Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان خراسان رضوی با انتشار اطلاعیه ای در مورد خرید و مصرف ماهیان حرام گوشت به مردم هشدار داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از روابط عمومی دامپزشکی خراسان رضوی، در این اطلاعیه آمده است: اخیرا عده ای سودجو، اقدام به فروش ماهی و آبزیان حرام تحت عناوینی چون ماهی پرورشی، ماهی تازه بوشهر و جنوب در نقاط مختلف مشهد و شهرستان‌ها و روزبازارها و میادین تره بار و جاده‌های استان می‌کنند که فروش این گونه آبزیان در وانت‌ها و خودروهای سواری و به قیمت نازل صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه با اشاره به برخورد گروه‌های نظارتی دامپزشکی با عوامل توزیع این‌گونه آبزیان از شهروندان تقاضا شده است هنگام خرید انواع ماهی دقت داشته باشند که این فرآورده خام حیوانی را از مراکز عرضه مجاز که دارای مجوزهای کسب و مجوزهای بهداشتی از اتحادیه‌ها و سایر دستگاه‌های بهداشتی استان هستند و معمولا تحت نظارت دوره ای دامپزشکی فعالیت می‌کنند تهیه کنند و هنگام تهیه آنها دقت کنند تا گواهی حمل صادر شده توسط دامپزشکی از سوی فروشنده ارایه شود و از خرید ماهی از دستفروشان و یا خودروها و فروشندگان سیار اکیدا خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان: آلودگی انگلی در گوشت‌های مرغ وجود ندارد، مردم نگران نباشنداحتمال شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان/ ‌دامپزشکی ‌آماده‌باش شدپاسخ آیت الله مکارم شیرازی به استفتائی درباره "ماهی صید شده توسط غیرمسلمان"

در ادامه این اطلاعیه آمده است: برابر آیات شریفه قرآن و روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و فتاوی کلیه مراجع عظام تقلید ماهیان بدون فلس و پولک از آبزیان حرام بوده و غیرقابل مصرف خوراکی است مانند تمامی انواع مار ماهی‌ها و گربه ماهی‌های دریایی و رودخانه‌ای و ماهی مرکب و انواع خرچنگ‌های رودخانه‌ای و دریایی و انواع کوسه ماهی‌ها و شایسته است تمامی عزیزان و شهروندان گرامی از خرید آبزیان حرام و مشکوک و ماهیانی که سر و دم آنها زده شده و نوع آنها مشخص نیست خودداری و در صورت هر گونه ابهام و نیز برای گزارش فروش ماهی و دیگر فرآورده‌های خام دامی توسط افراد دوره گرد و فاقد هویت، موارد را در اسرع وقت به دفتر نمایندگی ولی فقیه مستقر در اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی و یا سامانه 300001512 پیامک کنند.

انتهای پیام/281/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۸۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد

یونس احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته محصولات مختلفی از جمله انواع گوشت قرمز، گوشت مرغ، خوراک ماهی و دنبه گوسفندی در مجموع به وزن یک هزار و ۷۷۹ تن و ۱۵ هزار قطعه ماهی زینتی به کشور عراق تحت نظارت کارشناسان قرنطینه دامی مستقر در مرز بین اللملی شهید سلیمانی مهران به کشور عراق صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون مقدار ۷۲۵ تن تخم مرغ خوراکی و ۲هزار قطعه ماهی زینتی تحت نظارت واحد قرنطینه دامپزشکی به کشور عراق صادر گردیده است.

وی اظهار کرد: لازم به توضیح است صادرات هر گونه محصولات و فرآورده های دامی منوط به اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی از استان های مبدا است.

وی افزود: کارشناسان دامپزشکی مسئولیتی در قبال صادرات محموله های بدون مجوز بهداشتی ندارند.

کد خبر 6093356

دیگر خبرها

  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است