Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@19:09:22 GMT

دهه فجر فرصت خوبی برای جهاد تبیین و روشنگری است

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۸۵۷۷

دهه فجر فرصت خوبی برای جهاد تبیین و روشنگری است

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: دهه فجر بهانه‌ خوبی برای روشنگری و فرصت مغتنمی جهاد تبیین است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدرضا مردانی، رئیس سازمان بسیج اساتید، در وبینار ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب اسلامی فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر و اظهار داشت: دهه‌ فجر نه تنها منشا تحوّل در کشور ایران، بلکه باعث تغییر ژئوپلوتیک منطقه و حتی تغییر مناسبات سیاسی جهان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اساسِ عظمت و گستردگیِ این تغییر را باید در اساس ایدئولوژی امام و انقلاب جستجو کرد.

وی تصریح کرد: انقلاب ما یک انقلابِ صرفاً ملی نبود که آرمانش محدود به حدود و تنگنایِ جغرافیای سیاسی‌اش باشد، یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران رهایی مردم جهان بالاخص مسلمین از استثمار ابرقدرت‌ها بود. نای (حنجره) امام عظیم الشأن انقلاب، نفیرِ نایِ (ناله) بی رمقِ مردم مظلومی بود که ملجأی جز او برای استمداد در برابر استعمار نیافته بودند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشوریکی از وظایفِ مغفول نیروهای انقلابی در قبال انقلاب را تبیین، روایت و تحلیل دانست و گفت: اگر ما تاریخِ خود، منظورِ خود، آرمانِ خود را تبیین و تشریح نکنیم دیگران با نیت سوء آنها را تحریف و تخطئه می کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با لزوم تبیین حقایق، افزود: دهه فجر بهانه‌ خوبی برای روشنگری و فرصت مغتنمی برای التزام به دستور مقام عظمای ولایت در ارتباط با جهاد تبیین است.

مردانی ادامه داد: هیچ جامعه‌ زنده‌ای نمی توان یافت که تولد و مرگ جزء لاینفکِ تحولاتِ آن جامعه نباشد. حیات مکاتب، ادیان و انقلاب‌ها نیز چنین است، جنبش‌های اجتماعی شاهدِ تولدهای متعدد و لاجرم مرگ‌های متعدد هستند. با این تفاوت که در مورد تحولات و جنبش‌های اجتماعی، این تولد و مرگ‌ها نه فقط زیستی که سیاسی و الهی و اجتماعی نیز هستند.

وی گفت: تعبیر زیبای ِ ریزش‌ها و رویش‌ها تا جایی که بنده بخاطر دارم اولین بار توسط مقام معظم رهبری و ناظر به همین تولدها و مرگ عنوان شد. نه رویش‌ها الزاماً ضامن بقایِ یک حرکت اجتماعی اند و نه ریزش‌ها الزاماً سبب فنای آن، بلکه نسبت و کیفیت این دو است که باعث روند استحکام و یا اضمحلالِ یک خیزش اجتماعی یا الهی می شود.

مردانی افزود: تعبیر مقام معظم رهبری در این خصوص قابل توجه است؛ ایشان می فرمایند: "مسئله‌ى رویش‌هاى ‌نوبه‌نو در نظام جمهورى اسلامى، یکى از اساسى‌ترین و مهم‌ترین مسائل است. اگر هر انقلابى و هر حرکت و نهضتى در عالم، رویش‌هاى نوین و پى‌درپى نداشته باشد، محکوم به زوال و فنا است.

وی ادامه داد: جمهورى اسلامى در طول این سال‌ها توانسته است در هر برهه‌اى از خود جلوه‌اى نو و متناسب با نیاز، بُروز بدهد. افرادى نگران ریزش‌ها بودند؛ گفته شد رویش‌ها بر ریزش‌ها غلبه خواهند کرد؛ و همین شد. آنچه مهم است این است که نگاه نسل نو و همه‌ى کسانى که نیروى جوانى را در خدمت به اهداف و آرمان‌هاى بلند می‌خواهند، باید به آینده‌هاى روشن و دور باشد - فقط جلوى پاى خودمان را نبینیم - آینده‌ دور، ایجاد تمدن اسلامى است".

این استاد دانشگاه در ادامه با شاره به ریزش‌ها و رویش هایی که در اثناء عمر با برکت انقلاب اسلامی روی داده است آن را نماینگر وجود یا عدمِ وجود برخی ویژگی‌های کلیدی، در سرنوشت افراد و عاقبت آنها در تاریخ سیاسی ِ کشور و انقلاب دانسته و برخی نکات و ویژگی‌ها را عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت علوم دانشگاه تهران وزارت علوم دانشگاه تهران انقلاب اسلامی ریزش ها رویش ها دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی عصر شنبه در دیدار با جمعی از کارگران و نمایندگان تشکل‌های کارگری و مدیران جامعه کار و کارگر استان البرز ضمن تبریک ایام مطرح کرد: تکریم کارگر تکریم خداست زیرا خدای تعالی اولین کارگر عالم هستی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ سال پیش دین اسلام جایگاه و اهمیت ویژه‌ای را برای کارگران قائل شده اما هنوز به خوبی به آنها پرداخته نشده است، افزود: در فرهنگ دینی ما که برآمده از قرآن و عترت است، آیات و روایات فراوانی در رابطه با کار، کارگر و کارفرما آمده که این نشان از اهمیت حفظ عزت و کرامت کارگران دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدارهای متمادی با کارگران آن بیانات را بسیار کامل، جامع، دقیق و تبیینی خواند و با اشاره به شعار سال تاکید کرد: امور مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به بعضی از موانع رشد تولید در کشور که نتیجه آن تورم و نبود امنیت شغلی برای کارگران است، قوانین دست و پاگیر اداری، عدم توزیع عادلانه، واردات بی رویه و … را از جمله آنها دانست و بیان کرد: مطالبات کارگران در جلسات مختلف با مسؤولان کشوری و استانی انتقال داده و پیگیری می‌شود.

کد خبر 6090341

دیگر خبرها

  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • ۱+۵ موضوع مهمی که باید هدف «جهاد تبیین» قرار گیرد