Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@09:50:22 GMT

شایع‌ترین عارضه در همه‌گیری امیکرون

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۸۰۷۵

شایع‌ترین عارضه در همه‌گیری امیکرون

دردهای عضلانی نیز یکی از عوارض شایع این بیماری به ویژه در مورد سویه امیکرون هستند.

به گزارش مشرق، به گفته یک متخصص آسیایی، این روزها و همزمان با موج همه گیری سویه اومیکروندر بسیاری از کشورها، "درد عضلانی" به عنوان یکی از شایع‌ترین علائم بیماری کووید ۱۹ ظاهر شده است.

روزنامه "ایندین اکسپرس" در مطلبی در این‌باره آورده است: دکتر "شارو دات آرورا"، متخصص کووید-۱۹ که با مرکز خدمات پزشکی در موسسه علوم پزشکی آسیایی همکاری می‌کند، گفته است که متوجه شیوع درد عضلانی به عنوان یکی از بزرگترین علائم این بیماری در موج‌های اخیر پاندمی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

وی می‌گوید: هرچند ویروس کرونای جدید که به ابتلای انسان به کووید-۱۹ منجر می‌شود، سیستم تنفسی و ریه‌ها را درگیر می‌کند با این حال، اثرات ابتلا به این ویروس به همین‌جا ختم نمی‌شود و نتایج چند مطالعه نشان می‌دهد که دردهای عضلانی نیز یکی از عوارض شایع این بیماری به ویژه در مورد سویه اومیکرون هستند.

به گزارش پایگاه اینترنتی "دیزِرت نیوز"، مطالعات نیز نشان داده‌اند که ۶۳ درصد بیمارانی که به سویه دلتا مبتلا شده‌اند و ۴۲ درصد بیمارانی که اومیکرون گرفته‌اند از کمردرد به عنوان عارضه اصلی نام برده‌اند.

بنابر جزئیات این مطالعه، پس از ابتلا به عفونت ناشی از سویه امیکرون، بیمار در سه ناحیه مختلف از بدن احساس درد بیشتری دارد که شامل سردرد، کمردرد و دردهای عضلانی می‌شود و مردم این روزها بیشتر از بروز این دردها شکایت دارند.

به گفته متخصصان، هرچند کمردرد و دردهای عضلانی برای کووید-۱۹ عوارضی جدید محسوب نمی‌شوند، اما مبتلایان به اومیکرون بیشتر با کمردرد درگیر هستند و کمتر حس بویایی و چشایی خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت درد عضلانی سلامت اخبار سلامتی ویروس کرونا امیکرون اخبار کرونا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت دردهای عضلانی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • (ویدئو) چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • شایع ترین نوع سرطان در استان
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بیماری صنعت خودرو در کشور مدل مدیریت آن است
  • فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان