Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@12:47:27 GMT

اثر مرکب ، پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۸۳۸۶

کتاب اثر مرکب نوشتۀ دارن هاردی است و در سال 2010 به چاپ رسیده است. برایتان سوال شده که آیا این کتاب، کتاب خوبی‌ست؟ این کتاب بخشی از ابزارهای دستیابی به هدف‌هایتان می‌شود!

چیزهایی که در این خلاصه خواهید آموخت:

کتاب اثر مرکب چطور کتابی‌ست و برای رسیدن به موفقیت در هر زمینۀ زندگی‌تان چطور می‌توانید از آن استفاده کنید؟ چگونه انتخاب‌ها و عاداتی که ممکن است حتی ندانید که دارید انجام می‌دهید، می‌توانند آینده شما را مهار کنند یا به آن شتاب بخشند؟ چگونه شتاب خود را حفظ کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
معرفی کتاب اثر مرکب نوشتۀ دارن هاردی از سی بوک

این کتاب در دستۀ کتاب‌های خودیاری قرار می‌گیرد. کتاب اثر مرکب سیستم‌ عاملی‌ست که چه شما بدانید یا نه در حال پیش بُردن زندگی‌تان است. این کتاب، استراتژی به دست آوردن پاداش‌های عظیم از اقدامات کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت را پیش پای شما می‌گذارد.

نویسنده در کتاب اثر مرکب می‌گوید:

تا زمانی که چیزی را نسنجیده‌اید نمی‌توانید آن را بهبود ببخشید. همیشه 100 درصد مسئولیت هر چیزی که برای شما اتفاق می‌افتد را بپذیرید. اگر به نظر خودتان به‌قدر کافی خوب نیستید، بیشتر کار کنید. ثبات کلید نهایی موفقیت است. موفقیت این است که یک دوجین کار را پنج هزار بار تکرار کنید تا به خوبی از پس انجام‌شان بربیایید. دانشی که سرمایه‌گذاری نشود به هدر می‌رود. اولین قدم برای تغییر آگاهی‌ست. بهترین راه برای آگاهی، سنجیدن است. کلید تمام این‌ها نوشتن همه چیز بر روی کاغذ است. خلاصۀ داستان 

اولین ایدۀ پنهان شده در پشت اثر مرکب این است که انجام اقدامات کوچک ثابت در یک دورۀ زمانی طولانی، نسبت به تغییرات بزرگ اما کوتاه، بازدۀ زمانی بیشتری خواهند داشت.

فرمول اصلی اثر مرکب چنین است: انتخاب‌های کوچک + ثبات + زمان = نتایج قابل‌توجه.

در زیر دو مثال ساده آورده‌ایم تا این ایده را به شما نشان دهیم:

یک ریال که هر روز به مدت 31 روز دوبرابر می‌شود، سود خیلی بیشتری نسبت به این دارد که همین الان سه میلیون پول نقد دریافت کنید. یا سه دوست را در نظر بگیرید که از فضایی نسبتاً یکسان شروع به کار می‌کنند – یکی هیچ تغییری در وضعیتش ایجاد نمی‌کند (خوب یا بد)، یکی‌شان خوردن هر روز یک آبجو را به رژیم غذایی‌اش اضافه می‌کند و در زمان استراحت تلویزیون تماشا می‌کند، دیگری تغییرات کوچکی انجام می‌دهد، مثلاً سعی می‌کند هر روز 200 کالری از خورد و خوراکش کم کند و حداقل هر روز 10 صفحه کتاب بخواند... به نظر شما دو سال دیگر کدام یکی از این سه نفر موقعیت بهتری خواهد داشت؟ خواندن و خرید کتاب اثر مرکب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم ؟ 

اگر شما هم مثل من هستید و می‌خواهید عادت‌های بدی را که مانع دستیابی سریع به اهداف‌تان و استفادۀ کامل توانایی‌هایتان می‌شوند را حذف کنید، این کتاب برای شماست.

دربارۀ نویسنده

دارن هاردی نویسندۀ آمریکایی، سخنران اصلی، مشاور و ناشر سابق مجلۀ موفقیت آمریکایی‌ست. هاردی نویسندۀ پرفروش نیویورک تایمز است که کتاب‌های «ترن‌هوایی کارآفرینی»، «بهترین سال زندگی تو» و «اثر مرکب» را نوشته است.

وی اولین کسب‌وکارش را در سن 18 سالگی به راه انداخت. بیش از 25 سال است که چهرۀ اصلی کسب‌وکارهای موفق رسانه‌ای‌ست. در سال 2007 ناشر مجلۀ «موفقیت» و «رسانۀ موفقیت» شد.

در دسامبر 2015، هاردی اعلام کرد که از ناشر بودن مجلۀ «موفقیت» کناره‌گیری می‌کند تا فرصت‌های جدیدی را دنبال کند.

قبل از این سمت، هاردی سمت‌های اجرایی در دو شبکۀ تلویزیونی متمرکز بر توسعۀ شخصی داشت. او مدیر تولید و توزیع کنندۀ اصلی شبکۀ مردمی TPN و رئیس شبکۀ آموزش موفقیت TSTN بود.

دارن هاردی بیشتر به خاطر کتاب محبوبش اثر مرکب شناخته می‌شود که هنوز منتقدان برتر آن را بهترین اثر او تا به امروز می‌دانند. به افتخار سخنرانی حرفه‌ایش در مقابل انظار عمومی، انجمن ملی سخنرانان (NSA) به وی جایزۀ استاد تأثیرگذاری را اعطا کرد.

 

درباره مترجمان کتاب اثر مرکب 

کتاب اثر مرکب را انتشاراتی مثل نسل نو اندیش، نگاه نوین، میلکان و انتشارات معتبر دیگری به چاپ رسانده‌اند.

 

حرف آخر

انتخاب‌های کوچکی که روزانه انجام می‌دهیم بر نتایجی که در آینده تجربه می‌کنیم تأثیر می‌گذارند. در ابتدا ما تفاوت چندانی را حس نخواهیم کرد، 5 ماه یا حتی یک سال می‌گذرد و ممکن است همه چیز نسبتاً یکسان به نظر برسد. اما دو یا یک سال به خودتان فرصت دهید و تفاوت‌ها می‌توانند شما را غافلگیر کنند.

بنابراین، شما روزانه چه انتخاب‌های کوچکی خواهید داشت تا تغییرات مثبتی در آینده‌تان ایجاد کنید؟

کوشا و ثابت قدم باشید.

«چالش برانگیزترین جنبۀ اثر مرکب این است که قبل از این‌که بتوانیم نتیجه را ببینیم باید مدتی به طور مداوم و کارآمد به کار خود ادامه دهیم.»

تکرار دستورالعمل‌های سادۀ روزانه بازدۀ زیادی دارد در حالی‌که تکرار اشتباهات ساده در قضاوت مشکلاتی ایجاد کرده و موفقیت را از شما دور می‌سازد. برای یافتن تغییرات اساسی در هر بخش زندگی‌تان، فقط باید یک سری گام‌های کوچک بردارید، اما باید این کار را به طور مداوم در یک دورۀ زمانی طولانی برای بهبود زندگی‌تان انجام دهید.

اگر فقط روی مبل بشنید و آرزو کنید که موفق شوید، مطمئن باشید این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد. شما باید سخت کار کنید و در آن کار ثابت قدم باشید حتی زمانی که نتیجه‌ای نمی‌بینید.

این هم نکتۀ دیگری‌ست که باید مدنظر داشته باشید:

همیشگی انگاشتن موفقیت خیلی راحت است و زمانی که شروع به دیدن نتایج مثبت کردید سست نشوید... این کار را نکنید! اگر سست شوید در واقع گامی به عقب برمی‌دارید، قدم‌هایی که جبران‌شان دشوار است. به جایش وقتی شروع به دیدن نتایج مثبت می‌کنید آن را تنها نشانه‌ای از حرکت در مسیر درست در نظر بگیرید و بعد عظم‌تان را جزم کنید و به حرکت ادامه دهید!

تصمیمات شما، سرنوشت‌تان را تعیین می‌کنند.

«انتخاب‌ها ریشۀ تک به تک نتایج‌تان هستند. هر انتخابی آغازگر رفتاری‌ست که به مرور زمان تبدیل به یک عادت می‌شود.»

شما باید از انتخاب‌های‌تان آگاه باشید و با در نظر گرفتن این‌که چگونه آینده‌تان را تحت تأثیر قرار می‌دهد شروع کنید. چیزها فقط در زندگی برای شما اتفاق نمی‌افتند، اتفاق می‌افتند چون که جایی در مسیر انتخاب کردید که در نهایت به این لحظه رسیدید.

بزرگ‌ترین چالش‌مان این نیست که با میل و رغب انتخاب‌های بدی انجام می‌دهیم بلکه این است که بر اساس عادت‌هایی که ایجاد کرده‌ایم انتخاب می‌کنیم.

یکی از انتخاب‌های مهمی که باید در یک رژیم ثابت گنجانده شود، شکرگزار بودن است. انتخاب قدردانی بر سایر زمینه‌های زندگی‌مان نیز تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود افراد بهتری باشیم، روابط بهتری داشته باشیم، در کنار هم خوش‌تر باشیم و به طور کلی زندگی شادتری داشته باشیم.

 

امتیازات 

سایت Goodreads به این کتاب امتیاز 4.2 از 5، سایت ThriftBooks امتیاز 4.1 از 5 و سایت Flipkart به آن 4.6 از 5 داده است.

سایت آمازون امتیاز 4.8 از 5 را به آن داده است.

 

تحلیل سی بوک از کتاب اثر مرکب 

متن کتاب بسیار روان و مناسب است. مهم نیست که چه کسب‌وکاری دارید این کتاب حتماً به شما کمک می‌کند که بهتر جایگاه‌تان را درک کنید.

اگر خوانندۀ متوسطی هستید و می‌توانید حدود 250 کلمه در دقیقه بخوانید، حدود 3 ساعت طول می‌کشه تا کتاب اثر مرکب را بخوانید.

در فروشگاه اینترنتی سی‌بوک امکان خرید این کتاب خواندنی را از نشرهای مختلف با تخفیف ویژه برای شما فراهم کرده‌ایم تا آن را تهیه کنید و از خواندنش بهره‌مند شوید.

منبع: الف

کلیدواژه: کتاب اثر مرکب زندگی تان انتخاب ها برای شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۸۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها از اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در صدور حکمی درباره بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، یک نشریه معتبر انگلیسی زبان از احتمال حکم بازداشت سه مقام ارشد سیاسی رژیم صهیونیستی به اتهام جنایت جنگی در غزه خبر داد.

بر پایه این گزارش، روزنامه تایمز اعلام کرد احتمالاً دیوان کیفری بین‌المللی در حال آماده‌شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقام‌های ارشد اسرائیلی از جمله وزیر جنگ، رئیس ستاد کل ارتش و برخی مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ علیه غزه است.

این روزنامه انگلیسی نوشته ممکن است که حکم بازداشت در اوایل هفته آینده صادر شود.

نتانیاهو مدعی شده تصمیمات دیوان لاهه بر تصمیم‌های اسرائیل تأثیری نخواهد گذاشت، اما می‌تواند تبدیل به روال خطرناکی شود.

روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از منابع آگاه نوشت: نتانیاهو از ترس صدور حکم بازداشتش توسط دیوان کیفری بین‌المللی به شدت نگران آشفته است.

این روزنامه فاش کرد که نتانیاهو تماس‌های گسترده‌ای با مقامات آمریکایی به منظور جلوگیری از صدور حکم بازداشتش برقرار کرده است.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

کد خبر 6090472

دیگر خبرها

  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • معرفی 5 مدل پالت پرفروش و محبوب حتما بخوانید!
  • ۵ مدل پنکه پارس خزر محبوب و پرفروش برای روز‌های گرم تابستان
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود