Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا گفت: واشنگتن و متحدانش نتوانسته‌اند کره‌شمالی را متقاعد کنند از سلاح‌های هسته‌ای خود دست بردارد، زیرا پیونگ‌یانگ هرگز تاکنون تصمیمی برای دست زدن به چنین کاری نگرفته است.

به گزارش قدس آنلاین، جان بولتون در یک وبینار که توسط اندیشکده موسسه مطالعات کره -آمریکا برگزار شد، اظهار کرد: واشنگتن باید گزینه‌های دیگری مانند "تغییر رژیم" را در قبال کره‌شمالی در نظر می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام سابق کاخ سفید گفت: هرگز حتی یک بار هم شواهدی قانع‌کننده مبنی بر اتخاذ تصمیمی استراتژیک از سوی کره‌شمالی برای کنار گذاشتن سلاح‌های هسته‌ای وجود نداشت.

بولتون بر اساس گزارش‌ها در مقام مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ در برگزاری دو اجلاس تاریخی بین ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی که در ژوئن ۲۰۱۸ در سنگاپور و در فوریه ۲۰۱۹ در هانوی برگزار شدند، نقشی کلیدی ایفا کرد.

در نشست آنها در سنگاپور، کیم جونگ اون با خلع سلاح هسته‌ای کامل کشورش در ازای برقراری روابطی جدید و عادی با آمریکا موافقت کرد. با این حال، کره‌شمالی از مذاکرات بر سر خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره با آمریکا، بعد از پایان ناموفق دومین نشست سران آمریکا و کره‌شمالی در هانوی دور مانده است.

بولتون خاطرنشان کرد: کره‌شمالی مکرراً متعهد شد از تسلیحات هسته‌ای دست بردارد؛ اما هرگز از آن پیروی نکرده است.

وی بیان کرد: آنها مطمئناً آماده مذاکره بر سر رهایی از تحریم‌های اقتصادی یا به دست آوردن منافع اقتصادی ملموس هستند؛ اما وقتی نوبت به انجام تعهداتشان برای دست کشیدن از برنامه تسلیحات هسته‌ای خود برسد، این اتفاق به نحوی هرگز نمی‌افتد.

بولتون اضافه کرد: و این به این دلیل است که آنها نمی‌خواهند این کار را انجام دهند و این چیزی است که ما باید تصدیق کنیم، زیرا هر گزینه ممکن دیگری را که در دسترس ماست، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بولتون پیشنهاد کرد: گزینه‌های احتمالی دیگر آمریکا می‌تواند استفاده از "زور یا حتی تغییر رژیم" در کره‌شمالی باشد.

این مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا تاکید کرد: یکی دیگر از چیزهایی که می‌خواهم بگویم خطاب به همه افرادی است که سال‌ها می‌گفتند قابل قبول نیست کره‌شمالی سلاح‌های هسته‌ای داشته باشد؛ اما حاضر به برداشتن گام‌های دیگر در ارتباط با این موضوع نبودند، تمایلی به استفاده از زور نداشتند. مایل به بررسی تغییر رژیم نبودند. آیا شما آن زمانی که کره‌شمالی تسلیحات هسته‌ای به دست بیاورد و توان هدف گرفتن هر هدفی که بخواهند در ایالات متحده آمریکا را داشته باشند، مورد بازخواست قرار می‌گیرید؟

وی همچنین چین را متهم کرد که تمام تلاش خود را برای تغییر رفتار کره‌شمالی انجام نمی‌دهد و افزود: تلاش‌های آمریکا برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره باید بر وادار کردن چین به این کار متمرکز شود.

بولتون گفت: فکر می‌کنم حداقل یک کاری که در صورت کسب توافقی در آمریکا می‌توانیم انجام دهیم این است که چین را مرکز تمرکز قرار دهیم. بدون حمایت چین، بدون ارسال نفت و سایر سوخت‌ها از سوی این کشور به کره‌شمالی، بدون برخورداری کره‌شمالی از شریان حیاتی اقتصادی این کشور، رژیم کره‌شمالی خیلی خیلی سریع سقوط می‌کند.

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جان بولتون سلاح های هسته ای کره شمالی خلع سلاح هسته ای کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، آمریکا یک ناوگان از هواپیماهای آخرالزمانی در اختیار خواهد داشت که طبق گزارش ها نشانه ای از آمادگی این کشور برای جنگ جهانی سوم است.

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد قراردادی ۱۳ میلیارد دلاری برای توسعه هواپیماهایی امضا کرده که جایگزین بویینگ های قدیمی می شوند که برای حفاظت از رییس جمهور طی حملات هسته ای استفاده می شد.

این بودجه به شرکت سیرا نوادا تخصیص یافته که جانشین هواپیمای E-۴B Nightwatch می شود که دارای یک پست فرماندهی متحرک و قادر به مقاومت در برابر انفجارهای هسته ای و تاثیرات الکترومغناطیسی است. طبق پیش بینی ها این پروژه «مرکز عملیات هوابرد بقا»(Survival Airborne Operations Center) نام گرفته و تا ۲۰۳۶ میلادی تکمیل می شود.

در این میان نیروهای هوایی آمریکا ناوگانی متشکل از ۴ هواپیمایE-۴B در اختیار دارد که حداقل یکی از آنها همیشه در وضعیت آماده باش است. اما این هواپیماهای بویینگ قدیمی شده و برخی قطعات آنها نیز منسوخ شده اند.

شرکت سیرا نوادا در همین زمینه اعلام کرده مشغول ساخت یک مرکز کنترل هوابرد برای آینده است. در بیانیه شرکت آمده است: چنین مرکزی در حقیقت یک هواپیمای بسیار مخصوص است که فرماندهی، کنترل و ارتباطات حیاتی طی رویدادهای اضطراری در سطح ملی را برای رییس جمهور ، وزیر دفاع و رییس ستاد مشترک آمریکا فراهم می کند.

البته هنوز جزییاتی از طراحی هواپیما منتشر نشده اما احتمالا مشابه E-۴B Nightwatch خواهد بود.

هواپیماهای آخرالزمانی فعلی دارای سیستم ارتباطات ماهواره ای پیشرفته، حفاظ های گرمایشی و هسته ای ، سیستم کنترل آکوستیک، سیستم تهویه هوای پیشرفته برای خنک نگه داشتن قطعات الکتریکی هستند.

همچنین این هواپیماها قادر به سوختگیری در هوا هستند و می توانند به مدت ۳۵.۴ ساعت در هوا و در حالت عملیاتی بمانند. موتورهای چنین هواپیمایی که قادر به حمل ۸۰۰ هزار پوند هستند، ۵۲۵۰۰ پوند پیشرانش دارند. هر هواپیمای E-۴B حدود ۲۳۱ فوت طول و پهنای بال آنها ۱۹۵ فوت است. ساخت هریک از این هواپیماها ۲۲۳ میلیون دلار هزینه دارد.

کد خبر 6092725 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • اولین قهرمانی چلسی در لیگ برتر انگلیس با برتری 2-0 مقابل بولتون (30 آوریل، 2005) / فیلم
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند