Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@12:52:12 GMT

بخشی از منابع مالی ایران در ژاپن صرف حوزه سلامت شود

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۷۴۴۹

بخشی از منابع مالی ایران در ژاپن صرف حوزه سلامت شود

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، در دیدار «کازو توشی آیکاوا» سفیر ژاپن در ایران، خاطرنشان کرد: امروز دانشمندان و محققان ایرانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران از پیشرفت‌های ژاپن در محافل علمی سخن می‌گویند و این پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف پزشکی، عنوان می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند و بسیاری از نیازهای سلامت ایران را تأمین می‌کنیم و در دانش پزشکی، پیشرفت‌های خوبی داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشحالیم که ژاپن در دانش‌های بنیادی و جدید سلولی و علوم پایه، ژنتیک و بایوتکنولوژی پیشرفت‌های زیادی داشته و دانشمندان ما در این حوزه‌ها از ژاپن، به خوبی یاد می‌کنند چراکه ژاپن در این زمینه‌ها در دنیا، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وزیر بهداشت یادآور شد: با وجود اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه برخی کشورها علیه ایران اما این فراز و نشیب‌ها، در روابط بین ایران و ژاپن تأثیر چندانی نداشته است و دانشمندان و محققان ایرانی علاقه مند هستند که ارتباط خود با کشور ژاپن را حفظ و تقویت کنند.

عین اللهی عنوان کرد: اطمینان داریم که دولت و مردم ژاپن به دولت و مردم ایران علاقه ویژه ای دارند و ارتباط قلبی نزدیکی بین این دو کشور وجود دارد که یکی از نمونه‌های آن، کمک‌های ژاپن در مبارزه با کرونا بوده است.

وی تاکید کرد: تحریم‌های ناجوانمردانه علیه مردم ایران اعمال شده اما مراقب هستیم که این تحریم‌ها روی سلامت مردم تأثیری نداشته باشد، البته در بحران کرونا هم این تحریم‌ها ادامه دارد و کمک‌های ژاپن به ایران توانسته به مراقبت ما از سلامت مردم ایران کمک کند البته امیدواریم که بخشی از منابع مالی ایران در ژاپن آزاد و در حوزه سلامت صرف شود.

وزیر بهداشت گفت: امروز نه تنها مردم ایران بلکه مهاجرین از جمله افغانستانی‌ها را با آغوش باز پذیرایی می‌کنیم و تمام خدمات درمانی، بهداشتی و واکسیناسیون را ارائه و فکر می‌کنیم که در شرایط کرونا، کارهای انسانی در تاریخ ماندگار می‌شود.

عین اللهی خاطرنشان کرد: از کمک‌های ژاپن به ایران به ویژه در ایام کرونا تشکر می‌کنیم و امیدواریم که شاهد تقویت همکاری‌های علمی، دانشگاهی و انجام پروژه‌های مشترک علمی و تبادل استاد و دانشجو بین دو کشور باشیم.

وی ادامه داد: با همکاری ژاپن دو پروژه درمانی در دو بیمارستان آرش و امام حسین (ع) تهران از سال ۹۳ آغاز اما از سال ۹۶ متوقف شده و لازم است که این دو پروژه مجدداً فعال و تکمیل شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز همه ایرانی‌ها از ژاپن خاطرات خوبی دارند و امیدواریم که دوستی بین ایران و ژاپن ادامه داشته باشد و نشان دهیم که دو کشور می‌توانند روابط خوبی داشته باشند و در جهش علم و دانش دنیا، مؤثر باشند.

عین اللهی اظهار داشت: کرونا یک بحران تاریخی بود و در بحران‌ها و حوادث، کشورها کمک به همدیگر را مسئولیت خود می‌دانند. امروز در کشور ما مهاجرین افغان بدون دریافت کمک از هیچ مرجعی، از نظر خدمات مربوط به واکسیناسیون و درمانی را دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: در چند ماه اخیر واکسیناسیون کرونا در ایران تسریع شده و ۹۰ درصد از جمعیت هدف، یک دوز و حدود ۸۰ درصد نیز دو دوز واکسن خود را دریافت کرده اند. در حال حاضر مجموعه‌های مختلفی در ایران با پلتفرم‌های مختلف، واکسن‌های مؤثری تولید کرده اند و سفیر یا محققان ژاپن می‌توانند از این مجموعه‌ها بازدید کنند و لازم است که همکاری‌های دو کشور در این زمینه نیز ارتقا پیدا کند.

وزیر بهداشت گفت: پزشکان و دانشمندان ایرانی از تجهیزات پزشکی و تشخیصی ژاپنی، رضایت بسیار بالایی دارند. بسیاری از میکروسکوپ‌ها و دستگاه‌های مختلف تشخیصی مورد استفاده در چشم پزشکی در ایران، ساخت ژاپن است علیرغم اینکه تولیدات سایر کشورها هم وجود دارد اما ترجیح می‌دهیم که از تجهیزات ژاپنی استفاده کنیم و امیدواریم که این همکاری‌ها تقویت شود و ژاپن اجازه ندهد که محصولات دیگر جای محصولات ژاپنی را در ایران بگیرند.

عین اللهی خاطرنشان کرد: امیدواریم همکاری‌های مشترک بین ایران و ژاپن در حوزه‌های مختلف از جمله همکاری‌های علمی، برگزاری کنفرانس‌های مشترک علمی، تبادل تجهیزات پزشکی و تبادل استاد و دانشجو ارتقا یابد. همچنین علاقه مندیم که وزیر بهداشت ژاپن به ایران سفر کرده و از مرکز بهداشتی، درمانی، تحقیقاتی، آموزشی و صنایع داروسازی و تجهیزات پزشکی ایران بازدید کند تا زمینه‌های تقویت همکاری‌های مشترک، شناسایی و عملیاتی شود.

ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه پزشکی بین ایران و ژاپن وجود دارد

کازو توشی آیکاوا سفیر ژاپن در ایران نیز در این دیدار گفت: ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه پزشکی و درمانی بین ایران و ژاپن وجود دارد. یکی از نمونه‌های همکاری دانشگاهی بین دو کشور در حوزه بهداشت، مربوط به همکاری یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و دانشگاه کوموموتو ژاپن در مورد یک بیماری است که در غرب ژاپن، جنوب ایران و برخی کشورهای آمریکای جنوبی وجود دارد. حوزه‌های بیوتکنولوژی، علوم پایه، سلول‌های بنیادین و ژنتیک برای محافل علمی ژاپن اهمیت زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در ژاپن تا سه هفته پیش، مبتلایان روزانه کرونا دو رقمی و حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر بود اما الان این آمار بیشتر شده و به ۷۰ هزار نفر در روز رسیده است و مرگ و میر روزانه مردم ژاپن نیز حدود ۳۰ نفر است. ۸۰ درصد از مردم ژاپن معادل ۱۰۰ میلیون نفر تا کنون دو دُز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

سفیر ژاپن در ایران یادآور شد: سویه اُمیکرون بسیار مسری و دارای سرایت بسیار زیادی است و امیدواریم که همکاری‌های مان با ایران و سایر کشورها را در زمینه مبارزه با کرونا، گسترش دهیم. در ماه‌های گذشته، برخی تجهیزات پزشکی از جمله ام آر آی و سی تی اسکن را به استان‌های خراسان‌های شمالی و جنوبی و خوزستان اهدا کردیم.

آیکاوا تاکید کرد: در استان خوزستان بازدیدهایی داشتیم و منتظر نصب دستگاه ام آر آی بودند و مقدمات نصب این دستگاه را فراهم کرده بودند و تحت تأثیر این کار آنها قرار گرفتم همچنین به شدت تحت تأثیر تعهد و دانش پزشکی نیروهای بهداشتی و درمانی ایران به ویژه در بیماری کرونا قرار گرفتم.

سفیر ژاپن در ایران خاطرنشان کرد: برای ما مهم است که همکاری‌های مشترک با ایران را ادامه دهیم و گفتگوهای فشرده‌تری داشته باشیم. به تلاش‌ها و خدمات ایران برای کمک به مهاجرین افغانستانی در ایران، احترام می‌گذاریم. ایران و ژاپن ۲۰ سال است که در این زمینه با همدیگر همکاری دارند.

کد خبر 5417242

منبع: مهر

کلیدواژه: سفیر ژاپن در ایران بهرام عین اللهی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سویه اومیکرون کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا کووید 19 واکسیناسیون چاقی شیوع کرونا سرطان دیابت بهرام عین اللهی ستاد ملی مقابله با کرونا داروسازی سفیر ژاپن در ایران بین ایران و ژاپن تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت مردم ایران همکاری ها عین اللهی پیشرفت ها تحریم ها حوزه ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۷۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو

​مدیرعامل بانک صادرات ایران در نشست‌هایی جداگانه با مدیران عامل و مدیران ارشد دو خودروساز بزرگ کشور، برای استفاده از تجربیات تخصصی این بانک در تأمین مالی صنعت خودرو به هم‌اندیشی پرداختند. - اخبار بازار -

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، محسن سیفی در دیدار با محمدحسن محمد‌زاده، مدیرعامل شرکت ایران‌خودرودیزل و همچنین دیدار با علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران‌خودرو، ضمن تشریح توانمندی‌های این بانک در زمینه تجربه موفق همکاری و شیوه‌های تخصصی تأمین مالی صنعت خودرو کشور، برای توسعه همکاری و تحقق اهداف منویات مقام معظم رهبری در «جهش تولید با مشارکت مردم» و همچنین کمک به تعمیق داخلی‌سازی و افزایش تولید محصولات این شرکت‌ها اعلام آمادگی کرد.

او توسعه همکاری، تسریع و تسهیل ارائه خدمات مالی نقدی و غیرنقدی و تجربیات ویژه و الگوی موفق بانک برای حل مشکلات تأمین مالی زنجیره تأمین سایر خودروسازان و قطعه‌سازان کشور در بانک صادرات ایران را تشریح و تبیین و کمک به تولید با استفاده از ظرفیت‌های شعب داخلی و خارجی بانک را مورد تاکید قرار داد.

سیفی گفت: بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بانک‌های اصلی کشور، از سال‌های گذشته در کنار خودروسازان کشور بوده و اکثر خودروسازان کشور با بانک صادرات ایران تعامل مناسبی داشته و دارند.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با تاکید بر اینکه بدنه کارشناسی و ارکان بانک، تجربه و شناخت دقیقی از شرایط فعالیت خودروسازان کشور دارند، افزود: در بخش‌های اعتباری و طرح و برنامه بانک، برای طراحی محصولات ویژه، تجربه‌های موفقی وجود دارد و این شناخت موجب می‌شود که سرعت و کیفیت ارائه خدمات مالی و بانکی به این صنعت روز به روز بهتر شود و امروز با افتخار، همکاری مطلوبی با خودروسازان و قطعه‌سازان کشور داریم.

محمدحسن محمد‌زاده، مدیرعامل ایران‌خودرودیزل در این دیدار با استقبال از توسعه همکاری با بانک صادرات ایران، با ارائه اهداف و برنامه‌های این شرکت در سال جاری به تعدد شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت اشاره کرد و گفت: استفاده از این شرکت‌ها عمق داخلی‌سازی شرکت ایران‌خودرو دیزل را افزایش داده و از این رو میزان ارزبری شرکت نسبت به سایر خودروسازان کمتر است.

او ویژگی دیگر این شرکت را تنوع محصولات آن برشمرد و افزود: تنوع محصولات ایران خودرو دیزل از جمله ون، انواع اتوبوس، انواع کشنده، کمپرسی و باری و از جمله بزرگترین سالن تولید اتوبوس خاورمیانه در این شرکت وجود دارد.

محمد‌زاده از تولید و فروش اتوبوس برقی داخلی شهری به شهرداری برخی کلان‌شهرهای کشور و همچنین فروش 1000 دستگاه اتوبوس دیزلی به شهرداری‌های کشور خبر داد و بر تداوم تولید و رفع نیازهای مختلف کشور به این محصولات، تاکید کرد.

علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو نیز در نشستی که با اتفاق مدیران ارشد این شرکت با مدیرعامل و مدیران ارشد بانک صادرات ایران، برگزار شد، از همکاری بانک صادرات ایران طی سال‌های اخیر قدردانی کرد و گفت: باید با تلاش و  توسعه همکاری به دنبال حل مشکلات این صنعت و مردم باشیم.

 او افزود: بانک صادرات ایران سهم بسزائی در توفیقات مجموعه‌های بزرگ صنعتی دارد و امروز این سهم بیش از سایرین است.

مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان برخی دغدغه‌ها و مشکلات بخش تولید، افزود: بانک‌ها به ویژه بانک صادرات ایران با وجود محدودیت‌های فراوان، کمک‌های بزرگی و بسیار ارزشمندی به صنعت خودرو کرده‌اند به طوری که اگر این کمک‌ها نباشد، امکان کسب موفقیت‌های بیشتر در این صنعت وجود ندارد.

محسن سیفی در جریان این دیدارها به اتفاق معاونان شعب، اعتبارات، طرح و برنامه و همچنین مدیران ارشد بانک در حوزه‌های ارز و بانکداری شرکتی، راهکارها و محصولات نوین بانک برای تأمین مالی زنجیره تأمین در صنعت خودرو را ارائه و برای کمک به این صنعت اعلام آمادگی کرد. 

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد