Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - دیابت دو نوع دارد؛ نوع اول، تا قبل از ۴۰ سالگی در بدن نمایان می‌شود و غیر قابل پیشگیری است. نوع دوم، بعد از ۴۰ سالگی در بدن بروز می‌یابد که اغلب با سبک زندگی مناسب قابل پیشگیری است. نوع دوم آن رایج‌تر است و به علت سبک زندگی اشتباه به وجود می‌آید. نداشتن تحرک کافی، تغذیه نامناسب و اضافه وزن از دلایل به وجود آمدن دیابت در بدن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیابت نشانه‌های خاموشی در بدن دارد و متاسفانه گاهی وقتی متوجه وجود آن می‌شویم که به ارگان‌های اصلی و مهم بدن ما آسیب جدی وارد می‌کند، اما ما می‌توانیم با شناختن و شناسایی نشانه‌های خاموش دیابت در بدن، مانع از آسیب به چشم‌ها، کلیه و قلب شویم. پس با ۱۰ نشانه خاموش دیابت در بدن آشنا شوید.

۱) دستشویی رفتن مکرر

اولین نشانه دیابت نوع دوم، تکرر ادرار است. در بدن ما میزان زیادی از قند (گلوکز)، بدون استفاده وجود دارد که کلیه تشخیص دفع آن‌ها را می‌دهد. در این صورت تعداد دستشویی رفتن‌ها زیاد می‌شود و در هر بار، میزان ادرار به طور محسوسی بیش از حد طبیعی است.

۲) تشنگی بیش از حد معمول

برای این که قند اضافی موجود در خون ما دفع شود، بدن تقاضای آب بیشتر می‌کند. کسانی که دیابت خاموش دارند، علایمی مانند تشنگی بیش از حد دارند.

۳) کاهش وزن بی دلیل

قند‌های به دست آمده از مواد غذایی که برای سوخت ماهیچه‌ها و حفظ بقای بدن به آن‌ها نیاز داریم، به راحتی در ادرار از بدن خارج می‌شود بدون این که سلول‌های بدن ما بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. در این صورت است که فرد بدون هیچ رژیم غذایی و تحرک بیشتر، لاغر می‌شود.

۴) گرسنگی بیش از حد معمول

بالا بودن سطح قند (گلوکز) در بدن به معنای تامین قند مورد نیاز ماهیچه‌های بدن نیست. در واقع، انسولین موجود در خون ما به خوبی برای بدن ما کار نمی‌کند و ما بیشتر و زودتر از حالت نرمال احساس گرسنگی مفرط می‌کنیم. این گرسنگی با افت فشار ناگهانی و سرگیجه همراه است.

۵) خستگی‌های همیشگی

خستگی‌های همیشگی برای بیماران دیابت طبیعی است. خستگی‌ها به این دلیل به وجود می‌آیند که غذاها، سوخت لازم برای سلول‌های بدن را تامین نمی‌کنند و قند‌های به دست آمده از موادغذایی دفع می‌شوند.

۶) حالات بد روحی

به علت وجود گلوکز اضافی در بدن، حالاتی مانند افسردگی‌های موقتی را تجربه می‌کنیم. پس راجع به تغییرات ناگهانی حال خود هم حساسیت‌های لازم را داشته باشید؛ به خصوص اگر بدون دلیل رخ می‌دهد.

۷) تاری دید

دیابت با مسدود کردن رگ‌های خونی پشت چشم‌ها، موجب تاری دید می‌شود. گلوکزی که بر اثر دیابت در خون ما وجود دارد نوع متفاوتی با گلوکز‌های رایج برای سوخت بدن است و به همین دلیل به ارگان‌های بدن آسیب‌های جدی می‌رساند. اولین نشانه درمان دیابت، رفع تاری دید است به شرط آن که هر چه سریع‌تر برای درمان اقدام کنید. ‎

۸) تاخیر در بهبود زخم‌ها

دیر خوب شدن زخم‌ها و بند آمدن خون‌ریزی در هنگام بریدگی یا سوختگی، از نشانه‌های دیگر دیابت است. ممکن است این نشانه‌ها با کمبود فاکتور‌های پوستی هم بروز کند که در هر دو صورت، بهتر است آزمایش‌های مربوط را انجام دهید و با پزشک خود در میان بگذارید.

۹) بی‌حسی و خواب‌رفتگی دست و پا

یکی از نشانه‌های خاموش دیابت، صدمه به رگ‌های عصبی است. این صدمات می‌تواند با بی‌حسی و خواب‌رفتگی‌های مکرر دست و پا، خود را نشان دهد که نباید به آن‌ها بی‌تفاوت باشیم؛ چون تخریب رگ‌های عصبی بدن، غیر قابل ترمیم است.

۱۰) عفونت‌های ادراری

وجود مقادیر بالای قند در ادرار، موجب جذب باکتری‌ها در ناحیه تناسلی می‌شود. بنابراین، بیماری‌های باکتریایی و عفونت‌های ادراری می‌تواند از نشانه‌های دیابت باشد.

منبع: برترین ها

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دیابت اخبار سلامت بیش از حد نشانه ها بدن ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۸۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: آتش در انبارهای منطقه شهرری مهار شد، مورد مصدومیت و تلفات جانی تاکنون نداشتیم.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به جزئیات تکمیلی حادثه آتش سوزی اظهار کرد: دو انبار مسقف به وسعت ۵۰۰ متر در کنار یکدیگر میان چندین انبار دچار آتش‌سوزی شد.

وی افزود: آتش شعله‌ور بود، وسعت ۱۰۰۰ متری در فضای باز وجود داشت، یکی از انبارها مملو از افشانه و اسپری بود، موادی که قابل اشتعال و انفجار است، سقف‌ها هم دچار آتش‌سوزی و آتش‌نشانان آتش را خاموش کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: انبار کناری لوازم یدکی دوچرخه بود، بخش زیادی از آتش خاموش و تحت کنترل است، خطر سرایت به اطراف وجود ندارد.

وی با اشاره به تعداد مصدومان تصریح کرد: مورد مصدوم و تلفات جانی نداشتیم و از گسترش آتش به انبارهای مجاور جلوگیری و ۱۰ کانتینر بزرگ در داخل حیاط بود یکی از آن‌ها چون در کنار انبار لوازم یدکی دوچرخه بود، آتش گرفت و خاموش از سرایت به دیگر کانتینرها جلوگیری شد.

کد خبر 747982

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • قاتل خاموش جان یک جوان را در بروجن گرفت
  • مرگ خاموش جوان بروجنی
  • آخرین وضعیت حل مشکل پله برقی‌های خاموش تهران/ ۶۰ یونیت تا ۳ ماه آینده نصب می‌شود