Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - صادق خلیلیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۶ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با تبریک ایام دهه فجر و تسلیت شهادت امام هادی (ع) گفت: کرونا و سویه اُمیکرون مقداری جامعه را تحت تاثیر قرار داده است و باید مراقبت‌ها بیشتر شود.

به گفته او عادی‌انگاری‌هایی که در جامعه رخ داد، در حال نشان دادن نتایج خود در سرعت گسترش اُمیکرون است بنابراین باید رسانه‌ها، به مردم هشدار بدهند تا از عادی‌انگاری پرهیز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول سرعت واگیری این سویه بسیار بالا عنوان کرد و گفت: اکنون بسیاری از خانواده‌ها و مردم درگیر شده‌اند.

استاندار خوزستان می‌گوید: افزایش ۴ برابری تعداد بیماران مبتلا به کرونا در یک هفته نشان می‌دهد باید مراقبت‌ها تشدید یابد تا شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

خلیلیان گفت:  اعلام شده که دفاتر اسناد رسمی در زمینه نصب تهویه مناسب، ضعیف عمل کرده‌اند این در حالی است که باید همیشه تهویه وجود داشه باشد و این موضوع به ویژه در این ایام اهمیت خاصی پیدا می‌کند.

به گفته این مقام مسئول  مراکزی که خدمات عمومی ارائه می‌دهند در مقابل خدمات ارائه‌شده، از مراجعه‌کنندگان دریافتی دارند بنابراین باید همیشه در این مراکز استاندارد‌های یک فعالیت معمول وجود داشته باشد.

او  گفت: بیمارستان‌ها، مراکز آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مراکز دولتی و مراکز ارائه‌دهنده خدمات عمومی ملزم به رعایت استاندارد‌های فعالیت‌ها هستند که یکی از این موارد مربوط به نصب تهویه است. البته طبق پیگیری‌های انجام‌شده این موضع در برخی مراکز خوب است و در برخی خوب نیست که باید هشدار داده شود.

استاندار خوزستان می‌گوید:  بر اساس گزارش‌های ارائه شده برخی دستگاه‌ها در زمینه طرح شهید سلیمانی به وظایف خود عمل نمی‌کنند؛ این‌که هر هفته گزارش‌ها ارائه شود و هفته بعد باز هم این وضعیت برقرار باشد، قابل قبول نیست بنابراین باید این مساله پیگیری شود تا دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند.

به گفته این مقام مسول همیشه بین مصوبات و عمل فاصله وجود دارد که باید این فاصله کاهش یابد.

او می‌گوید: اینکه تصمیمات اداری گرفته شود، اما در عمل تنها به ارائه گزارش اکتفا می‌شود و اتفاق‌های دیگری در جامعه رخ می‌دهد که باید این اشکال برطرف شود.

استاندار خوزستان گفت: حمل و نقل عمومی باید با ۶۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند و در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفین برخورد خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول  فعالیت با ۶۰ درصد ظرفیت باید به مدیرکل فرودگاه‌ها ابلاغ و بر این وضعیت در هواپیما‌ها نظارت شود.

او در ادامه  می‌گوید: در چند روز گذشته در سفری که با هواپیما داشتم در هیچ کدام از هواپیما‌ها این موضوع رعایت نشد و حتی یک صندلی خالی وجود نداشت تا در موارد اضطرار مورد استفاده قرار بگیرد. این موضوع در اتوبوس و قطار نیز این گونه است که باید تحت مراقبت قرار بگیرند و هفته آینده گزارشی در این خصوص ارائه شود تا ببینیم چه این موضوع چه میزان عملیاتی شده است.

خلیلیان گفت:  در صورتی که هواپیمایی این موضوع را اجرا نکرد باید بلافاصله تذکر داده و پرواز آن محدود شود.

استاندار خوزستان گفت: اعمال محدودیت‌های هوشمند بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد، اما دورکاری ادارات اعمال نمی‌شود.

او می‌گوید: با توجه به گسترش بیماری از هم‌اکنون باید بیمارستان‌های خصوصی بخش‌های مجزا برای بیماران مبتلا به کرونا پیش‌بینی کنند تا در صورت ضرورت از آن‌ها استفاده شود.

 بنا بر رنگ‌بندی اعلام‌شده امروز (۱۶ بهمن‌ماه)، آبادان در وضعیت قرمز و اهواز، امیدیه، ایذه، بهبهان، دزفول، شوش، شوشتر، کارون و مسجدسلیمان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

اندیمشک، آغاجاری، باغملک، بندر ماهشهر، حمیدیه، خرمشهر، دشت آزادگان، رامشیر، رامهرمز، شادگان، گتوند، لالی، هفتکل، هندیجان و هویزه نیز در وضعیت زرد هستند.

شهرستان‌های  اندیکا و باوی نیز در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس اعمال محدودیت ها استاندار خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۸۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برابر هشدارهای سازمان هواشناسی از تاریخ سه‌شنبه 1403/02/11 تا پایان روز پنج‌شنبه 1403/02/13 سامانه بارشی کشور را درگیر رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید که در برخی نقاط گردوخاک خواهد کرد.

این سامانه ار روز سه‌شنبه 1403/02/11 نیمه جنوبی استان‌های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی، شمال غرب کردستان را در بر خواهد گرفت.

در ادامه نیز روز چهارشنبه 1403/02/12 استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی استانهای فارس، کردستان و لرستان تحت پوشش این سامانه قرار خواهند گرفت.

و در روز پنج‌شنبه 1403/02/13 استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان متاثر از این سامانه خواند بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد
  • مدارس چند شهر خوزستان سه‌شنبه غیرحضوری شد
  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند
  • منشأ گرد‌و‌غبار امروز خوزستان مشخص شد
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان