Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در ادامه سفر یک روزه به استان البرز برای افتتاح زیرساخت‌های حمایت از ایده‌های نوآورانه و رونمایی از محصولات دانش‌بنیان ایران‌ساخت، با حضور در شرکت دانش‌بنیان تحقیقاتی تولیدی و صنعتی کرانگین، پایلوت خط تولید آمیزه‌های پلی آمیدی به روش اکستروژن را افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت پلاستیک‌ها بر اساس نیاز بازار و مشتری در کوتاه زمان و حداقل هزینه در راستای حفظ محیط زیست، حائز اهمیتی بالا است. بسیاری از پلاستیک‌ها، می‌توانند به جای تولید در واحدهای عظیم و رآکتورهای بزرگ صنعتی، در تجهیزات پیشرفته که ابعاد کوچک‌تری دارند، با هزینه کم‌تر و سرعتی بالاتر تولید شوند.

در همین راستا این شرکت دانش‌بنیان موفق شده است با دستیابی به دلنش فنی تولید پلیمرها به این روش، پلی اتیلن‌های با خواص بالا، انواع پلی آمیدها و پلاستیک ها را تولید کند و ضمن تامین نیاز داخلی به برخی از کشورهای همسایه صادرات داشته باشد.

توانمندی در تولید پلی اتیلن با خواص بالا

شرکت دانش‌بنیان تحقیقاتی تولیدی و صنعتی کرانگین، ظرفیت تولید ۱۰هزارتن از پلی اتیلن با خواص بالا را دارد و ضمن ایجاد اشتغال برای ۲۵ نفر به طور مستقیم، کشور را در شمار ۵ تولیدکننده این محصول جای داده است.

ارزش افزوده حاصل از تولید پلی اتیلن با خواص بالا یا pert موجب حفظ حداقل ۶ میلیون دلار سرمایه های ارزی در کشور خواهد شد.

افتتاح مرکز توسعه آنزیم‌های زیستی و رونمایی از آنزیم‌های ایران‌ساخت

همزمان با افتتاح مرکز توسعه سویه شتابدهنده پایاژن از آنزیم‌های بیولوژی مولکولی ایران‌ساخت رونمایی شد. این مرکز، امکانات لازم برای دستکاری ژنتیکی، کشت و خالص سازی فرآورده های زیستی را به فعالان فناور ارائه می‌دهد.

توسعه فناوری دو آنزیم پرکاربرد

آنزیم‌های Reverse transcriptase  آنزیم‌هایی هستند که با قابلیت سنتز DNA از روی RNA ویروس های بیماری‌زای RNA دار همچون کووید۱۹ را شناسایی می‌کنند.

آنزیم‌  DNA Polymerase مقاوم به دما نیز برای استفاده در واکنش PCR برای تشخیص مولکولی و مهندسی ژنتیک تولید می‌شود.

رفع نیاز به واردات با تولید ایران‌ساخت

این دو آنزیم که به صورت وارداتی تامین می‌شوند و اکنون با توجه به همه گیری بیماری کرونا مصرف قابل توجهی نیز دارند، توسط این مرکز تولید و از ماه آینده روانه بازار خواهد شد.

مرکز تولید مواد موثره پپتیدی این شتابدهنده از فناوری‌های بستر جامد برای تولید این مواد استفاده می‌کند. در این مرکز دستگاه های تمام خودکار سنتز پپتید آزمایشگاهی و صنعتی aapptec و دستگاه های خالص سازی خاص وجود دارد و برای تولید ماده موثره پپتیدی با خلوص بالا و در شرایط ایمن برای تولیدکنندگان فراهم شده است.

در فاز نخست این فعالیت ها، ماده موثره پپتیدی آرایشی و بهداشتی ghk-cu که یک تری پپتید دارای خواص بهبود زخم و بیماری های پوستی، جوان سازی پوست و تولید کلاژن و الاستین است رونمایی شد.

علاوه بر پپتیدهای آرایشی و بهداشتی، داروهای پپتیدی دارای کاربرد به عنوان آگونیست‏های هورمون آزاد کننده گنادوتروپین نیز در اولویت تولید این مرکز قرار گرفته است که در صورت تولید آن ها پتاسنیل کاهش ارزبری 10 میلیون دلاری برای کشور متصور است.

مرکز نوآوری M.I.C با هدف فراهم کردن بستر مناسب برای اجرایی شدن ایده های فناوران حوزه سلامت با سرمایه گذاری داروسازی تسنیم در زمینی به مساحت 12 هزار مترمربعتاسیس و راه اندازی شد. مجموعه M.I.C در یک دوره پنج ساله برنامه دارد زیرساخت های لازم جهت تجاری سازی فناوری های حوزه تولید فراورده های زیستی، سنتز مواد موثره پپتیدی، فرمولاسیون دارو، فراورده های آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی را فراهم کند.

فاز نخست این فعالیت‌ها، توسط شتابدهنده پایاژن در مساحتی بالغ بر 500 متر مربع مشتمل بر فضای کار اشتراکی و مرکز توسعه سویه و مرکز تولید مواد موثره پپتیدی امروز در دهه مبارک فجر به دست معاون محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری به بهره برداری رسید.

این شتابدهنده برای جذب تیم های علاقه مند برای فعالیت در حوزه های زیستی و مولوکلی آمادگی دارد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری که صبح امروز به استان البرز سفر کرده است در نخستین بخش از سفر خود ضمن افتتاح خانه خلای و نوآوری دانشگاه خوارزمی، از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی بهارستان بازدید کرد.

ستاری در ادامه نیز از شرکت‌ دانش‌بنیان ماشین‌سازی منگان بازدید کرد. این شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید توربوماشین‌های‌سانتریفوژ، طراحی و ساخت کارخانجات گچ ، سیمان ، آهک و نمک - طراحی و ساخت انواع خشک کن با ظرفیتهای مختلف و تجهیزات بندرگاه‌ها، معادن و برداشت و باطله‌هیا معدنی فعالیت می‌کند.

همچنین فعالان فناور شرکت دانش‌بنیان ویستا تجهیز احیا که تعمیرات اساسی تجهیزات پزشکی را با فناوری‌ بومی انجام می‌دهند، آخرین دستاوردها و توانمندی‌هایشان در راه اندازی خطوط تعمیر اساسی تجهیزات بازاحیاشده گفت و گو کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرخوب شرکت دانش بنیان علمی و فناوری خواص بالا ایران ساخت مرکز تولید تولید پلی پلی اتیلن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۹۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد

واحد تحقیق و توسعه (R&D) شرکت دانش بنیان آوان بهمن شیمی،در مسیر توسعه محصولات دانش بنیان دارویی، یکشنبه 9 اردیبهشت 1403، طی مراسمی  با حضور دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

بخش R&D آوان بهمن شیمی مجهز به مدرن‌ترین تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا بوده و توسط تیمی از متخصصان برجسته در حوزه شیمی و داروسازی در حال توسعه مولکول‌های دارویی است. این بخش وظیفه توسعه مواد اولیه دارویی جدید و همچنین بهینه‌سازی روش‌های تولید محصولات موجود را بر عهده دارد.

دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نوآور در حوزه سلامت گفت: در کشور ما رویکرد جدیدی به علم و فناوری وجود دارد که مسیر را تغییر داده و تبدیل علوم به فنون در دستور کار مراکز علمی قرار گرفته است. دانشگاه‌ها فقط تا سطحی، فناوری را خلق می‌کنند و پس از آن نیاز است تا بخش خصوصی و صنایع در کنار یکدیگر قرار گیرند و بر اساس قانون و مسیر مشخص تولید دانش بنیان رشد و جهش یابد.

دکتر محمد رضا عبدالهی، مدیر عامل شرکت آوان شیمی، در سخنانی در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از افتتاح بخشR&D ، گفت: «ما متعهد به تولید مواد اولیه دارویی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی هستیم. افتتاح این بخش، نقطه عطفی در مسیر این تعهد است و امیدواریم که با کمک این بخش، بتوانیم با توسعه و بهینه سازی محصولات جدید نقشی موثر در ارتقای سطح سلامت جامعه ایفا کنیم.»

وی افزود: «آوان شیمی همواره با توسعه دانش فنی محصولات ارزشمند با کیفیت و اثربخش، در جهت تامین با ثبات و امن دارویی و همچنین کاهش وابستگی کشور در زمینه مواد موثره داروئی گام بر می‌دارد. مبنا قرار دادن تحقیقات در خدمت تولید صنعتی در این شرکت از ارزش‌های اصلی  است».

دکتر عبدالهی اضافه کرد: «از دیگر اهداف استراتژیک شرکت و در راستای ارتقاء نظام سلامت کشور، می‌توان به ایجاد سایت تولیدی مطابق با اصول GMP برای تولید محصولات High-Potent و LVHV به منظور امکان تولید محصولات درمانی در حوزه‌های جدید اشاره کرد».

مدیرعامل آوان شیمی با تاکید بر اهمیت محصولات دانش بنیان افزود: « بر اساس تأییدیه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، شرکت آوان شیمی تاکنون موفق به اخذ گواهی دانش بنیان 3 محصول خود گردیده و اقدامات لازم جهت اخذ تائیدیه دانش بنیان 6 محصول دیگر نیز در حال انجام است. لازم به ذکر است این شرکت برای اولین بار در کشور، اقدام به تولید و فروش مولکول تلمیزارتان به عنوان یکی از محصولات جدید دسته قلبی و عروقی با هدف کنترل فشارخون نموده است».

در حال حاضر 30 مولکول در پایپ لاین توسعه شرکت آوان شیمی قرار دارد که از این تعداد، 4 مولکول در مرحله تولید و فروش صنعتی، 11 مولکول در مرحله اخذ پروانه فروش در سال جاری، 9 مولکول در مرحله توسعه دانش فنی و 6 مولکول در فاز بررسی اولیه است.

در راستای توسعه همکاری و مشارکت‌های علمی، کمک به اقتصاد دانش بنیان و ایجاد ارتباط موثر مابین صنعت و دانشگاه، همکاری با مراکز دانش نهاد و اساتید دانشگاهی و مراکز علمی و تحقیقاتی نیز در  حال انجام است و همچنین شش پروژه توسعه محصول به منظور همکاری با دانشگاه‌ها و متخصصین کشور برای سال جاری تعریف شده است.

افتتاح بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی گامی بلند در مسیر ارتقای سطح سلامت جامعه از طریق تولید مواد اولیه دارویی باکیفیت و مبتنی بر نوآوری است.

درباره شرکت آوان بهمن شیمی

شرکت آوان بهمن شیمی به عنوان شرکتی دانش بنیان، تحقیقاتی و تولیدی از ابتدای سال1400در صنعت داروسازی کشور و در حوزه تولید مواد موثره داروئی فعالیت خود را آغاز نموده است. این شرکت با رویکرد نوآورانه و مطابق با استانداردهای بین المللی، یکی از شرکت‌های تامین کننده مواد موثره داروئی است که در حوزه‌های درمانی مختلف نظیر دیابت، کاردیولوژی، نورولوژی، ایمونولوژی و آنکولوژی در حال فعالیت است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نمونه‌های دریایی ایران در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ذخیره می‌شود
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود