Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@17:39:30 GMT

انواع روش های تصفیه آب صنعتی

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۷۳۹۲

انواع روش های تصفیه آب صنعتی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، تصفیه آب صنعتی به جهت تولید محصولات مختلف می‌تواند بر کیفیت محصولات تولیدی تأثیرات مثبت فوق‌العاده‌ای داشته باشد. از این‌رو بسیاری از صاحبان صنایع در جهت ارتقای کیفیت محصولات خود به دنبال تهیه دستگاه‎‌هایی کاربردی و مؤثر در فرآیند تصفیه آب صنعتی هستند. اما از آنجایی که در طی سال‌های اخیر و به دنبال گسترش فناوری‌های موجود در تصفیه آب، شاهد حضور دستگاه‌های متفاوت و روش‌های متفاوتی در زمینه‎‌ی تصفیه آب‌های صنعتی هستیم، نیاز است به واسطه‌ی آشنایی با متداول‌‎ترین روش‎‌هایی که در این راستا وجود دارد، مناسب‌‎ترین آن را برای تصفیه آب‌های کارخانه یا مرکز صنعتی خود برگزیده و راندمان کار خود را به شکل متفاوتی افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع روش‌های متدوال تصفیه آب‌های صنعتی

مراکز مختلف برای تولید محصولات خود به آب‌هایی با درصد خلوص مختلفی نیاز دارند که این موضوع سبب پیدایش روش‌های متفاوت تصفیه آب صنعتی شده است. در طی این روش‌‎‌ها آب‌های موجود در رودخانه‎‌ها، آب چاه، آب دریا از طریق دستگاه‌های متفاوتی به شیوه‌های مختلفی تصفیه خواهند شد. بنابراین تنها کافی است نوع صنایع، منبع آب مورد استفاده و در صد خلوص مورد نیاز آب مشخص شود تا بتوان از میان روش‌‎‌هایی که در ادامه به بررسی آن می‌‎‌پردازیم، بهترین گزینه یا بهترین دستگاه مورد استفاده را انتخاب کرد.

روش نانو فیلتراسیون

نانوفیلتراسیون همانند غشای یک سلول به شکل نیمه تراوا به عبور املاح و مواد موجود در آب می‌‎پردازد. این روش تصفیه را در واقع می‌توانیم حد واسطی بین روش اولترافیلتراسیون و RO بدانیم. چراکه در تصفیه اولترافیلتراسیون به نسبت تصفیه آب به روش نانوفیلتراسیون میزان املاح مصرفی بیشتر است. از طرفی نیز در فرآیند تصفیه آب صنعتی به روش RO که با دقت بالایی انجام می‌گیرد درصد خلوص آب به نسبت روش نانوفیلتراسیون به شکل قابل توجهی بیشتر خواهد بود.

همچنین در خصوص تصفیه آب با سیستم نانوفیلتراسیون باید عرض کنیم که غشای دستگاه آب شیرین کن مورد استفاده در این روش، از حفره‌های متفاوتی برخورداراست که درنتیجه توانایی عبور املاح به اندازه‌ی متفاوتی (مثلاً در ۰/۰۰۱ میکرون) را خواهد داشت. خوب است بدانید که غشای این دستگاه به شکل دولایه بوده که لایه اول به جهت حفاظت از دستگاه در برابر فشار آب وارد شده بر آن و لایه دوم که از تکنولوژی نانو با تولید عمر به نسبت بالایی تولید می‌شود، نقش مؤثری در جداسازی مواد زائد آب را خواهد داشت.

مزایای استفاده از روش نانوفیلتراسیون در تصفیه آب‌های صنعتی

استفاده از روش تصفیه آب صنعتی نانوفیلتراسیون که به روش NF نیز شناخته می‌شود، مزایای متعددی را در طیف بسیار گسترده‌ای، برای طبیعت و خود صنایع تولیدی می‌تواند فراهم آورد. از جمله برخی از این مزایا می‌توان به مواردی از قبیل: حذف گل و لای موجود در آب رودخانه‌‎‌ها و آب‌های دیگر منابع، امکان از بین بردن مواد آلی با وزنی برابر ۱۰۰۰ دالتون، ازبین بردن کاتیون‌های چند ظرفیتی تأثیرگذار در فرآیند تولید نظیر کلسیم و سولفات و آهن، حذف و یا کاهش میزان نمک موجود در آب و مناسب‎‌سازی آب برای مصارف کشاورزی، ایجاد پساب کمتر در مقابل آب شیرین کن صنعتی، عدم دخالت مواد شیمایی در فرآیند تصفیه آب و.... اشاره نمود.

قیمت دستگاه نانوفیلتراسیون

قیمت خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی نانوفیلتراسیون به دلیل تنوع تولیدات این محصول از لحاظ ابعاد و یا قطعات مورد استفاده در تولید آن متفاوت بوده و این قیمت زمانی مشخص می‌شود که مورد خاصی را از میان محصولات متعدد تولیدی که با این فناوری کار می‌کنند، انتخاب نمایید. اما به غیر از ابعاد و نوع قطعات مورد استفاده برخی موارد حاشیه‌ای نظیر قیمت دلار (به دلیل وارداتی وبدن برخی قطعات یا دستگاه‌‎ها)، نوع شرکت یا مرکز تولیدی نیز می‌توانند قیمت نهایی دستگاه را کنترل کنند.

تصفیه آب‌های صنعتی با سیستم RO

استفاده از تکنولوژی به روز RO یا سیستم اسمز معکوس یکی از روش‌های متداولی است که امروزه در فرآیند تولید محصولات متفاوتی نظیر دارو، آب شهری و آشامیدنی، تکونولوژی‌های زیستی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طی این روش تصفیه آب صنعتی، به واسطه‌ی غشای نیمه تراوای به کاررفته شده در دستگاه، آلاینده‌‎‌ها و موادی که می‌توانند در آب رسوب کنند و دیگر موادی که سبب ایجاد ناخالصی در آب می‌شوند حذف شده و درنهایت آبی شفاف و خالص از خروجی دستگاه خارج می‌شود.

عملکرد سیستم تصفیه آب RO

از آنجایی که گاهاً آلاینده‌های موجود در آب مورد استفاده، بسیار بالا هستند و ممکن است دستگاه تصفیه آب صنعتی RO با تجمع این آلاینده‌‎‌ها در پشت غشای نیمه تروا و کاهش توان عملکردی در تصفیه آب روبرو باشد، قبل از ورود آب به این سیستم، به واسطه‌ی فیلتر شنی و فیلتر کربنی، در طی فرآیند‎‌هایی به حذف آلاینده‌های درشت و یا معلق و همچنین حذف میکروارگانیسم‌های موجود در آب پرداخته می‌شود. پس از انجام اعمال لازم پیش از تصفیه، آب با فشار به واسطه‌ی پمپ‌های مخصوص به دستگاه اسمز معکوس وارد شده و پس از گذر از منافذ غشای دستگاه به درصد خلوص بسیار بالایی دست پیدا می‌کند.

مزایای استفاده از سیستم RO

استفاده از سیستم RO می‌تواند مزایای مؤثری چون: امکان تولید آب‎‌هایی بدون سرب و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایجی نظیر فشار خون و کم خونی، امکان حذف سدیم موجود در آب که مصرف بالای آن تأثیرات منفی برروی عملکرد کلیه و کبد برجای می‌‎گذارد و همچنین امکان حذف بسیاری از میکروارگانیسم‌های آلوده‌ای که بیماری‌های متعددی را در بزرگسالان و کودکان ایجاد می‌کنند، به همراه داشته باشد.

تصفیه آب به روش Electro dialysis Reverse

Electro dialysis Reverse یا به اختصار EDR به فرآیندی اطلاق می‌شود که در آن مواد موجود در آب به واسطه‌ی استفاده از انرژی برق حذف و یا جدا می‌شوند. عامل جداسازی املاح در این روش تصفیه آب صنعتی به کارگیری غشاهای کاتیونی و آنیونی بوده که در اثر عبور آب از روی آن‌ها، همواره موادی روی ممبرین رسوب خواهد کرد. به طوری که برای جلوگیری از تجمع این مواد برروی غشا، پس از هر ۱۵ دقیقه کار دستگاه آب شیرین کن، قطب‌های مثبت و منفی آن تعویض خواهند شد. که این عمل عامل جدایی مواد از روی ممبرین می‌‎باشد. یکی از موضوعاتی که در رابطه با استفاده از دستگاه تصفیه آب EDR می‌توان عنوان کرد، این است که در یک مرحله از انجام این تصفیه تنها نیمی از آلاینده‎‌ها قادر به حذف هستند. بنابراین درصورتیکه هدف رسیدن به درصد خلوص بالاتری باشد، می‌بایست آب دوباره از دستگاه عبور پیدا کند.

در صورتی که تمایل به استفاده از تصفیه آب صنعتی از طریق هریک از روش‌های مؤثر معرفی شده را دارید، می‌توانید به وبسایت شرکت تصفیه آب باران بهاری ابداع‌کننده اولین دستگاه تصفیه با سیستم RO به همت مهندس علی بخشعلی پدر علم تصفیه ایران، مراجعه نمایید. این شرکت که از تخصصی‌‎ترین مراکز خاورمیانه در زمینه‌‎ی تصفیه آب و فاضلاب است، با برخورداری از تجربه‎‌ی ۲۳ ساله در حیطه‌‎ی ساخت، طراحی، تولید، آموزش و تعمیر، امروزه از طریق آدرس اینترنتی https://springrain.co در خدمت شما تولیدکننندگان عزیز و متقاضیان خدمات تصفیه آب می‌‎باشد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5417232

منبع: مهر

کلیدواژه: تصفیه آب کسب و کار آب آشامیدنی کسب و کار دکوراسیون منزل بانک پارسیان لوازم خانگی خرید آنلاین گروه خودروسازی سایپا حق سنوات واحد صنعتی کاشت مو بورس جشن تولد سئو سایت فضای کسب و کار آتش نشانان تصفیه آب های صنعتی تصفیه آب صنعتی دستگاه تصفیه مورد استفاده ی استفاده موجود در آب واسطه ی ی تصفیه آب ی متفاوتی درصد خلوص روش تصفیه سیستم RO روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۷۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مزایده فروش ۱۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مجتبی قهرمانی اعلام کرد: در راستای اجرای دستورالعمل رئیس قوه قضاییه در خصوص ساماندهی فرآیند توقیف، انتقال نگهداری و ترخیص وسایل‌نقلیه و تأکید ایشان بر لزوم تعیین‌تکلیف وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های سراسر کشور با هدف حفظ حقوق شهروندی و حمایت از اموال و مالکیت شهروندان و بیت‌المال، مزایده فروش یکهزار و 366 دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ‌های استان هرمزگان برگزار می‌شود. علاوه بر خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی، تعداد قابل توجهی انواع کالاهای دیگر نیز در این مزایده فروخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: این مزایده در خصوص وسایل نقلیه موجود در پارکینگ‌های زرون، نود، قائم، یاسر، دریا و گامبرون شهر بندرعباس، پارکینگ شهرداری فین، پارکینگ بندرلنگه، پارکینگ‌های آنامیس و مکران شهرستان میناب، پارکینگ المهدی شهرستان جاسک و پارکینگ طاها شهرستان حاجی آباد به صورت حراج حضوری انجام می شود و عموم مردم می توانند، امروز و فردا، نهم و دهم اردیبهشت ماه 1403 از ساعت 8:30 تا 12 با مراجعه به این پارکینگ‌ها از جزئیات مزایده مطلع شوند و از وسایل نقلیه موجود بازدید کنند. در خصوص وسایل نقلیه موضوع این مزایده پس از طی مراحل قانونی، حکم قطعی قضایی صادر شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از تخریب و تضییع اموال توقیفی موجود در پارکینگ‌های استان تأکید کرد: دستگاه قضایی از هیچ کوششی برای حفاظت از اموال عمومی و خصوصی، فروگذار نخواهد کرد.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان
  • آغاز مزایده فروش ۱۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • کشف ۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان