶۱۴۰۰ تومان هم رسیده است.

فعالان بازار ارز با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار غیررسمی ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته است، پیش‌بینی کردند که همین روند کاهشی در هفته جاری ادامه داشته باشد.

کد خبر 847439 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌های ایرانی
  • چرا پخش سریال حشاشین پس از انتشار ممنوع شد؟/ ممیزی سریال‌های خارجی پسینی است
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • خرید شکلات تلخ بهتر است یا  شکلات شیرین؟
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت