Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از اتاق اصناف ایران، در اطلاعیه این اتاق آمده است: به اطلاع همه صنوف و اتحادیه‌های صنفی سراسر کشور می‌رساند، این روزها با توجه به آمار رسمی و فزاینده مبتلایان به سویه جدید کرونا و همچنین افزایش مرگ‌ومیرها، بر اساس پیش‌بینی وزارت بهداشت می‌توان کشور را در آغاز درگیری موج ششم این ویروس دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد ابتلا تا حدی سرعت گرفته که پس از چندین ماه، دوباره بیمارستان‌ها در حال پرشدن از بیماران کرونایی است. در حالی‌که در ابتدا تصور می‌شد سویه جدید اُمیکرون علائم خفیفی دارد و به بستری یا مرگ نمی‌انجامد اما آمارهای اخیر در همه کشورها از جمله ایران نشان می‌دهد این تصور نادرست است و جهان با افزایش موارد بستری مبتلایان امیکرون و افزایش مرگ‌ومیرها مواجه است.

این اطلاعیه می افزاید: اکنون پر واضح است تنها راه برون‌رفت از شرایط فعلی، تمرکز بیشتر بر رعایت دستورالعمل‌ها و رویه‌های صادره ستاد ملی مبارزه با کرونا است و حفظ سلامت عموم مردم و خانواده بزرگ اصناف در گرو اجرای بهینه این دستورالعمل‌ها و برخوردهای قانونی با متخلفان خواهد بود؛ بنابراین لازم است ضمن تاکید بر دریافت دز سوم واکسن کرونا، استفاده از ماسک و رعایت سایر دستورالعمل های بهداشتی در واحدهای صنفی نیز در دستور کار همه اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی قرار گرفته گیرد.

اتاق اصناف تاکید کرده است: میزان رعایت پروتکل‌ها در کسب‌وکارها هم‌اکنون به زیر ۵۰ درصد رسیده است. نانوایی‌ها، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها و پاساژهای مسقف در وضعیت نامساعدتری قرار دارند و در صورت ادامه این شرایط، دولت مجبور به اعمال محدودیت‌های شدید برای فعالان اقتصادی خواهد شد که به‌طور قطع موجب ضرر و زیان مضاعف در کسب‌وکارها در این ایام مهم برای اصناف خواهد شد.

در این اطلاعیه تصریح شده است: اتاق اصناف ایران با تقدیر از تلاش‌ها، همکاری‌ها و اقدامات موثر و ارزشمند همه رؤسای اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی کشور، از خانواده بزرگ اصناف کشور انتظار دارد تا با افزایش مسوولیت‌پذیری اجتماعی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و افزایش آن به سطح بیش از ۹۰ درصد، موجب قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس در جامعه و حافظ جان و مال خود و خانواده و همشهریان شوند. بدیهی است اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی نیز با تشدید بازرسی، نظارت و برخورد قاطع و پلمپ واحدهای اندک خاطی، موجب ضمانت در اجرای بیش‌ازپیش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خواهند بود.

برچسب‌ها اومیکرون ویروس کرونا اتاق اصناف ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اومیکرون ویروس کرونا اتاق اصناف ایران اومیکرون ویروس کرونا اتاق اصناف ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونا دستورالعمل های بهداشتی اتحادیه های صنفی دستورالعمل ها اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۷۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بنابر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشور‌هایی که زائران آن‌ها عازم سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک را انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از دارو‌هایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند، علاوه بر این، در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

دیگر خبرها

  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود