Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - از مجموع ۳۶ شهرستان استان فارس ۲۵ شهرستان در وضعیت پرخطر هستند و دیگر شهرستان‌ها هم در معرض تبدیل شدن به این وضعیت قراردارند. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از شیراز، براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت 11 شهر استان فارس در وضعیت پرخطر قرار دارد و به رنگ قرمز درآمده است. بر این اساس شهرستان‌های ممسنی، کوهچنار، کازرون، شیراز، زرقان، کوار، خفر، جهرم، خنج، گراش و مهر در وضعیت قرمز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین شهرستان‌های اقلید، خرمبید، بوانات، سرچهان، پاسارگاد، سپیدان، بیضا، سروستان، استهبان، فراشبند، قیروکارزین، اوز، لارستان و لامرد در وضعیت نارنجی هستند و مابقی در وضعیت زرد قرار دارند. 

به عبارتی از مجموع 36 شهرستان استان فارس 25 شهرستان در وضعیت پرخطر هستند و دیگر شهرستان‌ها هم در معرض تبدیل شدن به این وضعیت قراردارند. همین مسئله سبب تشکیل جلسه فوق‌العاده کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز شده است. 

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در این نشست بر اجرای مصوبات ستاد استانی کرونا تاکید کرد چراکه تنها اجرای دقیق مصوبات و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است که منجر به خروج استان از بحران می‌شود. 

به گفته استاندار فارس همه مردم به ویژه استفاده صاحبان اصناف و خریداران باید از ماسک استفاده کنند و ادامه فعالیت اصناف از 20 بهمن ماه به تزریق سه دز واکسن کرونا بستگی دارد. وی همچنین اعلام کرد که فعالیت تمامی رستوران‌ها، فست فودها و کافی شاپ‌های استان باید به صورت بیرون بر باشد. 

 استفاه از بیلبوردها و بنرهای سطح شهر برای اطلاع‌رسانی درباره بیماری کووید19 و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و صداوسیما برای آگاهی دادن به مردم از دیگر اموری بود که ایمانیه به آن اشاره کرد. 

وی از آمادگی مجموعه استانداری فارس برای افزایش همکاری‌ها و پیگیری مصوبات علمی مدیریت کرونا و خروج از وضعیت کنونی استان خبر داد. 

سید وحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست بر اهمیت افزایش مشارکت سازمانی و مردمی نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برابر این بیماری و همچنین افزایش پوشش واکسیناسیون گروه هدف در استان تاکید کرد.

وی از آمادگی پایگاه‌های واکسیناسیون در سطح استان برای مراجعه مردم و تسریع در روند ایمنی جامعه خبر داد و با توجه به قدرت سرایت‌پذیری بسیار بالای سویه اُمیکرون و افزایش شمار مبتلایان در استان از مردم درخواست کرد نسبت به ارتقای ایمنی خود در برابر این بیماری توجه جدی داشته باشند.

ضرورت استفاده از ماسک در تمام مراکز و مکان‌های تجمع مسقف، ادارات، سازمان‌ها و هنگام حضور در مراکز خرید از جمله مواردی است که حسینی بر آن تاکید کرد. به گفته وی طبق دستور استاندار فارس تمامی کارکنان سازمان‌‌ها و ادارات، صاحبان مشاغل و اصناف باید قبل از 20 بهمن ماه نسبت به تکمیل واکسن خود اقدام کنند.

ابتلای خانوادگی به کرونا و در معرض خطر بودن کودکان در سویه امیکرون سبب شد که سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز از والدین درخواست کند بیش از پیش نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پای‌بند باشند چراکه هر گونه بی‌توجهی، سهل‌انگاری و عادی پنداری در برابر کرونا به ویژه سویه اُمیکرون وضعیت استان را بحرانی‌تر می‌کند. 

شب گذشته نیز استاندار فارس در خبری محدودیت‌های جدید کرونایی در استان را اعلام کرد که براساس آن واحد‌های صنفی باید به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط خریداران هم توجه داشته باشند تا ناچار به تعطیلی اصناف نشویم.

اومیکرون قابل کنترل نیست/ کودکان در معرض ابتلا به سویه جدید کرونااستاندار همدان: تعطیلی گسترده کرونایی در استان همدان نخواهیم داشتوضعیت کرونایی 2 شهر دیگر در استان اصفهان قرمز و پرخطر شد

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه برگزاری هرگونه مراسم و جشن در محیط‌های سربسته در شهرهای قرمز کرونایی ممنوع است، گفت: کودکان به شدت به سویه امیکرون مبتلا می‌شوند و تخت‌های آی سی یو کودکان پر شده است.

وی با بیان اینکه سرایت کرونا به کودکان عمدتاً از طرف والدین است، تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان فارس باید برای تکمیل واکسیناسیون برنامه‌ریزی جدی داشته باشند.

انتهای پیام/424 /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار فارس علوم پزشکی استان فارس شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا

ایسنا/گیلان سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان صومعه‌سرا از پلمب ۲ تالار پذیرایی متخلف به علت عدم رعایت قوانین مربوطه خبر داد.

سرهنگ جعفر عدلی‌مژدهی امروز، هشتم‌ اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس در راستای پیشگیری از وقوع جرائم، اظهار کرد: پلیس با تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی خود بر واحدهای صنفی، درصدد کاهش جرائم است.

وی با بیان اینکه با هدف ساماندهی و تحقق برنامه‌های پیشگیرانه در تالارهای پذیرایی، طرح کنترل و نظارت بر این اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی طی چهار روز گذشته در شهرستان صومعه‌سرا به مرحله اجرا درآمد، افزود: در این مدت شش تالار مورد بازدید قرار گرفت.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان صومعه‌سرا با اعلام اینکه در این راستا برای یک واحد اخطار پلمب صادر، به سه واحد تذکر داده و دو واحد صنفی متخلف نیز به علت عدم رعایت قوانین مربوطه پلمب شد و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل آمد، تصریح کرد: متصدیان واحدهای صنفی متخلف با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اصناف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور