Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران با برخورداری از 69 هزار مگاوات ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های حرارتی توانسته رتبه نهم تولیدکنندگان برتر برق حرارتی جهان را به دست آورد.

به گزارش «انرژی امروز»، ظرفیت کل نیروگاه‌های جهان به 7320 گیگاوات رسیده که نیروگاه‌های حرارتی اعم از بخاری، گازی و سیکل‌ترکیبی با ظرفیت 4282 گیگاوات توانسته‌اند سهم 58 درصدی را در این‌ میان به خود اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهای چین، آمریکا، هند، ژاپن، روسیه، آلمان، کره‌جنوبی، عربستان، ایران و اندونزی به ترتیب 10 کشور برتر دارنده نیروگاه‌های حرارتی جهان هستند.

در حال حاضر ظرفیت کل نیروگاه‌های ایران (حرارتی، تجدیدپذیر، اتمی، برقابی، تولیدپراکنده و دیزلی) از مرز 86 هزار مگاوات عبور کرده است که 69 هزار مگاوات از این ظرفیت مربوط به نیروگاه‌های حرارتی است و این واحدها 92 درصد تولید برق کشور را بر عهده دارند.

تاکنون 587 واحد تولید برق‌حرارتی در 129 نیروگاه کشور احداث شده که بیش از 67 درصد این ظرفیت در اختیار بخش خصوصی است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تامین برق پایدار پیک تابستان سال آینده مجموعا 31 واحد نیروگاهی جدید دیگر نیز به ظرفیت چهار هزار و 750 مگاوات وارد مدار خواهند شد.

به گزارش وزارت نیرو، بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته، جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از 86 هزار مگاوات ظرفیت منصوبه نیروگاهی چهاردهمین تولید کننده برق جهان و رتبه نخست خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

برچسب هاانرژی تجدیدپذیر خاورمیانه شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی (TPPH) نیروگاه اتمی نیروگاه حرارتی وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی تجدیدپذیر خاورمیانه شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی TPPH نیروگاه اتمی نیروگاه حرارتی وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو نیروگاه های حرارتی هزار مگاوات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۸۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد

علی اصغر عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیشترین میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری از مبدا گمرک پرویزخان در استان کرمانشاه انجام گرفته است.

وی با آمار ارائه شده از سوی گمرک ایران اشاره کرد و افزود: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: این میزان ترانزیت خارجی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عباس‌زاده ادامه داد: بر اساس ارائه شده از سوی گمرک ایران، گمرک پرویزخان با ۴۸۶ هزار تن کالا بیشترین میزان ترانزیت خارجی مبدا در بین گمرکات کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: گمرک شهید رجایی با ۳۷۷ هزار تن و گمرک باشماق با ۲۰۳ هزار تن در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

کد خبر 6096857

دیگر خبرها

  • تابستان منهای خاموشی
  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است