Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیدحسین شاهچراغ  روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان سمنان با اشاره به محدودیت های شیوع ویروس کرونا در زمینه آموزش های مهارتی بیان کرد: تغییر نحوه آموزش از حضوری به مجازی فرصت شرکت در برخی از دوره های آموزشی را برای علاقمندان و دانشجویان فراهم کرد و با دریافت مجوز از ستاد کرونا استان کلاس های حضوری تعدادی از رشته ها با ۵۰ درصد ظرفیت کارگاهی برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون یک میلیون و ۷۸۶ هزار و ۹۷۵ نفرساعت و  ۱۶ هزار و ۳۷ نفردوره آموزش های مهارتی را در استان سمنان فراگرفتند که از این تعداد چهارهزار و ۵۷۴ نفر خانم و ۱۱ هزار و ۴۶۳ آقا بودند.

شاهچراغ ادامه داد: ۲۲ درصد دانش آموختگان در کشور و ۴۵ دانش آموختگان استان سمنان بیکار هستند و با همکاری دانشگاه سمنان و دیگر دانشگاه های استان یکهزار و ۱۱۵ نفر از دانشجویان آموزش های مهارت به صورت مجازی دریافت کردند.

وی اضافه کرد: هدف کنونی بر گسترش مهارت آموزی در جامعه با تمرکز بر دانشجویان و مردم است همچنین طرح آموزش شاغلان با هدف حفظ کسب و کار موجود و مهارت آموزی، حفظ اشتغال را به همراه دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان تصریح کرد: با هدف گسترش مهارت آموزی از ابتدای سال تا کنون ۳۰ مرکز جوارکارگاهی در صنایع استان سمنان ایجاد شد و شمار این مراکز جوارکارگاهی به ۳۸ مرکز در استان سمنان رسید.

شاهچراغ در خصوص گروه های هدف آموزش اظهارکرد: خانواده های آسیب دیده از اعتیاد، خانواده ها و افراد دارای معلولیت، دانش آموختگان و شاغلان، زنان خانه دار، زنان سرپرست خانوار، زندانیان، عشایر، سربازان و معتادان بهبودیافته با حضور در مراکز آموزشی یا حضور مربیان به مهارت آموزی می پردازند همچنین مهارت آموزی معتادان متجاهر در راستای احیای این افراد و بازگشت به خانواده و جامعه در دستور کار است.

وی مشارکت بخش خصوصی در احیای معتادان متجاهر را ضروری برشمرد و افزود:آموزش معتادان در مراکز ماده ۱۶با جذب مشارکت بخش خصوصی و با هدف حمایت های پس از آموزش شکل می گیرد.

شاهچراغ تصریح کرد: ۴۷ درصد آموزش ها از ابتدای سال تاکنون تقاضامحور و هدفمند، ۲۷ درصد دولتی، ۸ درصد مشارکتی نوع اول همراه با صدور گواهینامه و ۱۸ درصد مشارکتی نوع دوم است همچنین ۲ مرکز مدیریت و مهارت آموزی دانشگاهی فعال شد.

وی، شیوع ویروس کرونا را فرصت مناسب ارتقای مهارت مربیان دانست و اضافه کرد: در این مدت ۱۲ استاندارد شغل و شایستگی توسط مربیان طراحی و مورد تایید سامانه مهارت آموزی کشور قرارگرفت و تالیف پنج کتاب آموزشی و برگزاری ۱۰ دوره افزایش مهارت مربیان در کشور توسط مربیان استان سمنان انجام شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان یادآورشد: رهگیری اشتغال از کارجویان با اشتغال ۵۸ درصدی همراه بود همچنین مسابقه طراحی فرش خودرنگ مهدیشهر، مسابقه آزاد شیرینی سنتی دامغانی و مسابقه طراحی قطعات خودرو تا پایان ۱۴۰۰ برگزار می شود.

شاهچراغ، مسابقات ملی و جهانی مهارت آموزی را در توسعه مهارت آموزی جامعه موثر برشمرد و تصریح کرد: نبود حمایت از مهارت آموزانی که در مسابقات ملی و جهانی صاحب مقام شدند مهاجرت این افراد را درپی دارد و امسال در مسابقات ملی مهارت شرکت کنندگان استان سمنان مدال نقره در رشته سازه های چوبی، مدال برنز در رشته فناوری مد و خیاطی و دیپلم افتخار رشته آشپزی را کسب کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان افزود: ۱۰ پروانه تاسیس آموزشگاه آزاد مهارت آموزی و ۴۹ موافقت نامه امسال صادر شد./

برچسب‌ها سمنان مسابقات ملی مهارت مهارت اموزی فناوری علمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان مسابقات ملی مهارت مهارت اموزی سمنان مسابقات ملی مهارت مهارت اموزی فناوری علمی فنی و حرفه ای استان مسابقات ملی مهارت آموزی استان سمنان آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۷۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با حضور در هنرستان دخترانه فنی و حرفه‌ای روشنگران منطقه ۴ تهران از نزدیک از نمایشگاه آثار و دستاوردهای فرهنگی و هنری دانش آموزان بازدید کرد.

محمود زاده با اشاره به اهمیت بالای مهارت آموزی و فراگیری تخصص در دوران تحصیل گفت: توجه به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و رشته‌های مهارتی شاید تا اندازه‌ای مورد غفلت قرار گرفته بوده که خوشبختانه در دولت سیزدهم عزم و اراده جدی بر تقویت آن وجود دارد و اقداماتی نیز صورت گرفته و در حال انجام است.

وی با اشاره به منویات و تأکیدات جدی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون توجه به هنرستان‌ها و رشته‌های مهارتی گفت: ایشان در دیدار اخیر خود با کارگران نیز فرمودند که مدارس با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به اشتغال صحیح و راحت جوانان کمک کنند و این نشان از اهتمام ویژه به این حوزه را نشان می‌دهد چرا که هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند آینده شغلی و تحصیلی دانش آموزان را نیز رقم بزنند.

محمودزاده با تاکید بر این سخن مهم که ما باید دالان کنکور را به دالان اشتغال تبدیل کنیم، اظهار کرد: دانش آموزان در محیط مدرسه با یادگیری حتی یک مهارت می‌توانند در آینده نقش بسیار موثرتری را ایفا کنند، با این رویکرد دانش آموزان با تخصص و مهارت افزایی به امنیت شغلی و درآمدزایی نیز نزدیک شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نگرش به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای امروز بسیار تغییر کرده است، تصریح کرد: اکنون اولیا و دانش آموزان انگیزه و علاقه جدی تری به رشته‌های مهارتی دارند و استعدادهای مهارتی بسیار زیادی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای ما مشغول به تحصیل می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای فنی و آثار مهارتی دانش آموزان بهترین تبلیغ برای رشته‌های فنی و حرفه است، گفت: البته در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز مهارت آموزی مورد تاکید قرار گرفته و وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه و تجهیز رشته‌های هنرستانی گام‌های اساسی برداشته است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با برنامه ریزی های مستمر و پیگیری‌های عملیاتی، امیدواریم که در آینده بتوانیم ۵۰ درصد دانش آموزان متوسطه را تحت پوشش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای قرار دهیم و آموزش‌های پایه را حتی در مقاطع تحصیلی دبستان در مدارس آغاز نمائیم.

محمودزاده با اشاره به اینکه در سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی نیز توجه به هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای بسیار مورد تاکید است، گفت: هم در زمینه تأسیس هنرستان‌های ضمیمه اقدامات خوبی در حال انجام است و از موسسین علاقه مند به تأسیس هنرستان غیر دولتی در قالب وام‌های خوداشتغالی از محل تبصره ۱۸ حمایت خواهیم کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت بالای هنرستان‌های با رشته‌های هنری، گفت: شما دانش آموزان هنرمند که بهترین مبلغ هنر اسلامی و انقلابی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستید باید با خلق آثار ارزشمند خود در فضای رسانه‌ای نیز مؤثر باشید و با کنشگری‌های مؤثر پیرامون موضوعات مختلف جامعه نقشی جدی ایفا کنید.

کد خبر 6090359 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد